افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

رویای بن سلمان برای ورود به بازی الکتریکی غول های خودروسازی

  • کد خبر : 128831
رویای بن سلمان برای ورود به بازی الکتریکی غول های خودروسازی

غزل زیاری: خالد الفاتح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: عربستان سعودی در مرحله بعدی برنامه های خود برای ایجاد ارتباط با صنعت خودروسازی در خاورمیانه به دنبال سرمایه گذاری در تولید باتری های برقی و تولید خودروهای هیدروژنی است.. سپس زنجیره تامین مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. […]

غزل زیاری: خالد الفاتح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: عربستان سعودی در مرحله بعدی برنامه های خود برای ایجاد ارتباط با صنعت خودروسازی در خاورمیانه به دنبال سرمایه گذاری در تولید باتری های برقی و تولید خودروهای هیدروژنی است.. سپس زنجیره تامین مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقامات سعودی انتظار دارند باتری خودروهای الکتریکی یک فرصت کلیدی در زنجیره تامین تولید باشد.

پس از گذشت هفت سال از برنامه های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای حذف تدریجی هیدروکربن ها، تمرکز بر افزایش تولید بوده است. به ویژه پس از اینکه بیش از 90 درصد صادرات عربستان به نفت و مشتقات آن (پتروشیمی و پلاستیک) وابسته است و اکنون قصد دارند اقتصاد خود را متنوع کنند.

سعودی ها و استفاده از انرژی سبز

سعودی ها اکنون تلاش خود را بر کاهش مصرف انرژی های تجدیدپذیر به صفر و استخراج مواد معدنی مورد نیاز برای تولید مواد شیمیایی برای باتری های خود متمرکز کرده اند و قصد دارند تا سال 2030 پانصد هزار خودروی الکتریکی تولید کنند.

عربستان سعودی به دنبال ایجاد شبکه گسترده تری از تامین کنندگان در صنعت خودروسازی نوپای خود است و در همین حال، صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی موافقت کرده است که یک کارخانه تایر با نام تجاری Pirelli SpA برای تولید بیش از 550 میلیون دلار لاستیک و فروش آنها بسازد. در شرکت هایی مانند شرکت سازنده خودروهای الکتریکی Lucid Group Inc. یا Hyundai Motors که در حال توسعه کارخانه های خود در سواحل غربی عربستان سعودی است.

مقامات این کشور برای جذب استعدادهای خارجی و سرمایه گذاری، شرکت های دولتی را از تجارت با شرکت های بین المللی که دفتر مرکزی منطقه ای در عربستان سعودی ندارند تا ژانویه 2024 محدود کردند. هدف از این کار تعیین هدف برای 160 شرکت بین المللی است که فعالیت های خود را در خاورمیانه از عربستان سعودی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید:

الفالح در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 180 مجوز برای شرکت ها اعطا شده است و از این رو صلاحیت افرادی که مشوق های ویژه برای ایجاد ستاد منطقه ای را دارند بررسی شده است. وی ادامه داد: این میزان 10 شرکت در هفته دریافت کننده مجوز افزایش داشته است.

رویای بن سلمان برای ورود به بازی الکتریکی غول های خودروسازی

ماشین الکتریکی شفاف

در عین حال، الفالح یادآور شد که علاوه بر برخی شرکت ها از جمله شرکت های صنعتی، برخی بانک ها نیز عربستان را مرکز منطقه ای خود قرار داده اند. وی البته از ذکر نام این شرکت ها و بانک ها خودداری کرد.

عربستان سعودی اخیراً برآوردهای خود از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد را در نتیجه تغییر روش شناسی به 1.1 تریلیون دلار اصلاح کرده است.. در حال حاضر، درآمدهای سال گذشته 33 میلیارد دلار برآورد شده است که بیش از چهار برابر برآورد قبلی 8 میلیارد دلاری است.

الفالح در ادامه خاطرنشان کرد: دولت عربستان برای برآوردهای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) به بانک مرکزی عربستان سعودی متکی بود، اما اکنون به سیستم حسابداری استاندارد طلا بر اساس روش صندوق بین‌المللی پول متکی بود. که در واقع پایین ترین دلار صورت های مالی سرمایه گذاران را اندازه می گیرد.بین المللی ثبت شده در عربستان سعودی، منتقل شده است.

الفالح گفت: ما در حال بررسی همه گزینه ها هستیم. فراتر از وضعیت کنونی اروپا و تنش در خاورمیانه و سایر نقاط آسیا، مردم به اطراف نگاه می کنند و می بینند که عربستان سعودی بهترین مقصد برای سرمایه گذاری است.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست مراجعه کنید قیمت خودرو که در اخبار آنلاین دیدن.

آبنما: وبلاگ خودکار

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.