افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

زراعت الوار، زمینه ای سودآور برای بخش خصوصی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 178773
زراعت الوار، زمینه ای سودآور برای بخش خصوصی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز یکشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب آذربایجان شرقی با بیان اینکه عده ای در حوزه تولید مشغول به کار هستند تا مواد اولیه صنعت الوار را تامین کنند، اظهار داشت: در این راستا برخی از افراد برای تامین مواد اولیه صنعت چوب مشغول به کار هستند. آمار انجام […]

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز یکشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب آذربایجان شرقی با بیان اینکه عده ای در حوزه تولید مشغول به کار هستند تا مواد اولیه صنعت الوار را تامین کنند، اظهار داشت: در این راستا برخی از افراد برای تامین مواد اولیه صنعت چوب مشغول به کار هستند. آمار انجام دهید و با توجه این الزام شامل تعیین میزان کشت چوب است.

وی با بیان اینکه باید برنامه ملی اعلام شده را با توجه به شرایط استانی تدوین کنیم، گفت: برنامه ملی که در این زمینه برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده است، کشت چوب در سطح نزدیک به یک میلیون هکتار است که از این میزان 600 هکتار است. هزار هکتار در استان خوزستان و مابقی به سایر استان ها اختصاص می یابد.

فتحی افزود: مراکز تحقیقاتی نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و مشخص کنند از کدام نهال ها و روش های تکثیر برای عملکرد بهتر در این زمینه استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: زراعت الوار برای بخش خصوصی یک رشته پرسود است و سرمایه گذاران می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت از جنگل ها به منظور معرفی جایگزینی برای تامین مواد اولیه صنعت چوب به کشت چوب توجه ویژه ای دارد و در قالب های مختلف از جمله توزیع رایگان از آن حمایت کرده است. تحصن ها و در برخی نقاط پروژه هایی در این زمینه در چندین استان اجرا شده است.

فتحی بیان کرد: در بخش کشاورزی به این نتیجه رسیده ایم که باید از مدل آزمایشی و اجرای آن صرف نظر کنیم و به ذینفعان اجازه دهیم مستقیماً فعالیت خود را آغاز کنند و این موضوع تنها نیازمند رویکرد تسهیلات محوری است که در قالب صورت گیرد. کمک های فنی و اعتباری».

وی ترویج بیمه در قطع درختان را یک ضرورت فرهنگی دانست و گفت: اداره هماهنگی ترویج کشاورزی و روابط عمومی باید برای اطلاع رسانی و آموزش در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.