افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

رژیم اسرائیل بار دیگر به دنبال سوء استفاده از قالب قطعنامه 2231 علیه ایران است

  • کد خبر : 144617
رژیم اسرائیل بار دیگر به دنبال سوء استفاده از قالب قطعنامه 2231 علیه ایران است

به گزارش بازار، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت نوشت: نامه حاضر پاسخی به نامه های مورخه است. نوامبر. 30 دسامبر 2023 از سوی نماینده رژیم اسرائیل خطاب به رئیس شورای امنیت (S/2023/928- S/2023/929). نماینده رژیم اسراییل […]

به گزارش بازار، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت نوشت: نامه حاضر پاسخی به نامه های مورخه است. نوامبر. 30 دسامبر 2023 از سوی نماینده رژیم اسرائیل خطاب به رئیس شورای امنیت (S/2023/928- S/2023/929). نماینده رژیم اسراییل در این نامه ها بار دیگر به دروغ پردازی و نشر اطلاعات کذب و اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد (2015) متوسل شده است.

ایروانی در این نامه آورده است: تأکید می کنم جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر به مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت (2015) پایبند بوده و در اجرای تعهدات خود ذیل این قطعنامه قاطعانه است. بنابراین ادعاهای مندرج در نامه ها کاملا بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. تعجب آور است که آپارتاید و رژیم اشغالگر اسراییل به طور مستمر هنجارها و اصول اساسی و ثابت حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های سازمان ملل متحد را زیر پا می گذارند، همزمان که ایران قطعنامه 2231 کمیسیون را نقض می کند. شورای امنیت سازمان ملل متحد. شورا متهم می کند

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: با توجه به سوابق گذشته رژیم اسرائیل بر کسی پوشیده نیست که این رژیم بار دیگر اقدام به سوء استفاده از قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت و گزارش دبیرکل سازمان ملل کرد. این سوء استفاده، تلاشی مستمر برای طرح اتهامات بی اساس علیه ایران است که همگی ناشی از اهداف سیاسی رژیم است.

وی تاکید کرد: در نتیجه این ادعاهای سیاسی بی اساس فاقد مبنای حقوقی و اعتباری است. در این زمینه، ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد تا مأموریت خود را که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین شده است، به طور جدی انجام دهد و از هرگونه سوء استفاده احتمالی رژیم اسرائیل از قطعنامه 2231 به ویژه با توجه به مفاد برجام پس از 18 اکتبر جلوگیری کند. .

در نامه دیگری از سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین سرپرست شورای امنیت این سازمان بین المللی آمده است: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه در نامه خطاب به نماینده رژیم 13 نوامبر 2023 ادعاهای بی اساس و ارجاعات ناروا را مطرح کرد. اسرائیل سخنان رئیس شورای امنیت را رد کرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم اسرائیل به دنبال توجیه و سرپوش گذاشتن ادامه نقض قطعنامه های 1559 (2004) و 1701 (2006)، تجاوزات نسل کشی خود به مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه و غرب است. . بانک و مخل، شرور و تروریست آن در منطقه. در نتیجه، تلاش آنها برای مقصر دانستن ایران کاملاً بی اساس است و مبنای قانونی ندارد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: همچنین اتهامات بی اساس نمایندگان رژیم اسرائیل در جلسه توجیهی عمومی شورای امنیت در تاریخ 29 نوامبر 2023 تحت عنوان “وضعیت خاورمیانه از جمله فلسطین” را رد و محکوم می کنم. ایران انتشار ادعاهای بی اساس رژیم اسرائیل را چیزی جز تلاش مذبوحانه برای نادیده گرفتن مسئولیت خود در قبال جنایات جنگی، نسل کشی و جنایات علیه بشریت در فلسطین اشغالی می داند.

ایروانی در نامه های خود از رئیس شورای امنیت خواست تا این نامه ها را به عنوان اسناد شورای امنیت درج و ثبت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.