افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

رویدادهای فرهنگی خرم آباد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 256043
رویدادهای فرهنگی خرم آباد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر داریوش بارانی بیرانوند روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی اولویت مهمی در مدیریت شهری است، اظهار داشت: با استراتژی اصلی شهر فرهنگ مبنا وارد حوزه شده ایم. مدیریت شهری خرم آباد و معتقد بودیم که در مقایسه با مراکز استان ها و کلان شهرها، شهرها […]

به گزارش خبرنگار مهر داریوش بارانی بیرانوند روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی اولویت مهمی در مدیریت شهری است، اظهار داشت: با استراتژی اصلی شهر فرهنگ مبنا وارد حوزه شده ایم. مدیریت شهری خرم آباد و معتقد بودیم که در مقایسه با مراکز استان ها و کلان شهرها، شهرها از نظر سطح فرهنگی ارزیابی می شوند.

وی با اشاره به حوزه عمل شهرداری ها گفت: در این میان علاوه بر حوزه فرهنگی باید به حوزه عمرانی و اجتماعی نیز توجه شود، هرم بلوغ در مدیریت شهری حوزه خدمات شهری، نظافت است. اقدامات، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی… و برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

والاترین فعالیت مدیریت شهری حوزه فرهنگ است.

شهردار خرم آباد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه برجسته ترین فعالیت و اقدام شهرداری ها در حوزه فرهنگ است، افزود: شهرهای بزرگ دنیا را با فعالیت های فرهنگی می شناسیم، شهرهای اصلی دنیا را به این امر می شناسند. رویدادهای آنها از نظر فرهنگی، شهرهایی که جزو 10 شهر برتر جهان هستند هر ساله میزبان مهمترین رویدادهای فرهنگی هستند.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه از این حیث شهرداری ها باید ماموریت ها و نقش های آموزشی، فرهنگی و … داشته باشند، تصریح کرد: برای تقویت سربلندی شهروندان گفت: شهرداری خرم آباد مرکز استان محسوب می شود و باید از پیشتازان عرصه اصلی باشد. فرهنگ در منطقه و کشور

وی با اشاره به توانمندی های شهر خرم آباد در زمینه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیان کرد: این توانمندی ها شرایطی را می طلبد که سکوت فرهنگی ما به هیچ وجه جایز نباشد، شهر خرم آباد مهد تاریخ، تمدن و انسان است. زندگی ، و در زمینه طبیعت نیز قابلیت هایی دارد.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه هر گونه کمبود در حوزه فرهنگی با شعار «شهر بر اساس فرهنگ» و «شهر»، سهل انگاری نابخشودنی است، گفت: رویداد محوروی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری خرم آباد وارد شده ایم، گفت: همکاران فرهنگی ما در مدیریت شهر و استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، استانداری و شورای شهر همکاری خوبی از این نظر برای تعریف و اجرای رویدادهای فرهنگی با شهرداری داشته باشند.

«دره خرم آباد» و «فلک الافلاک» نامزد ثبت جهانی یونسکو شدند.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه به مردم قول دادیم در جهت ارتقای نام خرم آباد و همچنین اعتبار ملی و بین المللی شهر خرم آباد گام برداریم، گفت: در بحث ایجاد دلبستگی و وابستگی برای توسعه شهر خرم آباد. خرم آباد در بین شهروندان، غرور و تعصب شهروندان است و ما نیز در حال ارتقای اعتماد عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال دره خرم آباد و قلعهآسمان خراشوی به عنوان نماینده ایران در یونسکو برای ثبت جهانی نامزد شده است، گفت: در این راستا همه ارکان مدیریت شهری باید تمام توان خود را برای عملیاتی کردن این رویداد مهم به کار گیرند.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه این امر مستلزم ارتباطات فرهنگی است گفت: همه باید برای ساخت دره خرم آباد و قلعه تلاش کنیم.آسمان خراش» ثبت جهانی شود.

نورپردازی برج آزادی تهران در روز خرم آباد

بارانی بیرانوند با اشاره به نامگذاری خرداد به نام روز لرستان، تصریح کرد: از سوی دیگر 30 اردیبهشت به نام روز خرم آباد نامگذاری شده است که به این معنا از 30 اردیبهشت مجموعه رویدادهای فرهنگی در خرم آباد برگزار می شود. .

وی با اشاره به برگزاری سه ساعت نورپردازی برج آزادی با بهره گیری از توانمندی های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اجتماعی و معنوی لرستان و به ویژه خرم آباد به عنوان یکی از این رویدادها، گفت: این کار در 30 اردیبهشت ماه انجام می شود.

شهردار خرم آباد گفت: این مراسم از ساعت 20:30 تا 12 صبح برگزار می شود.

روز خرم آباد در محوطه قلعه تاریخی فلک الفلاک

بارانی بیرانوند در ادامه سخنان خود گفت: سوم اردیبهشت ماه مراسم اصلی «روز خرم آباد» در محوطه قلعه تاریخی «فالک» برگزار می شود. مگر اینکه «افلاک» با حضور عموم مردم تجلیل می شود، گفت: در این مراسم از شخصیت های فرهنگی، ورزشی، علمی و… خرم آباد تجلیل می شود.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های شاد و مفرح در این روز برای شهروندان گفت: علاوه بر این در ششم اردیبهشت ماه رویدادی با موضوع طنز با عنوان «سی قافیه» برگزار خواهیم کرد.

شهردار خرم آباد همچنین حضور ارکستر سمفونیک تهران در قلعه “فالک” را مورد تاکید قرار داد. مگر اینکه افلاک» برای اجرای سمفونی «فلک مگر اینکه افلاک گفت: این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

بارانی بیرانوند همچنین بیان کرد: در روزهای 28، 29 و 30 خرداد، تظاهرات خانوادگی را از پشت بام های تهران تا پشت بام های لرستان برگزار می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=256043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.