افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

زاهدی: با این تکل در آسیا کارت قرمز گرفت/ مطمئن بودم سهرابیان پنالتی گرفت اما داور آن را نگرفت – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 155296
زاهدی: با این تکل در آسیا کارت قرمز گرفت/ مطمئن بودم سهرابیان پنالتی گرفت اما داور آن را نگرفت – پرسپولیس نیوز

شهاب زاهدی درباره اتفاقات و حواشی دربی 102 صحبت کرد. شهاب زاهدی که در ابتدای فصل برای تقویت خط حمله پرسپولیس به این تیم پیوسته بود روز پنجشنبه اولین حضور خود را در دربی انجام داد. او در این دیدار در صحنه ای با پنالتی مشکوک و خطای مشکوک حضور داشت و البته در صحنه […]

شهاب زاهدی درباره اتفاقات و حواشی دربی 102 صحبت کرد.

شهاب زاهدی که در ابتدای فصل برای تقویت خط حمله پرسپولیس به این تیم پیوسته بود روز پنجشنبه اولین حضور خود را در دربی انجام داد. او در این دیدار در صحنه ای با پنالتی مشکوک و خطای مشکوک حضور داشت و البته در صحنه ای دروازه استقلال را باز کرد که این دروازه بان با اشتباهش از دست داد.

زاهدی پس از این دیدار درباره این دیدار و همچنین آینده پرسپولیس و حضورش در این تیم صحبت کرد. گفت و گو با زاهدی را در ادامه می خوانید:

من می خواهم در مورد بدشانسی شما صحبت کنم. VAR شما را آزار می دهد. در بازی با النصر یک گل زدی که آفساید بود و در بازی استقلال تاجیکستان به سعید پاس گل دادی که آن هم به VAR رفت.
خدا را شکر در آن صحنه VAR کمک کرد تا گل بی خطر اعلام شود. در بازی با الدیل هم گل زدم که آفساید بود و در این بازی VAR اصلا به نفع ما نبود و در تمام صحنه هایی که به VAR رفت نه چیز خاصی بیرون آمد و نه تصمیمی. . به نفع ما انجام شد. بالاخره یک پنالتی برای تیم استقلال رقم خورد که در فوتبال هم همین اتفاق می افتد.

اولین صحنه ای که به VAR رفت بسیار جالب بود. آرمین سهرابیان تو را کشید و همه گفتند ممکن است پنالتی باشد اما VAR آن را رد کرد.
من خودم خیلی مطمئن بودم. وضعیت و وضعیت سایر بازیکنان را در آن صحنه ندیدم، اما چیزی که من و بدنم احساس می کردیم این بود که او کاملاً کشیده شد و من زمین خوردم. بعد از پایان مسابقه، به VAR رفت اما…

علیرضا فغانی گفت چون توپ در آن منطقه نبود، خطا باطل شد
من قطعا می توانم با آقای فغانی موافق باشم چون ایشان داور بین المللی هستند و قطعا مهارت داوری ایشان بسیار بیشتر از من است و جای هیچ بحثی نیست اما نمی دانم آن زمان توپ کجا بود. . من خودم می دانم که بعد از ضربه حرکت کردم و فشاری که وارد کردند باعث افتادنم شد.

صحنه دیگری بود که باشگاه چندین بار اعتراض کرد. صحنه ای که امید حمیدی فر به مچ پای تو ضربه زد.
آن صحنه به ذهنم می رسد، ناخودآگاه پایم درد می کند. لحظه ای که روی زمین بودم گفتم 100% قرمز است و به بچه ها هم گفتم. بعد از بازی وقتی صحنه را دیدم متوجه شدم که داور پشت سر ما قرار دارد و فکر می کنم برای دیدن آن مشکل داشت، اما فکر می کنم کمک داور می توانست آن را ببیند، چون بازی در وسط زمین بود. هیچ اتفاقی برای VAR نیفتاد و من خیلی تعجب کردم.

احتمالاً چون کارت زرد دوم به VAR نمی رسد، این اتفاق نیفتاد.
نمی توانم بگویم این مسابقه کارت زرد دارد و این مسابقه کارت قرمز دارد. من نمی توانم در مورد این موارد صحبت کنم، اما ضربه ای که رخ داده می تواند باعث آسیب شود. دقیقاً آن صحنه در بازی با النصر برای ما اتفاق افتاد و داور بدون شک به من کارت قرمز داد، حتی فکر می کنم محل ضربه به پای میلاد و محل ضربه به پای من کاملاً یکی بود.

مثل اشتباهی که در بازی با سپاهان کردی.
هر کسی ممکن است اشتباه کند. هیچ کس دوست ندارد در منطقه ای که در آن قرار دارد بد عمل کند، اما مواقعی وجود دارد که شما کمک زیادی دارید و این VAR می تواند کمک بزرگی باشد، اما اگر در این صحنه کمکی نکرد، کجا قرار است کمک کند؟ ? با این شرایط وجود VAR خارجی قابل بحث است. صرف نظر از هند و تحریم و غیره، مسئله اصلی سلامت بازیکنان است و اتفاقی که برای من افتاد قطعا می تواند به سلامتی من آسیب برساند. وقتی VAR در اینجا کمکی نمی کند …

از عملکردت در دربی راضی بودی؟
این اولین دربی من بود و شرایط کاملا متفاوت بود، جو سنگینی حاکم بود و قبل از بازی مشکلاتی وجود داشت. دربی همیشه هیجان انگیز است و هر چقدر هم برای حفظ آرامش با این حس مبارزه کنید، فشار روانی خودش را دارد. اگر بخواهم در مورد کیفیت بازی صحبت کنم، ما مالک بازی هستیم. قاعدتا در تمام بازی هایمان در لیگ، آسیا و… مالکیت توپ را داریم و این بازی هم همین طور بود. با توجه به شرایط بازی موقعیت هایی ایجاد کردیم و برنامه هایمان خیلی خوب عملی شد و در نهایت به گل رسیدیم. تیم استقلال شرایط خوبی داشت و سازماندهی دفاعی خوبی داشت اما می توانستیم زودتر به گل برسیم چون در ابتدای بازی بود که علی نعمتی ضربه سر زد اما واکنش دروازه بان حریف مانع از گلزنی او شد. عملکرد خوبی داشتیم اما در نهایت 1-1 به پایان رسید.

جو بازی چطور بود؟
جو واقعا سنگین بود. 10 روز پیش با الدیل بازی کردیم و همه هواداران ما آنجا بودند و ورزشگاه بسیار پر شده بود، اما در این دیدار 50 درصد هواداران استقلال آنجا بودند و طبیعتاً غوغایی در ورزشگاه ایجاد شد. این فضا بازی را بسیار نزدیک کرد و طبیعی بود که موقعیت های زیادی برای هر دو تیم ایجاد نشود اما تجربه جالبی بود. می توانست خیلی بهتر باشد.

در مورد عکسی که از شما منتشر شد که حواشی داشت توضیح دهید.
قبل از شروع باید بگویم که هرگز نخواهید دید که من به کسی بی احترامی کنم، نه در گذشته و نه در آینده. درست است که بین این دو تیم بزرگ فاصله وجود دارد اما هرگز نمی خواهم به آنها بی احترامی کنم. من حتی آن را به طرفداران و افرادی می دهم که به من بی احترامی می کنند و می گویند شاید در آن زمان عصبانی بودند و من همیشه سعی می کنم آن را کنترل کنم و وقتی اوضاع آرام شد با آن برخورد کنم. در این صحنه داشتیم گل را جشن می گرفتیم که یک بطری کامل به سمتم آمد و گفتیم که قرار است این شادی را با هواداران خود تقسیم کنیم. ما در راه بودیم، این فضا ایجاد شد و آن حرکت هم بسیار رایج است. من می توانم این حرکت را بارها در تمرینات و بازی ها انجام دهم و چیزی که از این حرکت در ذهن من بیرون می آید “خوب، باشه” (مانند یک سیگنال) است. موضوع خیلی رایج بود.

با توجه به اینکه ما مهاجم بودیم، شما در طول بازی آنجا بودید.
بله، به خصوص در نیمه دوم. در نیمه اول مهاجمان و خط هافبک ما تحت فشار بودند اما در نیمه دوم کاملا با استقلالی ها طرف بودم و این چیزها در فوتبال طبیعی است.

نتوانستی گل بزنی
حیف است اما با توجه به شرایط بازی از عملکرد فنی خود راضی هستم. بازی واقعا نزدیک بود و تیم استقلال خیلی دفاعی کار کرد.

موقعیت زیادی هم نگرفتی.
فکر نمی کنم حتی در حدود هجده سالگی هم فرصت های زیادی داشتم. در نیمه اول در یک صحنه که خارج از 18 هم بود توپ را دریافت کردم و به سروش پاس دادم و در نیمه دوم به محمد عمری پاس دادم که آقا را هم امیدوار کرد و فکر می کنم او بود. پس از آن افشا شد.

لوکیشن خوبی هم بود
بله، فکر می کردم امید با پای چپ ضربه می زند اما این کار را نکرد و پاس داد. فکر می کنم او این را بد دید چون هیچ یک از بازیکنان ما آنجا نبودند.

قرارداد او یک ساله و قرضی است. برنامه های شما برای آینده چیست؟
قرضی نیستم اما هنوز نیم فصل از قراردادم با تیم ملی اوکراین باقی مانده است و باید دید شرایط اوکراین چه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. اگر جنگ ادامه پیدا کند، می توانم تصمیم بگیرم، اما اگر جنگ ادامه پیدا نکند، باید به اوکراین برگردم. البته امیدوارم هیچ جنگی در هیچ کجای دنیا ادامه پیدا نکند و برای همه مردم جهان صلح آرزو می کنم.

جام ملت ها را پیش رو داریم و شما هم به اردوی تیم آقای قلانی دعوت شدید. شرایط سخت است و رقابت در خط مبارزه شدید است. چه شانسی به خود می دهید تا بخشی از تیمی باشید که به آرزوی دیرینه شما پایان می دهد؟
حضور هر فوتبالیستی در تیم کشورش بسیار مهم است و من هم قطعا همین فکر را می کنم و افتخار بزرگی است. ما هم شانس خود را خوب می دانیم، چون در مرحله گروهی آسیا عملکرد نسبتا خوبی داشتیم و در لیگ هم فاصله زیادی با آقای گلی ندارم و تیم ما همچنان نامزد است. ما یک بازی عقب هستیم و فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله داریم. ما این فرصت را می بینیم.

بازی بعدی آنها مقابل استقلال خوزستان و سپس مقابل نساجی و مس رفسنجان خواهد بود.
بازی های خوبی در پیش داریم. شاید تیم های رقیب از نظر جدول رده بندی در بالای جدول نباشند اما همه تیم ها با تمام توان مقابل پرسپولیس بازی می کنند و هیچ مسابقه ای برای ما آسان نیست. قطعا اگر عملکرد خوبی داشته باشم دور از چشم کادرفنی تیم ملی نخواهد بود و تمام تلاشم را برای حضور در تیم ملی انجام خواهم داد.

شرایط پرسپولیس برای ادامه رقابت ها را چطور می بینی؟
با توجه به شرایطی که وجود داشت و اتفاقاتی که افتاد نتایج خیلی خوبی گرفتیم. اگر بخواهیم همه این موضوعات را بشکنیم و جزئیات اتفاقات هر مسابقه را ببینیم، می بینیم که نتایج بسیار خوبی گرفتیم. ما از اول فصل مصدومیت های زیادی داشتیم و بازیکنان کلیدی ما می توانستند کمک زیادی کنند اما متاسفانه مصدوم شدند. برخی از آنها مدت زیادی را از دست دادند و برخی دیگر برای مدت کوتاهی مصدوم شدند که هر تیمی را درگیر می کند و همه تیم ها در این شرایط آسیب پذیر می شوند. به نظرم نتایج ما خیلی خوب بوده چون مثلا منچسترسیتی به دی بروین باخت و چند هفته ای با این مقدار سکه و هزینه در آستانه پیروزی بود. با همه این عملکردها فاصله چندانی با بالای جدول نداریم و در آسیا با وجود بدشانسی خیلی خوب کار کردیم. در دیدار مقابل الدیل عملکرد بسیار خوبی داشتیم اما موقعیت های ما تبدیل به گل نشد.

در بازی مقابل الدیل برای ضربه پنالتی اعتماد به نفس نداشتی یا آماده بودی که گلسیانی گل بزند؟
او در لیگ یک پنالتی زده بود اما این تصمیمی است که گرفته می شود. جورجی همیشه پنالتی خوبی بوده و فصل گذشته بین 9 تا 10 گل پنالتی به ثمر رساند اما این طبیعی است. او از مسی بزرگتر نیست. حالا رونالدو هست (می خندد) اما مسی در کوپا آمه ریکا یک پنالتی را هم از دست داد و آرژانتین حذف شد.

پایان بازی عجیب بود.
تا 48 ساعت نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است. بازی را خوب شروع کردیم و خیلی زود به گل رسیدیم اما بد خوردیم مخصوصا گل اول را. گل دوم هم طبیعی است، چون زمانی اتفاق می افتد که یک تیم بی امان حمله کند. ما می خواستیم برنده شویم و به هر حال حمله کردیم اما این اتفاقات در فوتبال رخ می دهد. ما همه تلاش خود را کردیم و نه تنها بازیکنان، بلکه کادرفنی و اعضای باشگاه هم تلاش کردند، اما نتیجه نداد.

هواداران به شدت عصبانی شدند و بطری ها را پرتاب کردند و…
هیچ کس را نمی توان قضاوت کرد. قبل از بازی ها در هتل المپیک اقامت داشتیم و اتاق من مشرف به استادیوم بود. دیدم هواداران بین ساعت 8 تا 9 صبح به ورزشگاه آمدند. یک مثال وجود دارد که می گویند فاصله بین نفرت و عشق در یک لحظه است و به نظر من این کاملاً درست است. شما انرژی و حمایت زیادی می دهید، اما فقط یک لحظه است. نمی توان گفت که هواداران ما واقعا اینطور هستند. این اتفاقات طبیعی است و ما یک خانواده هستیم. ممکن است والدین با فرزند خود درگیر باشند، اما دلیلی وجود ندارد که بگوییم آنها همیشه با یکدیگر مشکل خواهند داشت. این چیزها طبیعی است و هدف همه رشد و پیشرفت باشگاه در تورنمنت های مختلف است.

چرا پیراهن شماره 20 را انتخاب کردید؟
من در ابتدا شماره دیگری را دوست داشتم، اما با خالی بودن اعداد، این شماره را انتخاب کردم.

شماره 10 بعد از میلاد که تمدید شد را می خواستید؟
بله، قرارداد میلاد در آن زمان مشخص نبود و می خواستم ابتدا شرایط او را بدانم، زیرا میلاد قطعا آمادگی دارد و سال ها در باشگاه بوده است. عدد 10 عدد مورد علاقه من است اما احترام مهمترین چیز است.

آیا می دانید چه کسانی در پرسپولیس شماره 20 را پوشیدند؟
آقای رضا نورمحمدی زمانی که من بودم از آن استفاده می کرد. آقا بهروز هم رهبر بود.

مهدی هاشمی نسب هم 20 دارد.
من آنها را نمی شناختم.

سخنرانی پایانی؟
از هوادارانی که در هر شرایطی کنار ما بودند و ما را حمایت کردند تشکر می کنم. امیدوارم در ادامه فصل عملکردمان به گونه ای باشد که حداقل قدر این حمایت ها را بدانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.