افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

زارعی: سهمیه ایران در فصل آینده لیگ برتر 1+1 است نه امسال – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 247372
زارعی: سهمیه ایران در فصل آینده لیگ برتر 1+1 است نه امسال – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: سهمیه فوتبال ایران در فصل آینده لیگ الیت احتمالا 1+1 خواهد بود نه در فصل 2024-25. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مصطفی زارعی درباره تعداد سهمیه های باشگاه های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا گفت: سهمیه باشگاه های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا در سال […]

رئیس کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: سهمیه فوتبال ایران در فصل آینده لیگ الیت احتمالا 1+1 خواهد بود نه در فصل 2024-25.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مصطفی زارعی درباره تعداد سهمیه های باشگاه های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا گفت: سهمیه باشگاه های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا در سال جاری قطعا 1+2 است. طبق نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که به تمامی اتحادیه های عضو ارسال شده است، رتبه فدراسیون ها در سال 2022 ملاک سهمیه باشگاه های هر کشور برای بازی های آسیایی 2024 است.

وی ادامه داد: بر اساس رتبه بندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان سال 2022 که در سایت این کنفدراسیون قابل مشاهده است، ایران رتبه سوم منطقه غرب و به تبع آن سهم باشگاه های ایرانی در نخبگان را به خود اختصاص داده است. این لیگ دارای دو نقطه مستقیم است و یک امتیاز نیز به صورت پلی آف است. ایران در دسته دوم باشگاه های آسیا نیز نماینده خواهد داشت. مسیر صعود نمایندگان ایران به این رقابت ها از هم اکنون توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شده است.

مدیر مجوز باشگاه ها خاطرنشان کرد: در نامه ای که AFC در تاریخ 25 اردیبهشت 2023 به فدراسیون ها ارسال شد، ضوابط انتخاب باشگاه ها در لیگ برتر در سال 2022، رده بندی عربستان با 93 امتیاز، ژاپن اعلام شد با 91 امتیاز، کره جنوبی با 88 امتیاز، قطر با 75 امتیاز، ایران با 72 امتیاز و امارات متحده عربی با 64 امتیاز بین رده های اول تا ششم قرار دارند. ، به ترتیب. مبنای آن سهمیه های هر کشور است.

زارعی در پایان گفت: متاسفانه با توجه به نتایج باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا 2023 و موفقیت های باشگاه های امارات، شانس ما برای لیگ برتر فصل آینده که از شهریور ماه 1404 آغاز می شود، احتمالا کاهش خواهد یافت. کاهش می یابد و احتمالا در لیگ برتر یک سکوی مستقیم و پلی آف خواهیم داشت.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ نخبگان آسیا امسال از 18 مردادماه با برگزاری مرحله پلی آف آغاز می شود. مسابقات مرحله گروهی از 26 سپتامبر آغاز می شود و هر تیم 8 بازی مرحله گروهی را در قالب جدید برگزار می کند. مسابقات مرحله گروهی یکم اسفندماه به پایان می رسد و مرحله نهایی نیز از 5 تا 14 اردیبهشت 1404 برگزار می شود.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)