افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

زاهدی در دیدار با رئیس دائمی APA: مجمع آسیایی باید اقدامات عملیاتی در خصوص بحران غزه انجام دهد.

  • کد خبر : 137975
زاهدی در دیدار با رئیس دائمی APA: مجمع آسیایی باید اقدامات عملیاتی در خصوص بحران غزه انجام دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس شورای اجرایی مجمع آسیایی به ترکیه سفر کرده است، با عبدالقادر امین اونن رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد. هیئت پارلمانی ترکیه در حاشیه این دیدار. محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در آپا با اشاره به […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس شورای اجرایی مجمع آسیایی به ترکیه سفر کرده است، با عبدالقادر امین اونن رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد. هیئت پارلمانی ترکیه در حاشیه این دیدار.

محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در آپا با اشاره به هفت سال ریاست پارلمان این کشور در مجمع آسیایی، از تلاش های سازنده ترکیه برای دستیابی به اهداف این مجمع قدردانی کرد.

وی همکاری های دو کشور در سطح چند جانبه را در راستای تداوم روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: روابط دوستانه و تاریخی دو کشور مبتنی بر حسن همجواری، ارزش های مشترک فرهنگی و مذهبی و احترام متقابل است. منافع مشترک احزاب، در حالی که روابط پارلمانی همواره در مسیر تقویت تعاملات پیش می رود.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در آپا، بهره مندی ایران و ترکیه از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و به ویژه پتانسیل مجمع آسیایی را عاملی مهم در هم افزایی تهران و آنکارا عنوان کرد و تاکید کرد: : جمهوری اسلامی ایران اولویت سیاست همسایگی را برای توسعه روابط با ترکیه در همه سطوح برجسته می کند.

وی افزود: از آنجایی که موضوعات مهم منطقه ای از موضوعات مهم مورد بحث در نشست های مجمع آسیایی است، این مجمع باید با هدف توقف جنایات رژیم صهیونیستی، اقدامات عملیاتی در موضوع بحران غزه انجام دهد.

غلامرضا نوری قزلجه عضو گروه پارلمانی کشورمان در آپا نیز بر نقش سازنده دو کشور و نظارت بر تحولات منطقه در چارچوب مجمع آسیایی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، به‌عنوان دو کشور مهم جهان اسلام، بیشترین واکنش‌ها و پیگیری‌ها را دارد، نگرانی‌های دیپلماتیک در مورد جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه داشته است.

وی افزود: لازم است برای حصول نتیجه و پرهیز از اقدامات علیه رژیم غاصب صهیونیستی همکاری بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم بستان آباد در شورای اسلامی بر اهمیت برگزاری منظم جلسات پارلمانی پیرامون موضوعات مختلف در قالب دو و چند جانبه به ویژه استفاده حداکثری از ظرفیت مجمع آسیایی تاکید کرد.

در این دیدار عبدالقادر امین اونن رئیس هیئت پارلمانی ترکیه ضمن ابراز خرسندی از حضور و مشارکت هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای اجرایی مجمع آسیایی که توسط این سازمان برگزار شد کشور گفت: فضای چندجانبه حاکم بر این مجمع فرصت بررسی مشکلات و دغدغه های منطقه را فراهم می کند، کشورهای عضو باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهند.

سرپرست آپا با اشاره به فعالیت های دو کشور نسبت به اجرای اقدامات سازنده در این سازمان بین المللی ابراز امیدواری کرد و آن را گامی مهم در راستای دستیابی به آسیای جدید دانست.

در ادامه این نشست، طرفین با اشاره به دستور کار جلسه شورای اجرایی مجمع آسیایی و موضوعات مطرح شده در آن، نقطه نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند. مسئله فلسطین و بحران غزه از موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.