افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

زاکانی: ایده من اجرای قانون اساسی در همه حوزه ها است – تابناک

  • کد خبر : 300333

به گزارش «تابناک»، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز 6 خرداد 1403 در میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما با تبریک عید سعید قربان به تشریح دیدگاه های فرهنگی خود پرداخت و گفت: : «ایرانیان خارج از کشور پاره تن ایران در اقصی نقاط جهان هستند». وی ادامه داد: ایده اصلی من اجرای […]

به گزارش «تابناک»، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز 6 خرداد 1403 در میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما با تبریک عید سعید قربان به تشریح دیدگاه های فرهنگی خود پرداخت و گفت: : «ایرانیان خارج از کشور پاره تن ایران در اقصی نقاط جهان هستند».

وی ادامه داد: ایده اصلی من اجرای قانون اساسی در همه زمینه ها است. هنوز تحولات اساسی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رخ نداده است. ظلم مردم پس از رأی گیری کم رنگ می شود و این روند باید اصلاح شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فرهنگ نقطه نظرات محوری در انقلاب اسلامی است. توجه به این موضوع باعث می شود بخش اقتصادی تا 70 درصد رشد کند. اگرچه اقتصاد کشور امروز فوری ترین موضوع است، اما فرهنگ اولویت من است. آموزش و پرورش ابتدایی ترین وزارتخانه دولت خدماتی و وزیر آموزش و پرورش قوی ترین وزارتخانه دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی در عرصه جامعه آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی باید مسئول آزادی و استقلال باشد و در عین حال آزادی و امنیت را به جامعه بدهد. اصول 3 و 9 قانون اساسی هرگونه تعارض بین استقلال و آزادی را از بین برده است. اصل هشتم که به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد باید از سوی مردم نسبت به دولتمردان اعمال شود، یعنی نظارت مردم بر مسئولان بازگردد.

زاکانی با اشاره به سایر اصول قانون اساسی خاطرنشان کرد: در حوزه آزادی اولین کاری که انجام خواهم داد ایجاد نهادی جدید در خصوص رهبری مردم پس از انتخابات است. در همه سطوح، این امکان را فراهم می کند که مسئولان را با انتخاب هیئت منصفه از میان معتمدین در محله خود پاسخگو نگه دارند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آزادی به سبک غربی را مطلوب نمی دانم. آزادی غرب نوعی تله برای خالی کردن جیب مردم و سلب آزادی واقعی از جامعه است.

ممنوعیت پخش اذان اهل سنت در کردستان یک اشتباه بود

وی به تنوع قومیتی، مذهبی و مذهبی کشور اشاره کرد و افزود: اقوام ایرانی مانند گلستانی هستند که به جامعه طراوت بخشیده است. ادیان در ایران نیز بر اساس اصول قانون اساسی دارای حقوق متفاوتی هستند. مینیاتوری زیبا از ادیان، اقوام و مذاهب ایرانی پیش روی خود داریم. آنها یک فرصت داخلی هستند. ممنوعیت پخش نشدن اذان اهل سنت در کردستان از سوی کاج سلیقی بود که در سفر رهبری به این استان بی جهت این ممنوعیت رفع شد.

زاکانی افزود: نکته بعدی این است که زن و مرد بر اساس خلقت الهی، رشد و کمال آنها در گرو عمل منحصر به فرد خلقت آنهاست. ظلم به زنان و دختران قبل از انقلاب باید جبران شود و با توجه به استعدادهایشان مسیر رشد و شکوفایی آنها را طی کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در پایه هرم اجتماعی در خانواده، مدرسه و مسجد شکل می گیرد، سپس در سطح بالاتر در دانشگاه، حوزه و رسانه شکل می گیرد. و بالاتر از اینها در سطح مدیریتی توسعه یافته است. مسئولی که تبعیض را در رفتار و عملکرد خود نهادینه می کند، شکاف اجتماعی ایجاد می کند.

وی از دیگر اولویت های برنامه اجتماعی خود به حفظ حقوق مردم در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: اصل برائت از مردم حتی مجرمان در اصل 39 قانون اساسی به صراحت تعریف شده است. ما باید به این حکومت اسلامی برگردیم. هیچکس به خاطر رای خود حق تعرض به حقوق اجتماعی را ندارد.

زاکانی ادامه داد: خانواده مولد فرزندانی پرنشاط و خلاق تربیت می کند. در چنین خانه ای، ما مرکز و محوری هستیم که در خانه قفل نمی شود یا در اجتماع به هم می خورد و هضم نمی شود. من این موضوع را در دولت احیا خواهم کرد.

برنامه ام را برای ورزش، مسکن، اشتغال و ازدواج خانوادگی در میزگرد اقتصادی توضیح می دهم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به حل مشکلات دختران خواهد داشت. دختران ایرانی یک موضوع حساس هستند و ما وظایف زیادی برای آنها داریم. من خانواده را مرکز جامعه و مهم ترین سلول جامعه می دانم. این خانواده نباید در زمینه های بهداشتی، تامین اجتماعی و معیشتی مشکلی داشته باشند. من برنامه های مفصلی برای آن دارم. برای ورزش، مسکن، اشتغال و ازدواج خانوادگی برنامه دارم که در میزگرد اقتصادی توضیح خواهم داد.

وی از اجرای اصلاحات در وزارت آموزش و پرورش گفت و افزود: معلمان رزق و روزی و توجه می خواهند. حوزه های آموزش عالی و علم و فناوری نیز سنگ بنای توسعه انقلاب اسلامی هستند. در این حوزه، جایگاه باید به دست نخبگان بیفتد. حوزه فضای مجازی را نعمت می دانم. ایجاد امکانات، توجه به تولید محتوا برای دولت من بسیار مهم است. در حوزه گردشگری هم برنامه داریم و با طرف چینی توافق کردیم که سالانه یک میلیون گردشگر بین دو کشور داشته باشیم.

زاکانی تصریح کرد: از هنر می توان به بهترین نحو استفاده کرد تا رشد انسان و ابعاد آن در جامعه مورد توجه قرار گیرد. در زمینه آسیب های اجتماعی هم برنامه دارم. اگر پدر، مادر، دختر و پسر ما درگیر آسیب های اجتماعی هستند، باید احیا شوند و به جامعه بازگردند. ما باید کودکان کارگر و معتادان را به آموزش خانواده ها و جامعه بازگردانیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به برکت تجربه ای که از سال 98 تا 99 دارم به ظرفیت های بالای جوانان اعتقاد دارم. ندانستن ظرفیت جوانان مشکل بزرگی برای برخی مدیران است. این مسئولان باید این ظرفیت را باور و اعتماد کنند تا در رابطه با جوانان افراط نکنیم.

وی مسئولیت دادن به جوانان خام را آسیب رساندن به جوانان دانست و افزود: مسئولان کشور باید به گونه ای تربیت شوند که بدانند چه مسئولیتی به جوانان بدهند تا به خود و مدیرانی که محول می کنند آسیب نرسانند. به وظایف مختلف در مسیر رشد، تشکل های دانشجویی در مدارس و دانشگاه ها وجود دارد. از طریق این سازمان ها می توان بستری برای رشد جوانان ایجاد کرد.

زاکانی ادامه داد: تجربه ای بود در دوران نوجوانی در مدارس و سپس در جبهه های جنگ. پس از بازگشت به دانشگاه علوم پزشکی در سال 68، تمام دغدغه من ایجاد بستر و ظرفیت رشد برای دانشجویان کارشناسی بود. منیت ها حذف شدند و کارهای سازمانی انجام شد. اگر اجازه دهیم چنین ترکیب هایی در دانشگاه ها توسعه پیدا کند، می توانیم بستری برای فعالیت اجتماعی برای پسران و دختران جامعه ایجاد کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مشکلات کلانشهر تهران قابل تعمیم به کل کشور است. بسترهایی وجود دارد، اما بسترهای جدید، اعتماد و ایمان به جوانان لازم است.

در این نشست علیرضا نادرعلی و صغری یاکزاره از فعالان خانواده و فرهنگی به عنوان مشاور، زاکانی و الهام یاوری، حسین نظمی و شهاب اسفندیاری به عنوان کارشناسان برنامه حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=300333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.