افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

رویداد جدید / کاهش قیمت در بازار فارکس چه زمانی شروع می شود؟

  • کد خبر : 408241
رویداد جدید / کاهش قیمت در بازار فارکس چه زمانی شروع می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار ارز در حال نزدیک شدن به معاملات آخرین روز هفته است که در آخرین روز نوسانات مثبت قیمتی به ثبت رسید و دلار در ادامه روند صعودی خود توجه خود را به خود معطوف کرد. . درهم امارات نیز با صحبت های مثبت معاملات خود را آغاز کرد و در […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار ارز در حال نزدیک شدن به معاملات آخرین روز هفته است که در آخرین روز نوسانات مثبت قیمتی به ثبت رسید و دلار در ادامه روند صعودی خود توجه خود را به خود معطوف کرد. . درهم امارات نیز با صحبت های مثبت معاملات خود را آغاز کرد و در مسیر صعودی قرار گرفت. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند «افزایش تقاضا» و انتشار «اخبار سیاسی و اقتصادی» نقش مهمی در ایجاد نوسانات مثبت در بازار ارز داشته است.

اختاز نیوز نوشت: با این حال، درهم امارات که در حال حاضر حرف اول را در بازار ارز می زند، از روز چهارشنبه معاملات خود را با نرخ مثبت ۲۴۰ تومان آغاز کرد و نوسانات صعودی داشت. این صحبت مثبت نشان از افزایش تقاضا در بازار درهم دارد که پس از آن قیمت این اسکناس به سرعت از سطح اولیه خود فراتر رفت و به 18640 تومان رسید.

حباب دلار درهم در روز چهارشنبه 200 تومان برآورد شد که نشان دهنده تفاوت دلار تهران با درهم است. معامله گران معتقدند قیمت درهم به دلیل ارتباط مستقیم با دلار و مبادلات تجاری منطقه ای نسبت به تحولات داخلی و خارجی بسیار حساس است و در صورت حفظ شرایط فعلی تقاضا، احتمال تداوم نوسانات مثبت بسیار زیاد است.

قیمت دلار در بازار غیررسمی در مسیر روزهای گذشته حرکت کرد و بازار رسمی شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت یورو بود. بر اساس اعلام مرکز مبادلات ایران، قیمت هر اسکناس یک دلاری آمریکا نسبت به روز کاری گذشته به 50 هزار و 344 تومان افزایش یافت. محموله دلار نیز افزایشی بود و در یک قدمی کانال 49 هزار تومانی و با نرخ 48 هزار و 972 تومان معامله شد. همچنین نرخ یورو امروز به 54 هزار و 403 تومان کاهش یافت و ارزش حواله ها به یورو به 52 هزار و 922 تومان افزایش یافت. درهم امارات در صرافی 13708 تومان و درهم حواله 13338 تومان ارزش گذاری شد.

این در حالی است که خبرگزاری فارس از «ورود بازارساز» به بازار ارز و «تزریق» قوی «دلار» و «تدر» خبر داد. بر اساس آنچه این خبرگزاری نوشت: بازارساز باید در دو بخش دلار و تتر به طور جدی وارد بازار شود. کارشناسان پیش بینی می کنند روند صعودی بازار ارز به زودی به سمت نزولی تغییر کند.

روز گذشته سخنان فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت مبنی بر تلاش بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز نیز مورد توجه قرار گرفت. مهاجرانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی با مداخلات خود در تلاش است تا ثبات را در بازار به حداکثر برساند.

با این حال، طبق نظارت معامله گران فنی، سطح حمایت مهم درهم امارات در محدوده 18300 توکن قرار دارد که ممکن است از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کند. در صورت سقوط مجدد درهم به زیر این سطح، احتمال افت قیمت تا محدوده 18000 تومان افزایش می یابد. در صورت فراتر رفتن از این سطح، احتمال بازگشت تقاضا و نوسانات صعودی کمتر شده و بازار وارد فاز اصلاح می شود.

از سوی دیگر، سطح مقاومت اصلی درهم در قیمت 18680 تومان قرار دارد که به سقف فعلی بازار معروف است. اگر درهم امارات بتواند از این سطح عبور کند و بالاتر از آن تثبیت شود، با افزایش تقاضا و ورود معامله گران جدید مواجه خواهد شد و سیر صعودی به سمت محدوده 19000 تومانی را تجربه خواهد کرد. شکستن این مقاومت نه تنها نشان دهنده یک روند قوی بازار در کوتاه مدت است، بلکه می تواند چشم انداز صعودی بلندمدت را نیز ترسیم کند. به گفته این گروه، تمرکز درهم در معاملات جاری می تواند نقش تعیین کننده ای در جهت گیری دلار داشته باشد و این اسکناس را با خود بکشاند.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.