افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

رکود اقتصادی در منطقه یورو در ماه جولای عمیق تر شد

  • کد خبر : 35213
رکود اقتصادی در منطقه یورو در ماه جولای عمیق تر شد

به گزارش بازار، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه می به کمترین میزان خود یعنی 6.5 درصد کاهش یافت و هزینه نیروی کار ساعتی منطقه یورو در سه ماهه اول 5 درصد افزایش یافت که نسبت به اوج 5.6 درصدی سه ماهه قبل کاهش یافت. نظرسنجی PMI نشان داد که قیمت‌های عمده فروشی در […]

به گزارش بازار، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه می به کمترین میزان خود یعنی 6.5 درصد کاهش یافت و هزینه نیروی کار ساعتی منطقه یورو در سه ماهه اول 5 درصد افزایش یافت که نسبت به اوج 5.6 درصدی سه ماهه قبل کاهش یافت.

نظرسنجی PMI نشان داد که قیمت‌های عمده فروشی در بخش تولید منطقه یورو به شدت کاهش یافت، برخلاف افزایش مداوم قیمت خدمات، که نشان داد شرکت‌ها هزینه‌های نیروی کار را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند. با این حال، نرخ تورم خدمات کمترین میزان از اکتبر 2021 بوده است.

فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که بررسی ها نشان می دهد رکود اقتصادی منطقه یورو در ماه جولای عمیق تر شده است.

بر اساس نظرسنجی PMI، قیمت های عمده فروشی در بخش تولید در منطقه یورو به شدت کاهش یافت، برخلاف افزایش مداوم قیمت خدمات، که نشان می دهد شرکت ها هزینه های نیروی کار را به مشتریان منتقل می کنند.

کلاوس ویستن، اقتصاددان گروه تحقیقاتی Fanton Macroeconomics، در یک سخنرانی گفت که اگر بانک مرکزی اروپا پس از این هفته افزایش نرخ بهره را متوقف کند، نظرسنجی PMI قطعا تشدید خواهد شد. افزایش اندک دستمزدها در سه ماهه دوم همچنان می تواند شرایط را برای افزایش مجدد قیمت ها در ماه سپتامبر فراهم کند.

تورم منطقه یورو در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت و به 5.5 درصد رسید. این پایین‌ترین سطح از زمان تهاجم تمام‌مقیاس روسیه به اوکراین در یک سال پیش است و انتظار می‌رود با انتشار قیمت‌های جولای هفته آینده به روند نزولی خود ادامه دهد. اما بانک مرکزی اروپا گفته است که می‌خواهد شواهد قانع‌کننده‌ای ببیند که تورم اصلی – معیاری که هزینه‌های انرژی و مواد غذایی را کاهش می‌دهد و به عنوان شاخص بهتری برای فشارهای اساسی قیمت‌ها دیده می‌شود – قبل از اینکه افزایش نرخ‌های بهره را متوقف کند، کاهش خواهد یافت.

برت کولین، اقتصاددان بانک هلندی ING، در بیانیه ای گفت که نظرسنجی PMI نشان می دهد که افزایش دستمزدها همچنان فشار بر قیمت خدمات را بالا نگه می دارد. او گفت که این باعث “تداوم نگرانی ها در مورد تاثیر دستمزدها بر تورم” می شود.

بر اساس یک نظرسنجی تجاری، اقتصاد منطقه یورو در حال انقباض است و رکود منطقه یورو در آغاز سه ماهه سوم عمیق تر شده است.

در همین حال ارزش یورو در برابر دلار آمریکا چهار دهم درصد کاهش یافت و به 1108 دلار رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.