افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

ریشه یابی منازعات مهمترین رویکرد میانجی ها در حل و فصل اختلافات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 403753
ریشه یابی منازعات مهمترین رویکرد میانجی ها در حل و فصل اختلافات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود اسپانول در مراسم تحلیف و اعطای مجوز اولین دوره میانجی و داوران خانواده عمومی و تخصصی در گرگان اظهار داشت: مهمترین اقدام میانجیگران تشکیل حلقه قوی از ریش سفیدان و ریش سفیدان و محلی است. جامعه، و باید به دنبال تسهیل و راه حل ریشه درگیری باشند. وی افزود: میانجی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود اسپانول در مراسم تحلیف و اعطای مجوز اولین دوره میانجی و داوران خانواده عمومی و تخصصی در گرگان اظهار داشت: مهمترین اقدام میانجیگران تشکیل حلقه قوی از ریش سفیدان و ریش سفیدان و محلی است. جامعه، و باید به دنبال تسهیل و راه حل ریشه درگیری باشند.

وی افزود: میانجی گری یکی از جلوه های مهم عدالت ترمیمی است که هدف آن حل و فصل اختلافات به صورت غیر کیفری است.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه به دنبال مدل میانجی گری برای پیشنهاد به کشور هستیم، گفت: داوری قدمتی به اندازه آیین دادرسی مدنی در کشور ما دارد، اما هنوز در کشور ما به جایگاه واقعی خود نرسیده است. برای اثربخشی میانجی‌گری باید به الگویی برای ارسال پرونده‌ها به میانجی‌گران دست پیدا کنیم که آن را به یک نهاد متروک تبدیل نکند.

وی خطاب به میانجیگران از آنها خواست: سازماندهی و ارتباط با جوامع محلی، ریش سفیدان و حافظان صلح به گونه ای باشد که در صورت بروز اختلاف از جمله دعوای گروهی، بتوانند به سرعت با مردم موثر روستا و منطقه ارتباط برقرار کنند تا به نتیجه برسند. توافق نامه

اسپانلو با بیان اینکه میانجی یک تسهیل کننده است، تصریح کرد: میانجی ها باید جامعه محلی و اطرافیان خود را مدیریت کنند و با دادن فرصت صحبت به طرفین درگیری به احیای روابط کمک کنند، در غیر این صورت فعالیت موثر نخواهد بود.

و افزود: تلاش بر این است که بتوان در همان مرحله ارجاع به دادسرا افراد را به میانجیگری سوق داد و از تشکیل پرونده جلوگیری کرد.

مراسم تحلیف و اعطای مجوز اولین دوره میانجی و داور خانواده عمومی و تخصصی امروز در گرگان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.