افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

رونمایی از مجسمه تاریخی توسط کارگران ساختمانی!

  • کد خبر : 411963
رونمایی از مجسمه تاریخی توسط کارگران ساختمانی!

کارگران ساختمانی مجسمه مرمری بسیار دست نخورده ای را کشف کردند که یک مقام رومی را در وارنا، یک شهر ساحلی در بلغارستان نشان می دهد. آرت نت نوشت، این مجسمه در اندازه واقعی به اواخر قرن دوم یا اوایل قرن سوم پس از میلاد برمی گردد و در خارج از دیوارهای قلعه، جایی که […]

کارگران ساختمانی مجسمه مرمری بسیار دست نخورده ای را کشف کردند که یک مقام رومی را در وارنا، یک شهر ساحلی در بلغارستان نشان می دهد.

آرت نت نوشت، این مجسمه در اندازه واقعی به اواخر قرن دوم یا اوایل قرن سوم پس از میلاد برمی گردد و در خارج از دیوارهای قلعه، جایی که شهر باستانی اودسوس در آن قرار داشت، پیدا شد.

یک پیمانکار ساختمانی پس از کشف این مجسمه به مسئولان موزه تاریخ منطقه ای وارنا اطلاع داد.

این مجسمه از مرمر سفید نشان دهنده مردی میانسال با ریش کوتاه و لباس رومی با طوماری در دست است. مجسمه به طرز قابل توجهی دست نخورده باقی مانده است و تنها به صورت جزئی آسیب دیده و یک دست آن از بین رفته است. با توجه به کتیبه یونانی حک شده بر پایه مجسمه، می توان دریافت که این مجسمه نمایانگر فردی به نام «گایوس ماریوس هرموژنس» است.

با توجه به پوشش این مرد می توان دریافت که او شهروندی با موقعیت اجتماعی بالا، یعنی از نخبگان شهر بوده است. یکی از باستان شناسان این فرضیه را مطرح کرده است که شاید این مجسمه توسط دشمنان آن از محوطه خارج شده و به بیرون از دیوارهای شهر پرتاب شده باشد.

این کشف فصل جذاب دیگری را به روایت تاریخی غنی وارنا اضافه می کند. این شهر که در ابتدا به عنوان مستعمره یونانی در سال 570 قبل از میلاد تأسیس شد، به یک بندر مهم رومی در استان موزیا تبدیل شد و در قرن دوم و سوم پس از میلاد شکوفا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.