افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

ریال دریایی به زودی راه اندازی می شود

  • کد خبر : 165060
ریال دریایی به زودی راه اندازی می شود

آفتاب نیوز: «محمدرضا فرزین» امروز 16 دی ماه در یکصد و یازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار داشت: شورای اسلامی دستور داده است که 144 فقره تسهیلات ازدواج برای امسال پرداخت شود. در حال حاضر برنامه ها جلوتر از موعد مقرر است و تاکنون 129 فقره تسهیلات ازدواج در کشور […]

آفتاب نیوز:

«محمدرضا فرزین» امروز 16 دی ماه در یکصد و یازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار داشت: شورای اسلامی دستور داده است که 144 فقره تسهیلات ازدواج برای امسال پرداخت شود. در حال حاضر برنامه ها جلوتر از موعد مقرر است و تاکنون 129 فقره تسهیلات ازدواج در کشور پرداخت شده است و تا پایان اسفندماه تعهدات بانک ها برای اهدای تسهیلات ازدواج و باروری انجام می شود.

وی در پاسخ به این پیشنهاد که بر اساس نسبت هزینه به منابع خراسان رضوی، برای مدت پنج سال اختیاراتی به شورای هماهنگی بانک های استان تفویض شود تا این نسبت به 100 درصد برسد، افزود: خراسان رضوی یکی از استان های توسعه یافته است و ما باید منابع استان های توسعه یافته را تامین کنیم، بخشی از منابع استان های کمتر توسعه یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بازگشت منابع شرکت هایی که در استان فعالیت می کردند اما حساب بانکی آنها در تهران است، تصریح کرد: به عنوان مسئولان استانی می توانند مراجعه کنند و دستور انتقال حساب این شرکت ها به استان را بدهند. اما این رسم در دنیا وجود دارد. یکی از دلایل این موضوع یک موضوع اجتماعی است و برخی سرمایه داران به دلیل اینکه نمی خواهند حسابشان لو برود، در تهران حساب باز می کنند. یکی دیگر از دلایل این امر انجام سریعتر برخی کارها در تهران است.

فرزین با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه خاطرنشان کرد: صادرات ما به روسیه کمتر از واردات است و ناراضی هستیم. یکی از کارهای خوب ما این است که در سه ماهه اول سال آینده قرارداد پولی ایران و روسیه امضا می شود، یعنی می توانیم با روبل و ریال معامله کنیم. علاوه بر این، کارت های دو کشور به یکدیگر متصل هستند و افرادی که آنها را دارند می توانند بین دو کشور تجارت کنند.

وی ادامه داد: رشد صادرات ما به روسیه بیشتر از رشد واردات این کشور بوده است یعنی از تجارت با روسیه سود می بریم. همچنین با عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، تعرفه 87 درصدی کالاهای ایران، روسیه، قزاقستان و قرقیزستان به صفر کاهش یافته و تجارت آسان است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: چینی ها در خارج و داخل یوان دارند. یوان فراساحلی برای مبادله با کشورهای دیگر است و در ایران نیز این پروژه را آغاز کرده ایم و به زودی ریال فراساحلی را نهایی خواهیم کرد. این بدان معناست که افغان ها و عراقی هایی که با ریال مبادله می کنند در خارج از کشور ریال دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.