افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

رکنا در یک نگاه / دومین روز نمایشگاه رستا در رکنا + فیلم

  • کد خبر : 168871
رکنا در یک نگاه / دومین روز نمایشگاه رستا در رکنا + فیلم

رکنا در دومین روز نمایشگاه رستا صبح امروز دومین روز نمایشگاه رستا آغاز شده است و به نظر می رسد استقبال مردم و سایر رسانه ها از روز افتتاحیه افزایش چشمگیری داشته است و این یعنی نقش رسانه های سمعی و بصری جایگاه خود را در بین مردم باز کرده است. یافت. پایگاه خبری و […]

رکنا در دومین روز نمایشگاه رستا

صبح امروز دومین روز نمایشگاه رستا آغاز شده است و به نظر می رسد استقبال مردم و سایر رسانه ها از روز افتتاحیه افزایش چشمگیری داشته است و این یعنی نقش رسانه های سمعی و بصری جایگاه خود را در بین مردم باز کرده است. یافت.

پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا در دومین روز از این نمایشگاه مفتخر به پذیرایی از دکتر مظفر الوندی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان کانون، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی، سرهنگ گودرز داوری فرمانده. پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران که در نهایت به قول این عزیزان، نقش رسانه ای مانند رکنا در زندگی روزمره مردم غیرقابل انکار است و حتی جایگاه و بینندگان آن بسیار بیشتر از صدا و سیما بوده است. با توجه به گستردگی و سرعت انتشار اخبار از کشور و جهان.

بازدید دکتر الوندی از غرفه رکنا در دومین نمایشگاه رستا

مظفر الوندی مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز با حضور در غرفه سایت خبری رکنا در دومین نمایشگاه صوتی و تصویری رسانه ملی پس از بحث و بررسی صریح و بررسی چند موضوع پیرامون دغدغه های این انجمن و نیاز به توجه به چالش هایی که با آن روبرو هستند. وی به خبرنگار رکنا گفت: این انجمن دارای 80 سال سابقه در حمایت از خانواده زندانیان و کمک به زندانیان است و توضیح داد که البته بودجه حمایت از خانواده زندانیان نیازمند به صورت رسمی و قانونی به کمیته امداد واگذار می شود. پس از شناسایی خانواده یکی از زندانیان، تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند و روند حمایت از آنها آغاز می شود. این در حالی است که این انجمن بودجه دولتی برای حمایت از خانواده زندانیان ندارد. زندانیان و سایر سازمان ها و افراد کمک کردند.

همسر فردی که طلاق می گیرد یا فوت می کند برنامه ای برای ادامه زندگی و تربیت فرزندانش در سر دارد، در حالی که همسر یک زندانی به عنوان مثال که به 15 سال زندان محکوم شده است در آزادی مشروط است و او این کار را نمی کند. بداند چه سرنوشتی در انتظار اوست

خانواده زندانی بیش از سایر نهادها بر زندانی تأثیر می گذارد. بنابراین توجه به خانواده زندانی بسیار مهم است. همسر و فرزندان این زندانی از نظر روحی و روانی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و با چالش های زیادی روبرو هستند.

از زمان دستگیری یک زندانی تا زمانی که خانواده او از کمیته امداد حمایت رسمی دریافت کنند، معمولاً 4 تا 5 ماه طول می کشد.

منابع مالی انجمن ها از کمک های بشردوستانه و فردی و همچنین فعالیت های اقتصادی محدود تامین می شود. منظور از فعالیت اقتصادی، کارگاه ها و مغازه های اطراف زندان است که زندانیان در آن کار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر نقطه از کشور که یک زندانی وجود دارد انجمن حمایت از خانواده زندانی وجود دارد، گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان توسط هیات مدیره اداره می شود و سازمان زندان نیز بر روند کار نظارت دارد. ترکیب دولتی یا بهتر بگوییم حقوقی و حقیقی این انجمن ها را در هر شهر مدیریت می کند.

ترکیب قانونی شامل دادستان، رئیس زندان و رئیس کمیته امداد (در برخی شهرستانها) به اضافه سه نفر از افراد معتمد به انتخاب رئیس زندان همان شهرستان یا استان است. ترکیب قانونی در مرکز یعنی تهران دارای اختلافاتی است و شامل نمایندگان دادستان کل کشور، سازمان تعزیرات و دادستان تهران و سه نفر معتمد است.

کمک های انجمن به خانواده های زندانیان مستمر و مستمر نیست و بر اساس منابع درآمدی یا کمک های مردمی است. در هر زندان تهران یک کارگر از انجمن حمایت از خانواده زندانیان وجود دارد. خانواده ها اغلب برای حل مشکلات اقتصادی و گاه روانی و حقوقی خود به آنها مراجعه می کنند.

وقتی سرپرست خانواده در زندان است و یارانه خانواده قطع می شود، انجمن به ستاد یارانه نامه می نویسد و سرپرست را عوض می کنند یا وقتی خانواده ای که فرزندشان شناسنامه ندارد و به انجمن مراجعه می کند تا مشکل را حل کنید شناسنامه فرزندتان نامه های لازم. برای این مهم است.

خانواده های زندانیان با مشکلات مالی، روحی و روانی مختلفی مواجه هستند، اگرچه مشکلات مالی بیشتر به چشم می خورد، اما سایر مشکلات نیز شدید است. ما معتقدیم خانواده زندانیان نیز جزئی از پازل مدیریت زندان هستند، بنابراین حمایت آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در انجمن کانون هر هفته و به طور مداوم چند خانواده به مدت حدود 4 ساعت در کلاس های مشاوره و توانمندسازی شرکت می کنند. علاوه بر این، از کارفرمایان دعوت می کنیم تا در مورد اشتغال در میان اعضای این خانواده ها بحث کنند و تعدادی از این افراد را برای استخدام جذب کنند.

الوندی با اشاره به اینکه شهروندان برای کمک به خانواده زندانیان می توانند به سایت مهر حامی مراجعه کنند، افزود: خانواده زندانیان نیازمند کمک هستند و فرهنگ کمک به این خانواده ها باید بیش از پیش به عموم مردم ارائه شود.

مدیرکل انجمن حمایت از خانواده زندانیان کانون تاکید کرد: زمانی که زندانی وارد زندان می شود از حداقل عمر برخوردار است اما بستگان وی که جرمی ندارند در ادامه زندگی مشکل دارند و برای محاکمه سختی های زیادی متحمل می شوند. حداقل بستگان زندانی را در زندان نگه دارند». مهم ترین کار ما در پیشگیری از وقوع جرایم محسوب می شود.

الوندی پس از دیدار با مسعود ابراهیمی مدیر اجرایی پایگاه خبری رکنا در خصوص همکاری و تعامل این پایگاه خبری با محوریت فرهنگی و اجتماعی و حمایت از خانواده های آسیب پذیر زندانیان به بحث و تبادل نظر پرداخت. آنها همچنین چگونگی جلب توجه نهادها و بخشهای مختلف تأثیرگذار جامعه از جمله ورزشکاران، هنرمندان، مشاوران و حتی وکلا را برای کمک به خانواده های زندانیان ارزیابی کردند. الوندی نقش رسانه ها را در این امر مهم دانست و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه بدون ذکر مصداق و اهمیت توجه به خانواده زندانیان در معرض آسیب بسیار ضروری است.

نقش رسانه ها در زندگی روزمره مردم غیرقابل انکار است

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در بازدید از غرفه رکنا نقش رسانه ها را غیرقابل انکار خواند و گفت: زندگی بدون رسانه ممکن نیست!

رسانه ها با بازدیدکنندگان صدها میلیونی خود به گونه ای عمل کرده اند که گاهی صدا و سرعت عمل آنها را برتر از صدا و سیما می دانند.

درست است که برخی رسانه ها بعد از وقوع حادثه به سراغ سازمانی مثل آتش نشانان می روند مثل سالگرد پلاسکو، چهارانباش سوری یا… اما رسانه هایی مثل رکنا همیشه در کنار آتش نشانان و مسئولان جان ایستاده اند، ما فداکاری کرده ایم. امیدوارم سایر رسانه ها پای کار بیایند و در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند. من منتظر روزی هستم که شاهد قدرت مردم در جدا کردن خبرهای خوب و بد باشم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.