افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

رویای ایران برای رسیدن به فینال رنگ باخت / قلنوی دست خالی رفت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 197839
رویای ایران برای رسیدن به فینال رنگ باخت / قلنوی دست خالی رفت – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره جام ملت های آسیا از ساعت 18:30 روز چهارشنبه به قضاوت «احمدعلی» از کویت در التمامه به مصاف تیم قطر رفت. استادیوم این دیدار با نتیجه 3-2 به پایان رسید. سود قطر تمام شد. سردار آزمون (4) و علیرضا جهانبخش (51 – […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره جام ملت های آسیا از ساعت 18:30 روز چهارشنبه به قضاوت «احمدعلی» از کویت در التمامه به مصاف تیم قطر رفت. استادیوم این دیدار با نتیجه 3-2 به پایان رسید. سود قطر تمام شد. سردار آزمون (4) و علیرضا جهانبخش (51 – پنالتی) برای ایران و جاسم جابر (17)، اکرم عفیف (43) و معزعلی (82) برای قطر گلزنی کردند.

ترکیب تیم ایران.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان (87 شهریار مغانلو)، احسان حاج صفی (46 میلاد محمدی)، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی (46 محمد محبی، علیرضا جهانبخشی 9) ) +90) و سردار آزمون.

احسان حاجی صفی و مهدی ترابی (اعتراض از روی نیمکت) از داور کویتی کارت زرد گرفتند و شجاع خلیل زاده با کارت قرمز از بازی اخراج شد.

تیم ایران در ابتدای بازی مقابل قطر

شروع طوفانی با گل دقیقه 4

دیدار دو تیم در شرایطی آغاز شد که تیم کشورمان سعی در حفظ توپ و رد و بدل شدن پاس های متعدد برای نزدیک شدن به دروازه قطر داشت. اولین فرصت ایران در دقیقه چهارم ایجاد شد که احسان حاجی صفی توپ را به سمت دروازه پرتاب کرد، عزت اللهی با ضربه سر توپ را زد و مدافعان قطر با یک ضربه قیچی برای سردار آزمون موقعیت را فراهم کردند.

سردار آزمون در دقیقه 4 برای ایران گلزنی کرد

قطر به دنبال رهایی از شوک است

میزبان جام هجدهم که با گل دقیقه چهارم ایران غافلگیر شده بود، در ادامه با پاس های کوتاه و وسیع سعی در به خطر انداختن دروازه ایران داشت اما بیرانوند توپ ها را مهار کرد.

دو موقعیت خوب برای ایران

در دقیقه 11 علیرضا جهانبخش از سمت راست نفوذ کرد و ارسالی را برای مهدی طارمی به داخل محوطه فرستاد که مهاجم ملی پوش توپ را از دست داد. دو دقیقه بعد سامان قدوس این شانس را داشت که برای دومین بار دروازه قطر را باز کند اما ضربه او از داخل محوطه به بدن مدافع برخورد کرد.

شادی بازیکنان ایران پس از گل زودهنگام

اعتراض به تصمیم داور و تساوی قطر

مهدی طارمی در دقیقه 16 از میان مدافعان قطری عبور کرد و با نزدیک شدن به خط 18 قدم توسط مدافعان حریف سرنگون شد اما داور کویتی اعتقادی به اشتباه نداشت. همین توپ در دقیقه 17 با ضربه جاسم جابر به گل تبدیل شد. در این صحنه مدافعان ایران ناهماهنگ به نظر می رسیدند و توپ پشت محوطه جریمه به جاسم رسید که ضربه او به پای سعید عزت اللهی برخورد کرد و با برگشت توپ دروازه ایران باز شد.

قطری ها به دلیل ضعف خط دفاعی ایران به تساوی رسیدند

اردوی ایران و ضد حمله خطرناک قطر

در شرایطی که ایران تلاش زیادی برای رسیدن به گل دوم داشت، در دقیقه 32 خطای امید ابراهیمی در مهار توپ، فرصت ضد حمله اکرم عفیف را فراهم کرد و این بازیکن وارد محوطه جریمه ایران شد و توپ را زد. ضربه ای به دروازه زد اما علیرضا بیرانوند مانع از باز شدن دوباره دروازه او شد.

سردرگمی خط دفاعی و خطاهای فردی

تیم ایران که بعد از گل تساوی روحیه خود را از دست داده بود، در دقایق پایانی نیمه اول اشتباهات زیادی مرتکب شد و با پاس های اشتباهی که بازیکنان به یکدیگر دادند، این فرصت را به قطری ها دادند تا خطرناک باشند. موقعیت ها این اشتباهات اعتراض شدید علیرضا بیرانوند به بازیکنان را در پی داشت.

گل دوم قطر

اشتباهات فردی بازیکنان ایران و پاس های اشتباهی که رد و بدل کردند باز هم برای ملی پوشان دردسرساز شد و در دقیقه 43 دفاع ناقص مهدی طارمی باعث شد توپ به پشت محوطه به اکرم عفیف برسد و از خط دفاعی عبور کند. خط با یک ضربه در جهت مخالف که برای دومین بار دروازه ایران را باز کرد و باعث شد این تیم بدترین شرایط را تجربه کند.

صحنه گل دوم قطر که بیرانوند هیچ کاری نکرد

فرصتی از دست رفته برای مساوی کردن

در دقیقه 45 ایران صاحب یک ضربه کرنر شد و این پاس داخل محوطه جریمه به محمدحسین کنعانی زادگان رسید تا دروازه حریف باز شود اما توپ او روی خط به بدن مدافع قطر برخورد کرد و توپ به سینه قطری برخورد کرد. بازیکن. .

شروع هجومی ایران در نیمه دوم

تیم کشورمان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و با دو تغییر امیر قلعه نویی به دنبال گل تساوی بود. در دقیقه 46 توپ شلیک شده توسط سعید عزت اللهی به مدافع قطر برخورد کرد و صحنه مشکوکی را رقم زد.

هدف مساوی برای ایران

پس از بررسی صحنه و اعلام پنالتی در دقیقه 51، علیرضا جهانبخش پشت توپ ایستاد و ضربه را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی برسد.

گل دوم ایران را علیرضا جهانبخش از روی پنالتی به ثمر رساند

بیرانوند ایران را نگه داشت

زمانی که بازی از سرگرفته شد، قطری ها فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشتند اما علیرضا بیرانوند با واکنش خوبی اجازه نداد دروازه باز شود. در آینده باز هم قطری ها فرصت پیدا کردند و بیرانوند دوباره مقابل آنها قرار گرفت.

آرامش به تیم ایران بازگشت

تیم کشورمان که در بیشتر دقایق پایانی گیج و نامنظم به نظر می رسید، در اواسط نیمه دوم با آرامش بیشتری بازی کرد و سعی کرد بدون هیچ اشتباهی به دروازه قطر نزدیک شود که این امر همکاری خوب بازیکنان این تیم را به خطر انداخت. گل حریف در دقیقه 70. که دروازه بان این تیم اجازه باز شدن دروازه را نداد.

دروازه قطر به توپ بسته شد

در دقیقه 75 ایران برای لحظاتی از چپ و راست دروازه قطر را مهار کرد و در چند صحنه به آستانه باز شدن دروازه رسید اما به دلیل ضربه زدن زیاد بازیکنان ایرانی، دروازه بان و مدافع قطر توپ را برگرداند. خط دروازه در آن دقایق ایران بهترین تیم زمین بود و قطر بیشتر به ضد حمله و بازی دفاعی فکر می کرد.

این فاصله دفاع ضعیف تیم را شکست.

در دقیقه 82 قطری ها در چند موقعیتی که در ضدحملات داشتند از فاصله خط دفاعی ایران نهایت استفاده را بردند و در شرایطی که سه مدافع ایران در محوطه حضور داشتند، معزلی از فرصت استفاده کرد و به گل رسید. گل با یک ضربه آرام و تکنیکی.

تلاش برای تساوی ناموفق بود.

در دقایق باقیمانده وقت قانونی و 13 دقیقه وقت اضافه، تیم ایران تلاش زیادی برای به ثمر رساندن گل تساوی داشت اما در دقیقه چهارم وقت اضافه شجاع خلیل زاده مانع از پیشروی اکرم عفیف به سمت دروازه شد و بلافاصله از بازی اخراج شد. او کارت قرمز گرفت و اخراج شد تا کار ایران سخت شود. در آخرین دقیقه وقت اضافه ضربه علیرضا جهانبخش به تیر عمودی دروازه قطر برخورد کرد و آنها بهترین فرصت را برای تساوی از دست دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.