افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ریزش زمین در خیابان کارگر و کشف توالت باستانی

  • کد خبر : 188903
ریزش زمین در خیابان کارگر و کشف توالت باستانی

روز جمعه ششم بهمن ماه در پی فرونشست زمین 200 متری در خیابان کارگر جنوبی در حوالی ضلع شمالی میدان قزوین، بنای باستانی که گمان می رود حمام عمومی مربوط به دوره قاجاریه باشد، کشف شد. پس از بسته شدن جاده به روی خودروها و آغاز تحقیقات اولیه، تردیدهای زیادی در مورد قدمت این حمام […]

روز جمعه ششم بهمن ماه در پی فرونشست زمین 200 متری در خیابان کارگر جنوبی در حوالی ضلع شمالی میدان قزوین، بنای باستانی که گمان می رود حمام عمومی مربوط به دوره قاجاریه باشد، کشف شد.

پس از بسته شدن جاده به روی خودروها و آغاز تحقیقات اولیه، تردیدهای زیادی در مورد قدمت این حمام عمومی سابق ایجاد شد. بدون اتلاف وقت، فرضیه قدمت این حمام عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا با توجه به شرایط خیابان، روان بودن ترافیک و عبور و مرور خودروها در این جاده، عملیات رفع این ریزش آغاز شود.

روابط عمومی منطقه 11 تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: شایعاتی مبنی بر کشف یک حمام تاریخی باستانی و یک محوطه میراث تاریخی در زیر خیابان کارگر وجود دارد که صحت ندارد و طبق شواهد و عکس ها در این مسیر مردمی هستند. حمام با 3 تا 4 فواره فروریخته است، دیده شده است که با دانش اولیه تاریخ میراثی ندارد.

به دلیل عدم حضور کارشناس میراث فرهنگی در محل، بنای کشف شده در ابتدا به حمام باستانی و میراث باستانی نسبت داده شد که شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی آن را تکذیب کردند.

محسن سعادتی، معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره این بنای باستانی گفت: طبق بررسی های انجام شده این محوطه شامل یک راهرو زیرزمینی و حمام های متعددی است که با توجه به مصالح به کار رفته شامل آجر و استفاده از تیرهای آهن در بنای تاریخی است. پوشش سقف و عدم وجود تزیینات و معماری تاریخی از بناهای کشف شده «معاصر» است، شایان ذکر است که محوطه مذکور خارج از محدوده ناصری بوده و همچنین بر اساس عکس های هوایی سال های 1319 و 1335، گذرگاه بوده است.

پس از اعلام کارشناسان میراثی نبودن سازه کشف شده، شهرداری منطقه 11 تهران حفره ایجاد شده را پر کرد و محدودیت های ترافیکی این مسیر را رفع کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.