افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

ریختن رسوبات از قوری خیلی بد است، شما را از آسیاب کردن خسته می کند / بگذارید راه را به شما نشان دهم خانم

  • کد خبر : 181145
ریختن رسوبات از قوری خیلی بد است، شما را از آسیاب کردن خسته می کند / بگذارید راه را به شما نشان دهم خانم

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- خب، عوامل و مشکلات متعددی در اکثر خانه ها وجود دارد و اینها الگوهایی است که احتمالاً همه ما حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کرده ایم. مثلا گاز کثیف و چرب می شود یا سینک کثیف شده و نمی دانیم با […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- خب، عوامل و مشکلات متعددی در اکثر خانه ها وجود دارد و اینها الگوهایی است که احتمالاً همه ما حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کرده ایم. مثلا گاز کثیف و چرب می شود یا سینک کثیف شده و نمی دانیم با چه چیزی تمیزش کنیم. یا حتی قوری و سماور را که بی شک یکی از مشکلات بسیاری از خانم هاست و نمی دانند برای از بین بردن آن رسوبات لعنتی باید چکار کنند. قطعا رسوب این موارد که خانواده ها به صورت روزانه از آن ها زیاد استفاده می کنند می تواند برای بدن مضرات زیادی داشته باشد و در نهایت بعد از چند سال با سنگ کلیه خود را نشان دهد.

چرا باید رسوبات را از کتری خارج کنید؟

برخی از پزشکان بر این باورند که بدن ما به تمام املاح موجود در آب نیازی ندارد و مصرف املاح موجود در آب حتی باعث افزایش املاح در بدن انسان می شود و در نتیجه افراد دچار بیماری هایی مانند نارسایی کلیه و ضعیف شدن می شوند. عملکرد کلیه. سیستم عصبی و حرکت خواهند کرد. در واقع، لجن دیگ باعث بیماری کلیوی می شود و می دانید که چقدر بد است…

از طرفی رسوبات غلیظ به عنوان یک عایق عمل می کند و باعث می شود تبادل حرارتی بین دیواره کتری و آب دیرتر اتفاق بیفتد و انرژی بیشتری برای جوشاندن آب صرف شود.

با ریختن سرکه سفید داخل آن، آهک را از کتری جدا کنید.

می توان گفت اولین و ساده ترین راه برای از بین بردن لکه سماور و قوری استفاده از محلول سرکه سفید و آب است. کافی است کمی سرکه سفید و آب را به مقدار مساوی یا دو به یک مخلوط کنید و داخل سماور یا قوری خود بریزید. صبر کنید و بگذارید آب بجوشد. بسته به ضخامت مخزن، 10-30 دقیقه بعد از جوشیدن صبر کنید تا آب به خودی خود به جوشیدن ادامه دهد. بهتر است تقریباً یک ربع صبر کنید تا سرکه و آب در ظرف بجوشد. مطمئن باشید نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد، زیرا رسوبات موجود در قوری یا سماور و قوری شما نرم شده و بدون نیاز به سیم و اسکاج پاک می شود.

نکته ای که ظرف بوی سرکه نگیرد!

برای اینکه ظرف شما بوی سرکه نگیرد، بهتر است ظرف را پر از آب کنید و بگذارید دوباره بجوشد. سپس آب را خالی کرده و بشویید زیرا بوی تند سرکه می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد و این مشکل را حل می کند.

1642516_588

استفاده از حلال ها برای حذف رسوبات دیگ.

یکی از ساده ترین راه های رسوب زدایی از قوری و سماور استفاده از آهک پاک کن است، بنابراین برای حفظ سلامت و بهداشت بهتر از روش های رسوب زدایی طبیعی و سالم استفاده کنید.

کتری را به سرعت گرم و خنک می کند.

یکی دیگر از راه های حذف رسوبات آهکی که هنوز تازه و لایه لایه است این است که ابتدا کتری را گرم کنید. البته مواظب باشید قوری نباید زیاد داغ شود زیرا در این صورت مضرات آن بیشتر می شود و صدمات جبران ناپذیری به بار می آورد. سپس فوراً در آب یخ بریزید تا رسوبات آن کاملاً از بین برود و واقعاً آن را تکان دهید.

سنجاب-رزوب

از سیب زمینی رنده شده غافل نشوید

روش دیگر برای رسوب زدایی استفاده از سیب زمینی رنده شده است که بسته به اندازه کتری باید دو یا سه عدد سیب زمینی رنده شده را رنده کنید و داخل کتری بریزید. سپس اجازه دهید نیم ساعت با آب بجوشد و یک تکه زاج سفید زده شده را در کتری بریزید. اجازه دهید نیم ساعت دیگر بجوشد و سپس آب را داخل کتری خالی کنید و کتری را خوب بشویید و با آب تازه پر کنید و دوباره بگذارید بجوشد.

چگونه از رسوب کتری جدید جلوگیری کنیم؟

خوب، اگر یک کتری جدید خریداری می کنید، بهتر است قبل از سپرده گذاری از آن اجتناب کنید. اگر به قول خودشان گوش ماهی را داخل کتری بریزید، گوش ماهی آهک آب را جذب می کند و از ته نشین شدن کتری و سماور تازه جلوگیری می کند.

همچنین فراموش نکنید کتری را روزی یک بار با حوله مرطوب تمیز کرده و با حوله دیگری خشک کنید. برای برداشتن خمیر از داخل قوری یا سماور بهتر است آن ها را محکم نکوبید و از شوینده های صنعتی استفاده نکنید.

3



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.