افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

زارعی: AFC تاکید کرد که مشکل مالکیت پرسپولیس و استقلال باید حل شود – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 121214
زارعی: AFC تاکید کرد که مشکل مالکیت پرسپولیس و استقلال باید حل شود – پرسپولیس نیوز

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: امسال باید مشکل مالکیت باشگاه ها حل شود و امروز در این باره با معاون وزیر ورزش صحبت کردم. مصطفی زارعی درباره سمینار سالانه مجوز حرفه ای باشگاه ها گفت: به مدت دو روز در خدمت مدیران مالی و صدور مجوز لیگ برتر، لیگ یک، دسته دوم […]

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: امسال باید مشکل مالکیت باشگاه ها حل شود و امروز در این باره با معاون وزیر ورزش صحبت کردم.

مصطفی زارعی درباره سمینار سالانه مجوز حرفه ای باشگاه ها گفت: به مدت دو روز در خدمت مدیران مالی و صدور مجوز لیگ برتر، لیگ یک، دسته دوم و فوتسال و فوتبال بانوان هستیم. گروه مثبتی از دوستان پرتلاش در باشگاه ها تشکیل شد و کار اساسی مجوز حرفه ای توسط این دوستان انجام می شود. امسال برای اولین بار سمینار را از لیگ دو شروع کردیم چون می دانیم برای حرفه ای شدن باید از پایه به اوج برویم.

وی افزود: با آسیب شناسی انجام شده متوجه شدیم که باشگاه های ما در دو بخش آکادمی و در مسائل مالی ضعف های زیادی دارند. در خصوص آکادمی ها سمیناری را در شهریور به همت باشگاه سپاهان اصفهان برگزار کردیم و از مدیران آکادمی های لیگ برتر و لیگ یک دعوت کردیم و در مورد موضوعات مختلف با آنها صحبت کردیم.

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای گفت: امروز با حضور مدیران مالی باشگاه ها استانداردهای AFC را با دوستان خود در میان گذاشتیم. حتی برخی از باشگاه‌ها حسابرسان خود را برای رسیدگی به مشکلات وارد کردند. انشاالله کمترین مشکل را داشته باشیم و مشکلات مالی را هم حل کنیم. علاوه بر مسائل اقتصادی، امروز در مورد مقررات ورزشی، پرسنلی، زیرساختی و قانونی صحبت می کنیم تا آخرین تغییراتی که در این زمینه در AFC و فدراسیون فوتبال رخ داده را به دوستان یادآوری کنیم.

زارعی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا، روند اخذ مجوز حرفه ای نیز تغییر کرده است و آیا برای مثال برای بدهی های مالی تقویم خاصی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: فرمت لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. تغییر کند، اما مجوز تغییر نمی کند. 2 باشگاهی که قصد حضور در لیگ نخبگان سال آینده را دارند و یک نماینده ایرانی که می خواهد در سطح دوم لیگ قهرمانان حضور داشته باشد باید مجوز حرفه ای را کسب کند اما معیارهای کسب مجوز در دو سطح تفاوتی ندارد.

وی افزود: چرخه ما از هفته آینده شروع می شود و باشگاه ها باید از هفته آینده مدارک خود را بارگذاری کنند. تمام مدارک ارزیابی می شود و ما از تمام باشگاه ها بازدید می کنیم. نتایج جمع آوری می شود و انشالله نتیجه نهایی در 19 خرداد سال آینده اعلام می شود. در خصوص مسائل مالی، باشگاه ها باید تمام بدهی هایی را که تا قبل از 31 دسامبر (10 آذر) تسویه شده است، مانند سال گذشته قبل از 11 آوریل تسویه کنند یا با بازیکنان و باشگاه های طلبکار به توافق برسند.

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای تصریح کرد: در این سمینار بار دیگر بر این نکات به باشگاه ها تاکید می کنیم. این بدهی شامل بدهی به باشگاه ها، مقامات مالیاتی و بازیکنان می شود.

زارعی در خصوص مهم ترین مشکل باشگاه های ایرانی جدای از مسائل مالی، گفت: واقعاً از نظر استادیوم ها و زیرساخت ها مشکل داریم. این کار مستلزم اقدام اساسی از سوی وزارت ورزش است. علاوه بر این، ما با معیارهای آکادمی مشکل داریم که ما را تهدید می کند. هنوز در بحث های حقوقی باشگاه ها مشکلات زیادی داریم.

وی در خصوص مشکل مالیات مشترک باشگاه ها تصریح کرد: سال گذشته با توجه به تعاملی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفت، موضوع مالکیت مشترک مانند سال گذشته حل شد اما آن اقدامات فقط مربوط به سال گذشته بود. . در جلسه ای که با کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتم تاکید کردند که امسال باید مشکل مالکیت باشگاه ها حل شود. به وزیر ورزش و سایر دوستان اطلاع دادیم. امروز با یکی از مدیران وزارت ورزش صحبت و مکاتبه کردیم. از دوستان وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی خواهشمندم این موضوع را جدی بگیرند زیرا قطعاً نیاز به حل اساسی دارد.

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای در پاسخ به این سوال که چگونه می توان مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس را حل کرد، گفت: نمی دانم چگونه حل شود اما مکانیسم کنترلی دو باشگاه باید متفاوت باشد.

زارعی در خصوص بازدید اخیرش از آکادمی دو باشگاه گفت: قطعا ایرادات اساسی در آکادمی استقلال و پرسپولیس وجود دارد. این موضوع به مدیرانی که با آنها جلسه داشتیم ابلاغ شد. به صورت مکتوب هم این کار را انجام دادیم. در مورد مسائل زیرساختی و مالی در آکادمی ها مشکلاتی وجود دارد. بودجه سالیانه آنها به گفته سران باشگاه 350 میلیارد تومان است اما فقط 4 میلیارد تومان خرج آکادمی ها می شود. البته مدیران استقلال و آکادمی پرسپولیس می گویند که همان 4 میلیارد را هم نگرفته اند. ما از مدیران مالی باشگاه ها خواسته ایم که تراکنش های خرد خود را در بحث آکادمی امسال برای ما ارسال کنند تا بتوانیم این بحث را رصد کنیم.

وی افزود: مشکلات باشگاه ها گزارش شده و دو ماه برای آکادمی ها فرصت داریم. به همه باشگاه ها گفته ایم که برای حل مشکلاتشان در کنار آنها هستیم، اما اگر خودشان عزم حل این مشکلات را نداشته باشند، اداره مجوزهای حرفه ای، کمیته اول و کمیته استیناف با اقتدار و استقلال کامل وارد عمل می شوند. همانطور که سال گذشته به هیچ فشاری پاسخ ندادیم و امتیازی ندادیم، امسال نیز این روند را ادامه خواهیم داد و قطعا قویتر از سال گذشته عمل خواهیم کرد. البته تعاملات ما بیشتر از گذشته خواهد بود. با این حال، ما امیدواریم که باشگاه ها چندین چیز را جدی تر بگیرند.

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای تاکید کرد: مجوز حرفه ای باشگاه ها برای رفع مشکلات فوتبال است. مشکلات فوتبال ما چیست؟ در این فوتبال دیگر ساخت و ساز نیست، به آکادمی ها توجه نمی شود، باشگاه های ما تراز مالی منفی دارند و هزینه هایشان حیرت انگیز است. ما باید این موارد را طبق قوانینی که AFC تدوین کرده است، کنترل کنیم. ما هم به مملکت خودمان عمل می کنیم و برای حل این مشکلات قدم به قدم جلو می رویم.

زارعی با توجه به اینکه ظاهرا کشورهای شرق آسیا مانند کره جنوبی و ژاپن از سعودی ها به دلیل مالکیت مشترک باشگاه هایشان شکایت کرده اند، توضیح داد: از این موضوع اطلاعی ندارم. اگرچه ما با مدیران حرفه ای مجوز در کشورهای شرق و غرب آسیا تعامل داشتیم، اما نشنیده ام که آیا چنین کاری انجام داده اند یا نه. زمانی که با مسئول مجوز حرفه ای در عربستان صحبت کردیم، با وجود اینکه اطلاعات او محرمانه است، می گوید مکانیسم کنترل باشگاه های این کشور متفاوت است. البته این را نه می توانم تایید کنم و نه تکذیب.

وی در خصوص بحث های زیادی که در خصوص کمک هواداران ثروتمند به برخی باشگاه ها مطرح شده است، گفت: امروز در حضور مدیران مالی باشگاه ها حدود 30 دقیقه صحبت کردم که چرا باید محدودیت بودجه وجود داشته باشد. با بررسی صورت های مالی باشگاه ها در فصل 98-99 متوجه شدیم که مجموع هزینه های باشگاه ها در آن سال حدود 380 میلیارد تومان بوده است. این رقم یک سال بعد به هزار میلیارد تومب رسید و سه برابر شد. یک سال بعد باشگاه های ما بیش از 2 میلیارد تومان هزینه کردند. یعنی اگر درآمد شما تغییر نکرده باشد، هزینه ها هر سال دو یا سه برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره پروانه های حرفه ای در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به تورمی که در کشور وجود دارد ربطی ندارد، تصریح کرد: اصلا اینطور نیست، زیرا تورم ما به این میزان نبوده است. قبول داریم که تورم عامل موثری در افزایش هزینه هاست اما این تورم نسبت به سال گذشته 1000 درصد نبود. در شرایطی که هزینه های فوتبال تا این حد افزایش یافته قطعا باید چاره ای می اندیشیدیم.

زارعی افزود: نمی خواهم از تصمیمات کارگروهی که بر قراردادها نظارت دارد حمایت کنم، اما همان تصمیمی که ما گرفتیم و در کشورمان گرفته شد، از نظر هدف در کره جنوبی هم گرفته شد. آئین نامه مالی هم تهیه کردند و گفتند باشگاه هایی که تراز مالی منفی دارند حق ندارند هر چه می خواهند خرج کنند. بلکه باید درصدی از درآمد خود را خرج کنند. آنها حق ندارند بیش از 70 درصد درآمد خود را برای تیم اول خرج کنند. در کره جنوبی این مشکل را شناسایی کردند و به این طریق به آن پرداختند. ما هم این کار را اینجا انجام دادیم و امیدوارم از سال آینده تصمیمات منطقی تری برای این داستان گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم بحث فیرپلی مالی در فدراسیون فوتبال ادامه یابد. این موضوع مستلزم اقداماتی است که امیدوارم هیئت مدیره با تشکیل کمیته های مالی مستقل Airplay موافقت کند. در این صورت درآمد باشگاه ها مشخص می شود و دیگر این طور نیست که باشگاهی زیر نظر یک شرکت مادر باشد که تمام هزینه های آن را تامین کند. طبق استانداردهای جهانی 40 تا 50 درصد هزینه ها را شرکت مادر به عنوان اسپانسر می تواند تامین کند اما مابقی درآمد باید از منابع دیگر تامین شود. امیدواریم این اتفاق بیفتد.

رئیس اداره مجوزهای حرفه ای در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از بدهی قطعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به اداره مجوز حرفه ای ارسال شده است، گفت: در مجموع باشگاه های کشورمان 28 بدهی قطعی دارند. . نمی توانم از باشگاه ها نام ببرم اما این تعداد پرونده در سیستم های AFC وجود دارد و بین المللی محسوب می شود. در حال حاضر من کاری به بدهی های داخلی ندارم، اما این موارد باید تا قبل از 11 آوریل حل و فصل یا حل شود.

زارعی با توجه به اینکه روز گذشته مهدی تاج بدون نام بردن از هیچ باشگاهی اعلام کرد که برخی از باشگاه ها در زمینه مجوزهای حرفه ای با فدراسیون همکاری نمی کنند، گفت: امروز نمایندگان همه باشگاه ها در جلسه حضور داشتند. مدیران مالی آنها هم شرکت کردند، نمایندگان دو باشگاه دیروز حضور نداشتند اما با مکاتبه در جلسه امروز شرکت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.