افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

زرآبادی: اسناد مالکیت جزایر سه گانه ایرانی مشخص است/کشورهای عربی به کتابخانه های خود مراجعه کنند

  • کد خبر : 408957
زرآبادی: اسناد مالکیت جزایر سه گانه ایرانی مشخص است/کشورهای عربی به کتابخانه های خود مراجعه کنند

ادور عضو شورای اسلامی مجلس تاکید کرد: باید به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یادآوری کنم که از روزهایی که خیابان های کشورشان «خیابان الخلیج فارسی» نامیده می شد، زمان زیادی نمی گذرد. . و نامه های پستی خود را زیر این علامت می فرستادند. حمیده زرآبادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره […]

ادور عضو شورای اسلامی مجلس تاکید کرد: باید به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یادآوری کنم که از روزهایی که خیابان های کشورشان «خیابان الخلیج فارسی» نامیده می شد، زمان زیادی نمی گذرد. . و نامه های پستی خود را زیر این علامت می فرستادند.

حمیده زرآبادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ادعای واهی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، اظهار کرد: اقدام مذبوحانه و تکرار ادعاهای کذب در بیانیه نهایی نشست مشترک نشست. سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در بروکسل، بهترین گواه بر ماهیت سیاست تفرقه افکنانه و مداخله جویانه کشورهای اروپایی در منطقه ماست. اسناد و مدارک تاریخی در جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی روشن، روشن و مورد تایید تمامی مجامع بین المللی است و تکرار آنها توضیحی بر بدیهیات است.

سه جزیره تهران، کردستان و آذربایجان برای ایران است

وی در ادامه بیان کرد: طبق اسناد معتبر این جزایر متعلق به ایران است و در مالکیت ایران بر آنها تردیدی نیست. بنابراین باید به این کشورها که بیانیه می نویسند یادآوری کرد که تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی برای ایران و ایرانیان همان تهران، کردستان و آذربایجان است.

به کشورهای حوزه خلیج فارس توصیه می کنم به بزرگان خود مراجعه کنند

نماینده شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اما برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز باید به کتابخانه ها، موزه ها و حتی سخنرانی شخصیت های برجسته جهان عرب مانند جمال عبدالناصر و محمدحسنین هیکل در مورد خلیج فارس مراجعه کنند. . . حتی اگر فرصت جست و جوی این را هم ندارند، باید از بزرگان کشورهای خود بخواهند که نام خلیج فارس را بیشتر بدانند. از روزهایی که خیابان های کشورتان «خیابان الخلیج الفارسی» نامیده می شد و نامه های پستی خود را با این تابلو می فرستادید، دیری نمی گذرد.

وی ادامه داد: هر چند وزیر امور خارجه و برخی شخصیت های سیاسی در بیانیه پایانی نشست مشترک روسای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا به این اقدام مزبوهان واکنش نشان دادند. اما دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند تا حقوق ما را در این زمینه به رسمیت بشناسد و با توجه به اسناد تاریخی موضوع خلیج فارس و سه ایرانی آن یک بار برای همیشه به این ادعاهای پوچ و واهی پایان دهد. جزایر.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.