افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

  • کد خبر : 322805
رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با معرفی وزرا، فهرست اعضای تیم اقتصادی کابینه مشخص شد. حالا نمایندگان مجلس می آیند تا تکلیف کابینه پیشنهادی را مشخص کنند. مسعود مزیکیان پیش از این با انتصاب سید حمید پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی طیب نیا به عنوان مشاور عالی نشان داده بود که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با معرفی وزرا، فهرست اعضای تیم اقتصادی کابینه مشخص شد. حالا نمایندگان مجلس می آیند تا تکلیف کابینه پیشنهادی را مشخص کنند.

مسعود مزیکیان پیش از این با انتصاب سید حمید پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی طیب نیا به عنوان مشاور عالی نشان داده بود که در سال های آینده از چه کسانی کمک خواهد شد. گفته می شود احتمال باقی ماندن فرزین در سمت مدیرعاملی بانک مرکزی وجود دارد.

این گزارش نگاهی اجمالی به افراد فهرست اعلام شده رئیس جمهور برای تصدی پست وزارتخانه های اقتصاد ایران دارد. برای اولین بار یک زن در میان وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه های اقتصادی حضور دارد.

عبدالناصر همتی: وزارت امور اقتصادی و دارایی

او مهمترین منتقد دولت سیزدهم است که سعی کرد واکنش های فوری به آمار اعلام شده از سوی دولت سیزدهم پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهد. از فضای صفحات مجازی و تالارهای گفتگوی خود در باشگاه استفاده کنید و…

همتی که سابقه ریاست کل بانک مرکزی، رئیس بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک ملی را دارد، عبدالناصر همتی در سال 1336 در کبودرآهنگ متولد شد. وی دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تهران است و از سال 1378 کار خود را در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا سال 1377 به عنوان مدیرکل خبر فعالیت داشت و از سال 1377 تا 1378 معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او در شرایطی به وزارت امور اقتصادی و دارایی می رود که اقتصاد ایران با بحران های بسیار جدی مواجه است. نرخ تورم در ایران همچنان بالاست و بودجه کشور از عدم تعادل جدی رنج می برد.

پزشکان تیم اقتصادی را فاش کردند/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

سید محمد اتابک; وزارت صنعت، معدن و تجارت

سید محمد اتابک پیش از این معاون اقتصادی بنیاد مصطفان بود. وی دارای سابقه مدیریت در صنایع سیمان و فولاد و غیره است. وی در کارنامه کاری خود از سال 1392 تا 1400 در هیئت اتاق بازرگانی تهران عضویت داشت.

سید محمد اتابک متولد 1337، دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. وی از سال 1382 تا 1390 مدیرعامل سیمان تهران بود و در سابقه کاری خود نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اکباتان، عضویت و رئیس هیئت مدیره شرکت بود. چندین شرکت از جمله بانک سرمایه گذاری مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر.

سید محمد اتابک که پیش از این به مدت هشت سال بین سال های 1390 تا 1398 مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بوده و از سال 1397 به عنوان معاون اقتصادی بنیاد مصطفان منصوب شده است.

اتابک سابقه ریاست هیات مدیره انجمن سیمان، رئیس هیات مدیره سیمان تهران، عضویت در شورای مشورتی وزارت صنعت و مجلس و… را در کارنامه خود دارد.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

محسن پاک نژاد وزارت نفت

محسن پاک نژاد متولد 1345 دارای سابقه طولانی در وزارت نفت است.

وی دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. از سال 1370 در وزارت نیرو شروع به کار کرد.

پاک نژاد در اواسط دهه 70 به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت رسانی وزارت نفت منصوب شد اما در دو سال 1377 تا 1378 مدیر پروژه توسعه میدان گازی بود. و در سال 1378 به عنوان مدیر کل نظارت بر صادرات فرآورده های نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد. وی از سال 1379 تا 1386 با حفظ سمت، به عنوان یکی از اعضای ارشد هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز فعالیت می کرد.

پاک نژاد بین سال های 1383 تا 1385 مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود. وی در سال 1385 به معاونت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و تا سال 1392 در این سمت مشغول به کار شد و با شروع به کار دولت یازدهم بار دیگر به ستاد وزارت نفت بازگشت و حدود یک سال مشغول به کار شد. سال به عنوان مدیر کل نظارت بر صادرات و مبادلات فرآورده های نفتی وزارت نفت. پاک نژاد به مدت دو سال از سال 1392 تا 1394 به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران (به اختصار شرکت نیکو) فعالیت کرد.

محسن پاک نژاد پس از برکناری از این سمت در 17 تیرماه 1394 با حکم علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به سمت معاون مدیرکل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید منصوب شد.

وی از سال 1396 به عنوان معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت منصوب شد و تا ساعت 14 در این سمت باقی ماند.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

فرزانه صادق ملواجرد، وزارت راه و شهرسازی

فرزانه صادق ملواجرد از سوی مسعود مزیکیان رئیس دولت چهاردهم برای اخذ رای اعتماد به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی منصوب شد.

آخرین شغل تنها زن لیست پزشکان معرفی شده، امین سازمان اموال کوثر متعلق به بنیاد شهید در دوره قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

صادق ملواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت می کرد.

وی متولد 1355 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد شهرسازی است. صادق ملواجرد در تاریخ 6 دی ماه 1396 از سوی محمد اسلامی وزیر سابق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.

در مرداد 1402 فرزانه صادق ملواجرد از سوی مهرداد بذرپاش وزیر فعلی راه و شهرسازی به سمت مشاور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از این یکی از مدیران کل این معاونت بوده و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری را نیز در برگه کاری خود دارد.

پزشکان تیم اقتصادی را فاش می کنند/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

عباس علی آبادی; وزارت نیرو

عباس علی آبادی متولد 1340 در اراک، استاد دانشگاه است. وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با حکم پزشکان به عنوان وزیر نیرو منصوب شد. او در شرایطی وزارت صمت را ترک می کند که بحران خاموشی صنایع را فرا گرفته و صنعت ایران با بحران های جدی مواجه است.

علی آبادی فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس مکانیک با گرایش تبدیل انرژی و دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گرایش کنترل از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران است.

از سوابق کاری و مدیریتی علی آبادی نیز می توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه های نیروگاه کرخه و کارون 3، مدیریت اجرایی شرکت توسعه منابع انرژی و ایران و معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

احمدی میدری; وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حمد میدری متولد 1342 در آبادان، اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت روحانی است. وی نماینده آبادان در دوره ششم شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون اقتصادی شورا بود.

وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است. میدری سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و شهید چمران اهواز را دارد و در سال 1392 نیز دوره کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی را در دانشگاه ملل متحد گذراند.

احمد میدری در انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به عنوان مشاور اقتصادی مسعود بیشیکیان در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حضور یافت. میدری در این میزگرد آموزش و سلامت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از سیستم بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان، بازسازی اقتصادی مبتنی بر عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکان دانست.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

غلامرضا نوری قزلجه، وزارت جهاد کشاورزی

غلامرضا نوری قزلجه در صورت کسب رای اعتماد از بهارستان راهی پاستور می شود. غلامرضا نوری قزلجه دارای مدرک لیسانس مهندسی کشاورزی – دامداری، فوق لیسانس مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکتری سیاست گذاری و توسعه کشاورزی است.

وی از دهه 70 در وزارت جهاد کشاورزی و مدتی نیز به عنوان معاون و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار بوده است.

وی که در حال حاضر عضو کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی است، در سه دوره نمایندگی خود در مجلس همواره عضویت در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی را برعهده داشته است.

نوری در سابقه سیاسی خود تجربه معاونت اجرایی مجلس را نیز دارد.

223223

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.