افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

رویترز: اتحادیه اروپا دارایی های روسیه را مصادره نمی کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 186485
رویترز: اتحادیه اروپا دارایی های روسیه را مصادره نمی کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رویترز در گزارشی به نقل از مقامات ارشد اتحادیه اروپا نوشت که مصادره دارایی های بانک مرکزی روسیه که در حال حاضر به دلیل جنگ در اوکراین مسدود شده است، «بعید» است. ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های روسیه را در سال […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رویترز در گزارشی به نقل از مقامات ارشد اتحادیه اروپا نوشت که مصادره دارایی های بانک مرکزی روسیه که در حال حاضر به دلیل جنگ در اوکراین مسدود شده است، «بعید» است.

ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های روسیه را در سال 2022 مسدود کرده اند. کیف بارها از غرب خواسته است تا آن را مصادره کرده و به اوکراین تحویل دهد. این درخواست‌ها در ماه‌های اخیر، زمانی که کمک‌های نظامی و مالی واشنگتن و بروکسل به کی‌یف کاهش یافت، تشدید شده است.

یک مقام اتحادیه اروپا که با این موضوع آشنا است به رویترز گفت: هیچ برنامه ای برای مصادره اموال روسیه وجود ندارد. هیچ توافقی بین اعضای اتحادیه اروپا در مورد این موضوع وجود ندارد.

اگر این اتفاق بیفتد، چنین اقدامی و مصادره اموال یک کشور مستقل بی سابقه خواهد بود. همچنین سرمایه گذاران در سراسر جهان را می ترساند زیرا آنها احساس می کنند که پول آنها در اتحادیه اروپا امن نیست.

وینسنت ون پتگم، وزیر دارایی بلژیک، گفت: ما باید با چنین پیشنهادی بسیار محتاط باشیم. معتقدم منطقی بودن طرح پیشنهادی بسیار مهم است و باید از هرگونه اقدام بی ثبات کننده مالی خودداری کنیم.

خاویر بتل، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ به رویترز گفت که در مورد مصادره دارایی های روسیه بسیار محتاط است و افزود: تصور کنید با یک تصمیم سیاسی میلیاردها دلار به اوکراین بدهیم. ظرف مدت 6 ماه حکمی از دادگاه دریافت خواهیم کرد که ما را از انجام چنین کاری منع می کند. اونوقت کی قراره این پول رو پرداخت کنه؟

یکی دیگر از نگرانی های این بلوک در خصوص مصادره دارایی های روسیه این است که بیشتر دارایی های مسدود شده فعلی مسکو (حدود 200 میلیارد دلار) در اختیار موسسه مالی «یوروکلیر» است. یکی دیگر از مقامات ارشد اروپایی گفته است که اتحادیه اروپا نمی تواند Euroclear را کنار بگذارد. به گفته وی، “Euroclear تریلیون ها دلار را مدیریت می کند و ورشکستگی آن بسیار بیشتر از بودجه اتحادیه اروپا است. ما باید ریسک و سود را متعادل کنیم.”

روسیه بارها به آمریکا و متحدانش درباره مصادره اموال مسکو هشدار داده و آن را «سرقت» و نقض قوانین بین المللی خوانده است. مسکو تاکید کرده است که چنین اقدامی ذخایر پولی غرب را تحت الشعاع قرار داده و ساختار مالی جهان را مختل خواهد کرد. روسیه به حدود 88 میلیارد دلار از دارایی های غرب دسترسی دارد و تهدید کرده است که در صورت مصادره این دارایی ها، مسکو متقابل خواهد کرد.

دارایی های مسدود شده روسیه همچنان سودآور هستند و ماه گذشته کمیسیون اروپا پیشنهاد توقیف آنها و انتقال آنها به اوکراین را بدون دست زدن به دارایی های اصلی داد. به گفته یک مقام اروپایی به رویترز، این رقم طی چهار سال آینده به 17 میلیارد یورو (18.5 میلیارد دلار) خواهد رسید. مجارستان همچنین با طرح انتقال 50 میلیارد یورو از منابع اتحادیه اروپا به اوکراین مخالفت کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.