افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

رکورد جدید مصرف گاز در ماه نوامبر ثبت شد

  • کد خبر : 413092
رکورد جدید مصرف گاز در ماه نوامبر ثبت شد

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی صبح یکشنبه (15 آبان ماه) در اولین نشست هماهنگی زمستانی با پالایشگاه های گاز کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در محل شهدای گاز برگزار شد. ساختمان با حضور روسای ستاد و مدیران کل شرکت های تابعه صنعت گاز، اعلام کرد: مصرف گاز […]

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی صبح یکشنبه (15 آبان ماه) در اولین نشست هماهنگی زمستانی با پالایشگاه های گاز کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در محل شهدای گاز برگزار شد. ساختمان با حضور روسای ستاد و مدیران کل شرکت های تابعه صنعت گاز، اعلام کرد: مصرف گاز در صنایع خانگی، تجاری و غیر مهم به دلیل تغییرات اقلیمی و ورود توده هوای سرد اسکاندیناوی، تاکنون سابقه نداشته است. امروز به بالاترین حجم خود نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی روزانه 405 میلیون مترمکعب رسید.

و ادامه می دهد: طبق آمارهای موجود هیچ سالی در هفته اول آبان ماه این مصرف را تجربه نکرده ایم در حالی که با وجود پیش بینی های هوا در مورد سردی هوا همچنان بین 2 تا 3 درجه سردتر است. مصرف گاز به ویژه در بخش داخلی، صنایع تجاری و غیر عمده بسیار متفاوت شده است.

معاون وزیر نفت و گاز با تاکید بر حفظ پایدار جریان گاز در همه بخش ها به ویژه بخش خانگی گفت: از ابتدای آبان ماه و با ورود جبهه هوای سرد به کشور در 11 استان شمالی کشور داریم. کاهش دما حدود 12 درجه را ایجاد کرد که در این زمان از سال بی سابقه بوده و باعث افزایش مصرف گاز شده است.

توکلی خطاب به مدیران کل پالایشگاه ها گفت: علیرغم توافق زمستانی شرکت ملی گاز ایران و هماهنگی با بالادست در این زمینه، افزایش مصرف و سردی هوا نشان می دهد که تنها راه حل، علاوه بر آمادگی کامل است. ، افزایش قابلیت اطمینان تولید است.

افزایش تولید گاز در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد

وی با بیان اینکه منابع تولید گاز در جنوب و انتهای این شبکه در شمال کشور است که باعث می شود در چنین اقلیم سردی با مشکل مواجه شویم. این انتشار در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با همکاری شرکت ملی نفت ایران انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان بر پایداری شبکه گاز در تمامی بخش ها تاکید کرد و یادآور شد: تنها راه موفقیت و سربلندی ما برای گذراندن زمستان آینده بدون مشکل، همکاری و همدلی همه است. دوستان و همکاران و نیاز به هماهنگی کامل با مدیریت ملی اعزام گاز تا بتوانیم شرایط را مدیریت و کنترل کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.