افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

زائران باید مطالعه کنند چگونه استفاده از اینترنت و مکالمه را در عربستان 27 برابر ارزان کنیم؟

  • کد خبر : 254144
زائران باید مطالعه کنند چگونه استفاده از اینترنت و مکالمه را در عربستان 27 برابر ارزان کنیم؟

به گفته بازار، برقراری مجدد روابط با عربستان سعودی و اعزام اولین پرواز حجاج برای حج، عمره و تمتع در اردیبهشت 1403، پس از 9 سال وقفه، مستلزم همکاری «ارتباطاتی» بین دو کشور است که معمولاً شامل آن می شود. بخش مهمی از هزینه های زائران را بپردازیم. برای روشن شدن بحث «هزینه های ارتباطی» […]

به گفته بازار، برقراری مجدد روابط با عربستان سعودی و اعزام اولین پرواز حجاج برای حج، عمره و تمتع در اردیبهشت 1403، پس از 9 سال وقفه، مستلزم همکاری «ارتباطاتی» بین دو کشور است که معمولاً شامل آن می شود. بخش مهمی از هزینه های زائران را بپردازیم.

برای روشن شدن بحث «هزینه های ارتباطی» و به ویژه «اینترنت» که بسیاری از زائران را نگران می کند، ابتدا به مقایسه نرخ ها در «شرایط عادی» و سپس در «ایام حج» می پردازیم.

* قیمت اینترنت در روزهای عادی در ایران و عربستان

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین بسته های همراه اول در ایران «اینترنت 6 گیگابایتی 7 روزه» است که تنها با پرداخت 26300 تومان می توان آن را خریداری و فعال کرد.

این رقم با احتساب دلار آزاد 40 سنت معادل 64 هزار تومان است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که ساکنان عربستان سعودی بسته ای با حجم «چند گیگابایت در ماه» را با قیمتی بیش از 100 ریال سعودی خریداری می کنند که اگر هر دلار معادل 3.6 ریال سعودی ها باشد، معادل حدود «27 دلار» است.

این رقم با احتساب دلار آزاد معادل 64 هزار تومان تا یک میلیون و 777 هزار و 777 تومان است.

البته این بسته ها به دلیل عدم مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنان در ایران دیده نمی شود.

*بسته اینترنت اپراتور سعودی 20 برابر موبایل اول است!

اپراتور سعودی STC حداقل بسته اینترنت «15 گیگابایت» را با قیمت «98 ریال، حدود 27 دلار» عرضه می کند. اما قیمت بسته اینترنت «15 گیگابایتی» همراه اول 83500 تومان (حدود 1.4 دلار) است.

مقایسه فوق نشان می دهد که حداقل قیمت بسته اینترنت اپراتور سعودی «حدود 20 برابر گرانتر» از اپراتور همراه اول ایران است.

* قیمت اینترنت اپراتورهای ایرانی و عربستانی در ایام حج.

با وجود چنین شرایطی، همراه اول «بسته های رومینگ ویژه حج» را نیز در شبکه خود طراحی و اجرا کرده است تا زائران خانه خدا همچنان با هزینه های ارتباطی بسیار کمتر از 2 اردیبهشت تا 24 تیر 1403 به این کشور سفر کنند.

همچنین زائران توجه داشته باشند که خرید و استفاده از سیم کارت از اپراتورهای سعودی شامل قوانین خاصی برای گردشگران و زائران است و «فروش سیم کارت معمولی به گردشگران» ممنوع است.

حال به مقایسه قیمت اینترنت در شبکه اپراتورهای ایرانی و عربستانی در ایام حج می پردازیم.

*کدام بسته اینترنت و مکالمه به صرفه تر است؟

اپراتور سعودی زین حداقل بسته «6 گیگابایت اینترنت به قیمت 40 ریال» را در «سیم کارت زایر لیمیتد» تهیه کرده است که معادل 11 دلار است، یعنی 27 برابر بسته معمولی با همان بسته. مشخصات فنی.

با توجه به اینکه در سفر زائران به عربستان، اپراتورهای سعودی میزبان آنها خواهند بود و خدمات اپراتورهای ایرانی در عربستان از طریق «رومینگ بین‌المللی» انجام می‌شود و معمولاً این موضوع با هزینه‌های اضافی همراه است، اما همراه اول با اپراتورهای سعودی که “بسته های رومینگ ویژه و مقرون به صرفه” را در مقایسه با اپراتورهای سعودی در آن کشور ارائه می دهند، به توافق رسیده است.

اپراتور همراه اول ایران به ترتیب سه بسته اینترنتی «1.5 گیگابایت»، «3 گیگابایت با 5 دقیقه مکالمه رایگان و 5 پیامک» و «نامحدود با 150 دقیقه مکالمه رایگان و 150 پیامک» را برای ایام حج 1403 آماده کرده است. با قیمت های «425 هزار تومان»، «650 هزار تومان» و «3 میلیون تومان» عرضه می شوند.

همچنین برای مشترکینی که فقط به انجام «مکالمه» می پردازند و نیازی به اینترنت ندارند، بسته «۷۰ دقیقه مکالمه و ۷۰ پیامک رایگان» تنها با قیمت ۴۲۵ هزار تومان آماده شده است و تمامی این بسته ها با شماره گیری « Stare 10 Stare 40 Sq.

همه این بسته ها در مقایسه با بسته های اپراتورهای سعودی بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

* گزینه ای که اپراتورهای سعودی را شکست می دهد!

تمامی این تعرفه های سودآور همراه اول علاوه بر امکان استفاده «رایگان» از روبیکا در مراسم حج امسال است و این عنصر امکان رقابت با موبایل اول را از دیگر اپراتورهای سعودی منتفی می کند.

تمامی زائرانی که با سیم کارت همراه اول به خانه خدا می آیند می توانند بدون تغییر شماره تماس با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند و همچنین به خدمات بانکی دسترسی خواهند داشت و پیامک رمز دوم بانکی را دریافت خواهند کرد.

متقاضیانی که مایل به استفاده از سرویس رومینگ همراه اول حج هستند، باید قبل از خروج از کشور با شماره گیری «ستاره 10 ستاره 2911»، «رومینگ» خط خود را فعال کنند.

همچنین اعضای خانواده زائران حج تمتع می توانند با مراجعه به «فروشگاه اینترنتی موبایل اول به نشانی shop.mci.ir» یا «اپلیکیشن موبایل من» و یا شماره گیری «ستاره 10 ستاره 40 میدان» بسته های مربوط به زائران را خریداری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.