افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
6

رو دیوار بالای شوفاژ دوده گرفته و سیاه شده؟ میدونم مشکل منم هست اینجوری حلش کردم

  • کد خبر : 97748
رو دیوار بالای شوفاژ دوده گرفته و سیاه شده؟ میدونم مشکل منم هست اینجوری حلش کردم

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- خونه ما که این مشکل رو داشت و حلش کردیم، شما چطور؟ چه مشکلی؟ این دیوار های سفید هال و پذیرایی و اتاق ها دوده شوفاز گرفتن و یه هاله تیره رنگ بر روی دیوار افتاده که اصلا ظاهر خوبی نداره! اگر از استفاده […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- خونه ما که این مشکل رو داشت و حلش کردیم، شما چطور؟ چه مشکلی؟ این دیوار های سفید هال و پذیرایی و اتاق ها دوده شوفاز گرفتن و یه هاله تیره رنگ بر روی دیوار افتاده که اصلا ظاهر خوبی نداره! اگر از استفاده کنندگان شوفاژ باشید قطعا به این مشکل برخوردید اما حالا نمی دونید چه کنید که دیوار سفید قبلیتون رو داشت باشید.

قطعا ساده ترین راه اینه که بر روی شوفاژ فویل بکشید تا از سیاه شدن دوباره بالای شوفاژ جلوگیری کنید. دیگه داره هوا سرد میشه و دوباره روشن کردن شوفاژ ها در راهه که شما به راحتی میتونید دوده زدگی دیوار بالای شوفاژ جلوگیری کنید. علت این مشکل میتونه در حلش به شما کمک کنه. 

این دوده ها از چی به وجود میان؟

به طور کلی این دوده ها از ذرات معلق و آلوده در هوا به وجود میان. اینجوری که با روشن کردن شوفاژ و گرم شدن این ذرات، اونها به هم میچسبند و در نهایت باعث میشن تا دیوار بالای شوفاژ و یا پرده اطرافش سیاه و دوده ای شوند. توجه داشته باشید که هر چقدر هم که محیط خونه رو تمیز نگه دارید باز هم این دوده ها ظاهر خواهند شد و ذرات به طور کلی از بین نمی روند!

چطور از شر این دوده ها خلاص بشیم؟

خب حالا که فهمیدیم مشکل از کجاست و از کجا پیداش میشه بهتره که بریم سراغ راه حلش! شرکت های ساخت رادیاتور خب از اونجایی که میدونن شوفاژها چه مشکلی رو میتونن ایجاد کنند، فیلترهایی تولید کردن که به خوبی این مشکل رو حل میکنه. فیلترهایی از جنس مشابه نمد که میتونید با قرار دادن اونها بین شوفاژ و دیوار و یا کف، از شر این دوده ها هایی پیدا کنید.

همونطور که گفتیم این سیاهی ها در نتیجه گرم شدن ذرات معلق در هوا هستند که فیلتر ها با قدرت جذب بسیار بالای خود میتونن تمام این ذرات و آلودگی ها رو به خود جذب کنند و مانع سیاه شدن دیوار اطراف شوند. با خرید این فیلتر ها به طور کلی از شر این دوه ها راحت خواهید شد که البته باید دقت کنید فیلتر ها قابل شستشو باشند تا بعد از یه مدت زمان معین شستشو بشن و عمر طولانی تری پیدا کنند.

اما روشی ارزان تر برای دوده نزدن دیوار

اما اگر قراره خیلی هزینه نکنی و قصد دارید تا راحت تر به هدفتون برسید، بهتره که از فویل استفاده داشته باشید. در ابتدای متن هم اشاره شد که با این روش میشه از سیاه شدن اطراف شوفاژ جلوگیری کرد.

Untitled

روش های تمیز کردن دوده روی دیوار

برای تمیز کردن لکه دوده به این روش، فقط کافیه که یک تا دو قاشق غذا خوری سولفات تری سدیم تهیه کنید و بعد اونرو تو ۴ لیتر آب ولرم مخلوط وحلش کنید. یک اسفنج تمیز بردارید و آغشته به مواد ساخته شده کنید و شروع کنید به پاک کردن لکه‌ های دوده روی دیوار. در نهایت هم با استفاده از یک تکه دستمال تمیز و مرطوب، محلول رو از روی دیوار پاک کنید و دیوار رو کاملا خشک کنید تا سفیدی تمیز شده دیوار رو ببینید. نکته مهم در استفاده از سولفات تری سدیم اینه که استفاده زیاد ازش باعث دیوئار مات و کدر بشه! پس در استفاده ازش حتما نسبت های گفته شده رو رعایت کنید.

ناگفته نمونه که استفاده از دستکش و ماسک اصلا فراموش نشه چرا که این محلول به شدت قوی هستش.

111




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=97748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.