افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

رکورددار جریمه 1402 با تخلف 65 میلیون تومانی. پراید، ساینا و پژو; خودروهایی که بیشتر در معرض تصادف هستند

  • کد خبر : 233347
رکورددار جریمه 1402 با تخلف 65 میلیون تومانی.  پراید، ساینا و پژو;  خودروهایی که بیشتر در معرض تصادف هستند

به گزارش بازار، سردار سید تیمور حسینی روز شنبه در نشست اصحاب رسانه اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله جمعیت حکایت از افزایش آسیب های جاده ای دارد. وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروها 4 درصد، خودروها 1.5 درصد و تعداد موتورسیکلت ها 4.4 درصد هزار و 402 دستگاه افزایش یافته است. تقریبا ثابت است. به […]

به گزارش بازار، سردار سید تیمور حسینی روز شنبه در نشست اصحاب رسانه اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله جمعیت حکایت از افزایش آسیب های جاده ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروها 4 درصد، خودروها 1.5 درصد و تعداد موتورسیکلت ها 4.4 درصد هزار و 402 دستگاه افزایش یافته است. تقریبا ثابت است.

به گفته رئیس پلیس راه فراجا، در سال 1402 تصادفات 9.4 درصد افزایش داشته و 17 هزار و 177 فقره تصادف به ثبت رسیده است. سه عامل عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو از عوامل اصلی 60 درصد تصادفات است.

به گفته این مقام ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی در سال گذشته 9.22 درصد از جانباختگان تصادفات را رانندگان وسایل نقلیه، 34.8 درصد موتورسوار و 19 درصد را عابرین پیاده تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه 51 درصد جانباختگان در صحنه تصادف جان باختند، افزود: 41 درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند و نظر ما این است که کنترل سرعت باید یکی از ماموریت های اصلی پلیس باشد.

سردار حسینی میزان تصادفات در کشور را مطلوب ندانست و افزود: در کشور ما به ازای هر 100 هزار نفر 21 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند که به طور متوسط ​​در دنیا 16.7 درصد و در آسیا 7.7 درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا تصریح کرد: پراید، ساینا و پژو بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند که البته نباید از آنها غافل شد.

وی همچنین از صدور 157 میلیون جریمه در سال 1402 خبر داد و افزود: 2 میلیون از این تخلفات تصادفی بوده است.

سردار حسینی ادامه داد: تعداد جریمه های تخلفات رانندگی نشان می دهد که 98 درصد تردد ما قانونی بوده و شامل جریمه نمی شود و تنها 2 درصد تردد ما مشمول جریمه بوده است.

به گفته وی، بیشترین جریمه در سال جاری مربوط به تخلفات سرعت غیرمجاز بوده که با 54 میلیون فقره جریمه تقریباً 33.5 درصد از کل تخلفات را تشکیل می دهد.

سردار حسینی با بیان اینکه 51 درصد از جانباختگان ما ناشی از سرعت غیرمجاز است افزود: این عدد نشان می دهد که با کنترل سرعت تا چه اندازه می توان از تعداد تصادفات و قربانیان کاهش داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.