افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

زمانی که حزب الله قلب اقتصادی رژیم صهیونیستی را فلج کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 394387
زمانی که حزب الله قلب اقتصادی رژیم صهیونیستی را فلج کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گسترش سرعت و برد حملات موشکی حزب الله لبنان به شهر اشغالی حیفا و اطراف آن، اختلالات قابل توجهی در فعالیت های اقتصادی و تجاری رژیم صهیونیستی در شمال این کشور ایجاد کرده است فلسطین اشغالی از آغاز جنگ غزه تا امروز. وارد سال دومش شدیم از […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گسترش سرعت و برد حملات موشکی حزب الله لبنان به شهر اشغالی حیفا و اطراف آن، اختلالات قابل توجهی در فعالیت های اقتصادی و تجاری رژیم صهیونیستی در شمال این کشور ایجاد کرده است فلسطین اشغالی از آغاز جنگ غزه تا امروز. وارد سال دومش شدیم

از شهر شلوغ حیفا چه می دانیم؟

شهر حیفا در منطقه الکرمل این شهر واقع شده و از نظر جمعیت یکی از سه شهر بزرگ سرزمین های اشغالی است. این شهر 300 هزار نفر جمعیت دارد و بعد از قدس و همیشه آویواین شهر سومین شهر پرجمعیت فلسطین اشغالی است.

حیفا در واقع یک محور مواصلاتی و ارتباطی حیاتی بین شمال و جنوب سرزمین های اشغالی است و پایتخت منطقه شمال محسوب می شود. حیفا این شهر یک مرکز مهم اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در فلسطین اشغالی است و مساحت آن 70 کیلومتر مربع است که ششمین شهر فلسطین اشغالی از نظر وسعت است.

همانطور که گفتیم، حیفا مرکز حمل و نقل و ارتباطات و علاوه بر آن مرکز صنایع فناوری، انرژی و تسلیحات رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل بر تمام فلسطین اشغالی اثر راهبردی دارد.

شهر شلوغ حیفا یکی از بزرگترین مراکز تجارت دریایی رژیم اشغالگر و بندر محسوب می شود. حیفا یکی از بنادر معروف فلسطین اشغالی است.

در پی گسترش جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر محدودیت های گسترده ای که قبلا در شمال و حیفا دستورات جدیدی برای اعمال محدودیت های بیشتر در این مناطق صادر کرد. از این رو مدارس و مهدکودک ها در حیفای اشغالی دو هفته است که به طور کامل تعطیل شده اند و شرکت ها و کارخانه ها برای ادامه فعالیت خود با چالش های زیادی روبرو هستند و بسیاری از آنها تعطیل شده اند.

چگونه حزب الله اقتصاد اشغالگران را فلج کرد؟

صاحبان شرکت ها، رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریحی، جاذبه های گردشگری و غیره. در شهر حیفا آنها اولین مسابقاتی بودند که تحت تأثیر پیامدهای مستقیم حملات موشکی حزب الله قرار گرفتند. بسیاری از این مراکز از ابتدای حملات حزب‌الله بسته شده‌اند و آن‌هایی که هنوز باز هستند به صورت بسیار محدود فعالیت می‌کنند.

«زهاویت یهودا صاحب یک فروشگاه پوشاک در حیفای اشغالی است که در پی حملات موشکی حزب الله، فعالیت هایش به شدت مختل شد.

این تاجر صهیونیست در گفتگو با روزنامه اقتصادیz نشانگررژیم اشغالگر اعلام کرد که بسیاری از مغازه ها و کسبه ها تعطیل شده اند و در طول یک سال پس از جنگ همیشه منتظر جنگ بودیم و همیشه بلاتکلیف بودیم. امروز، بازرگانان حیفا که شریان حیاتی اقتصاد ماست، در واقعیت بسیار تلخی زندگی می کنند. رستوران های داخل حیفا آنها بسته هستند و تنها شرکت هایی که در نزدیکی مکان های مستحکم و پناهگاه ها قرار دارند می توانند فعالیت کنند. ترافیک در خیابان ها بسیار کم است و زندگی در اینجا بسته است.

اهمیت صنعتی حیفا برای صهیونیست ها

اما حیفا این شهر بزرگترین مرکز صنعتی در شمال فلسطین اشغالی به حساب می‌آید و این شهر خانه صنایعی است که جوهره اقتصاد داخلی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. حیفا آنها واقع شده اند و این شهر نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و فناوری این رژیم دارد.

برجسته ترین مراکز صنعتی رژیم صهیونیستی در حیفا به شرح زیر است:

-صنایع شیمیایی و نفت.: بسیاری از امکانات در زمینه تولید مواد شیمیایی و نفت در حیفا در این شهر واقع شده است و این شهر شامل کارخانه های بسیاری برای شرکت های شیمیایی داخلی و جهانی از جمله شرکت می باشد بیزان آنها کار می کنند این شرکت یکی از بزرگترین تاسیسات تخصصی فرآوری نفت خام است.

– صنایع فناوری پیشرفته و دقیق: شهر حیفا یکی از مهم ترین مراکز صنعتی فناوری دقیق رژیم صهیونیستی به شمار می رود و تعداد زیادی شرکت بزرگ در زمینه توسعه فناوری های نوین در این شهر مستقر هستند.

– صنایع دریایی: بندر حیفا این بندر یکی از دو بندر اصلی رژیم صهیونیستی محسوب می شود و مرکز عمده تجارت دریایی و مرکز حیاتی صادرات و واردات انواع کالاها است. این بندر پایگاه صنایع دریایی ارتش رژیم اشغالگر نیز محسوب می شود.

– صنایع فلزی: تعداد زیادی از شرکت های فعال در زمینه تولید فلز در شهرستان. حیفا واقع شده اند

– صنایع غذایی: حیفا شامل تعداد زیادی کارخانه در زمینه تولید مواد غذایی و آشامیدنی است که در خدمت بازار داخلی یا صادرات به بازارهای خارجی است.

از سوی دیگر، گسترش حملات موشکی و وزوز از سوی لبنان باعث بسته شدن سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شده است. این امر منجر به کاهش فعالیت های تجاری و اقتصادی می شود. حیفا و کاهش تردد وسایل نقلیه

اتحادیه صنعتگران در حیفا و شمال فلسطین گزارش داد که 40 درصد از کارخانه های شمالی بسیار جزئی کار می کنند و حدود 15 درصد از کارخانه ها اصلاً درهای خود را باز نکرده اند.

«rui اسرائیلی» مدیر اتحادیه صنعتگران حیفا و شمال سرزمین های اشغالی اعلام کرد که مدیران کارخانه ها مطابق با شرایط موجود تصمیم می گیرند و تمام کارخانه های مستقر در خطوط مرزی با لبنان مجبور به خودداری از فعالیت هستند.

از سوی دیگر روزنامه کالکالیست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سایه حملات موشکی مکرر علیه حیفاسناریوی بدی در این شهر در حال شکل گیری است و این احتمال وجود دارد که فعالیت های این بندر انجام شود حیفا به بندر اشدود منتقل شود؛ اگرچه این بندر ظرفیت کافی برای انجام این حجم از فعالیت ها را ندارد.

اعضای اتحادیه صنعت گران رژیم صهیونیستی در حیفا و شمال فلسطین اشغالی متفق القول هستند که این شهر مستقیماً تحت تأثیر پیامدهای حملات موشکی حزب الله قرار خواهد گرفت.

«شما دو لوی» خبرنگار روزنامه کالکالیست رژیم صهیونیستی مدعی شد که حرکت کشتی ها در بندر حیفا فعالیت های خود را به سمت بنادر متوقف خواهند کرد اشدود و به سمت جنوب حرکت می کند. در اینجا لازم است سناریوی مشابهی را که در سال 2006 رخ داد را به خاطر بسپاریم. جایی که بر اثر سقوط موشک از لبنان به گاراژ راه آهن در مجاورت بندر حیفا8 کارگر جان باختند و این منجر به بسته شدن بندر شد حیفا و فعالیت های خود را به بندر منتقل کنند اشدود تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.