افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

رژیم صهیونیستی از بطن جامعه اسلامی بیرون رانده می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 370633
رژیم صهیونیستی از بطن جامعه اسلامی بیرون رانده می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز همزمان با سالروز ولادت حضرت خاتمی مربط محمد مصطفی (ص) و امام صادق (علیه السلام) رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار جمعی از مردم رژیم مسئولین، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت و همچنین اقشار مختلف. مردم درس بزرگ نبوی را ملت سازی دانستند […]

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز همزمان با سالروز ولادت حضرت خاتمی مربط محمد مصطفی (ص) و امام صادق (علیه السلام) رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار جمعی از مردم رژیم مسئولین، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت و همچنین اقشار مختلف. مردم درس بزرگ نبوی را ملت سازی دانستند و بر نقش فضایل در تشکیل امت اسلامی و وحدت جهان اسلام تاکید کردند. گفتند: مسلمانان با تشکیل امت اسلامی با قدرت درونی خود می توانند غده سرطانی و بدخیم رژیم صهیونیستی فلسطین را از بین ببرند و مداخلات قهری آمریکا را در منطقه تحت تأثیر قرار دهند و از بین ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) میلاد پیامبر اسلام (ص) را مقدمه ختم نبوت یعنی ختم و خاتم خواندند. کامل روایتی از سعادت بشری است و می گوید: پیامبران الهی رهبران نهضت بشری در طول تاریخ هستند کسانی که راه را نشان می دهند و با بیداری فطرت و قدرت اندیشه و خرد به مردم قدرت تشخیص راه را می دهند.

وی راه دعوت پیامبران را در اعصار مختلف برشمرد و با تاکید بر اینکه پیشوای اصلی و نهایی کاروان بزرگ تاریخ بشریت، وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) بود، افزود: پیامبر اسلام، یک کامل را به ارمغان آورده است. درس جامع و کامل برای زندگی یکی از بزرگترین درس های نبوی برای ما امت سازی و تشکیل امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی مبارزات 13 ساله پیامبر(ص) در مکه مکرمه و سختی ها، مشکلات، قحطی و فداکاری های آن زمان و بعد از هجری را زمینه ساز تأسیس امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: در عصر حاضر. کشورهای اسلامی بسیارند و حدود دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند، اما نمی توان نام «امت» را بر این مجموعه گذاشت، زیرا امت مجموعه ای است که هماهنگ و با انگیزه به سوی هدفی پیش می رود. اما ما مسلمانان امروز دچار تفرقه شده ایم.

حضرت آیت الله خامنه ای نتیجه تفرقه مسلمانان را تسلط دشمنان اسلام و نیاز برخی کشورهای اسلامی به حمایت آمریکا عنوان کردند و افزودند: اگر مسلمانان تفرقه نداشتند می توانستند یک گروه واحد تشکیل دهند. حمایت و استفاده از امکانات یکدیگر که از بین همه قدرت های بزرگ قدرتمندتر بود و دیگر نیازی به وابستگی به آمریکا نداشت.

وی با برشمردن عوامل مؤثر در شکل گیری امت اسلامی، گفت: حکومت های اسلامی می توانند در این زمینه مؤثر باشند، اما انگیزه آنها قوی نیست و این وظیفه خواص جهان اسلام یعنی سیاستمداران، علما است. ، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات و روشنفکران تأثیرگذار، شاعران، نویسندگان و تحلیلگران. ایجاد این انگیزه در دولتمردان سیاسی و اجتماعی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر مطبوعات جهان اسلام 10 سال درباره اتحادیه اسلامی مقاله بنویسند، شاعران شعر بنویسند، اساتید دانشگاه تحلیل کنند و علمای دین حکم صادر کنند، بدون شک شرایط به کلی تغییر خواهد کرد و با بیداری از ملت‌ها، از دولت‌ها نیز باید خواسته شود تا در این مسیر به پیش بروند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی را دشمنان سرسختی دانستند و فعال شدن گسل‌های داخلی امت اسلامی به‌ویژه گسل‌های دینی و مذهبی را یکی از مهم‌ترین راهبردهای خصمانه برای جلوگیری از وقوع جنگ برشمردند. تشکیل امت اسلامی و افزود: دلیلش این است که امام بزرگوار ما قبل از پیروزی انقلاب همه بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشتند، یعنی قدرت جهان اسلام از وحدت می آید.

وی در خصوص پیام وحدت ایران به جهان اسلام به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم پیام وحدت ما در جهان صادقانه تلقی شود باید در درون خود متحد عمل کنیم و به سمت اهداف واقعی و اختلاف نظر و اختلاف نظر حرکت کنیم. سلایق نباید بر همکاری و همبستگی ملت تأثیر بگذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات آشکار و وقیحانه صهیونیست ها در غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه گفتند: عاملان جنایات آنها مردان جنگ نیستند، بلکه مردم هستند و زمانی که شکست خوردند. حمله به مردان جنگی در فلسطین، خشم جاهلانه و بدخواهانه آنها را بر سر آنها فرو برد. بیمارستان ها را از نوزادان، کودکان و بیماران خالی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت این وضعیت فاجعه‌بار را ناتوانی جامعه اسلامی در استفاده از توان داخلی دانستند و با تأکید مجدد بر قطع کامل روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، افزودند: کشورهای اسلامی نیز باید کاملاً تضعیف شوند. روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی و حملات، موجب تقویت سیاست و مطبوعات می شود و به وضوح نشان می دهد که آنها در کنار ملت فلسطین هستند.

در ابتدای این دیدار، مسعود مزکیان رئیس جمهور با اشاره به نحوه ایجاد وحدت و برادری بین مسلمانان، راه جلوگیری از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی را برادری و اتحاد مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان متحد و متحد بودند، رژیم صهیونیستی جرأت جنایات کنونی و کشتار زنان و کودکان را نداشت.

رئیس جمهور دوران دفاع مقدس را مصداق بارز تأثیر وحدت و انسجام دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در دفاع مقدس با وحدت درونی خود در برابر متجاوز دشمن بعثی ایستاد که مورد حمایت همه قدرت های جهان بود. ، و اجازه مصادره یک عنصر از اراضی کشور را نداد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.