افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

رکورد 50 روز معاملات خرد در بورس شکسته شد

  • کد خبر : 375528
رکورد 50 روز معاملات خرد در بورس شکسته شد

به گزارش بازار، آمارهای اداره نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که معاملات بورس از اواسط تیرماه یعنی بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پس از خوش بینی ها تغییر مسیر داد. که تحت تأثیر انتخاب مسعود مزیکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب ایجاد شد، […]

به گزارش بازار، آمارهای اداره نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که معاملات بورس از اواسط تیرماه یعنی بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پس از خوش بینی ها تغییر مسیر داد. که تحت تأثیر انتخاب مسعود مزیکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب ایجاد شد، نوسانات حاکم بر روند معاملات بازار تا حدودی کاهش یافت.

25 تیرماه شاخص بورس برای استقبال از برنده انتخابات 88 هزار واحد افزایش یافت و ارزش معاملات خرد در سهام و صندوق های سرمایه گذاری در این تاریخ به رقمی حدود 6 همات رسید.

همچنین در ادامه این رویداد سیاسی رخ داده در کشور، ارزش معاملات خرد در سهام و صندوق های سرمایه گذاری در 26 تیرماه به حداکثر 8 همات رسید که بالاترین رقم در 6 ماهه نخست سال جاری بود. .

به دنبال واکنش های مثبت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و تغییر کلی در معاملات بازار سرمایه، برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در 18 مرداد موجی از خوش بینی را در این بازار ایجاد کرد و ارزش معاملات خرد در سهام و صندوق های سرمایه گذاری مشترک را به همراه داشت. در این روز این رقم حدود 5 همت بود که کم کم اعتماد سرمایه گذاران و ورود سرمایه های اندک به بورس را به دست آورد.

در پی مراسم تحلیف ریاست جمهوری و آغاز رسمی تحلیف مسعود بیزیکیان در دولت چهاردهم، اسامی وزرای پیشنهادی برای دولت جدید و معرفی نام «عبدالناصر همتی» به عنوان وزیر اقتصاد اعلام شد. امور و دارایی و انتشار برنامه های آن در حوزه بازار سرمایه، بار دیگر می درخشد. با امید به ایجاد رونق در بازار و جبران عقب ماندگی بورس نسبت به سایر بازارهای موازی ایجاد شد.

بعدی؛ پس از اخذ رای اعتماد از وزرای پیشنهادی مجلس در 10 مرداد، نگرش سهامداران نسبت به سرمایه گذاری در بورس دوباره تغییر کرد و تعداد معاملات خرد در این بازار افزایش یافت.

تغییر مدیرعامل سازمان بورس در اواسط شهریور ماه از دیگر اتفاقاتی بود که مسیر بازار را تغییر داد. در هفته های اخیر همزمان با اعلام برنامه های رئیس جدید سازمان بورس، شاهد افزایش تدریجی ارزش معاملات و ارزش خالص معاملات کوچک واقعی در سهام و صندوق های سرمایه گذاری بودیم به طوری که امروز رکورد ارزش معاملات خرد در سهام و صندوق های سرمایه گذاری نسبت به 50 روز گذشته روز چهارشنبه بار دیگر شکسته شد و ارزش معاملات آن با عبور از کانال 6 همات به حدود 6.2 همات رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.