افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

رونق پنبه نیازمند سیاست از پایین به بالا است

  • کد خبر : 161138
رونق پنبه نیازمند سیاست از پایین به بالا است

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر، در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که در مرکز تحقیقات پنبه کشور در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: نساجی اساس صنعت اکثر کشورهای توسعه یافته اقتصادی جهان است.معاون امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نساجی لازمه صنعت پوشاک است، افزود: اگر حلقه های […]

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر، در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که در مرکز تحقیقات پنبه کشور در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: نساجی اساس صنعت اکثر کشورهای توسعه یافته اقتصادی جهان است.
معاون امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نساجی لازمه صنعت پوشاک است، افزود: اگر حلقه های این صنعت به هم وصل نشود به سرانجام مطلوب نمی رسد.
وی بیان کرد: در ساده ترین حالت ممکن، کشاورزان در کشت پنبه آزاد هستند، بنابراین اگر این محصول با قیمت مناسب از آنها خریداری نشود، قطعا تمایلی به کاشت مجدد آن نخواهند داشت و در نتیجه کارخانه های پنبه تعطیل می شوند.
وی گفت: در ادامه این زنجیره، کارخانه های ریسندگی در صورت نداشتن نخ کافی تعطیل می شوند و این امر باعث می شود صنعت نساجی نخ کافی نداشته باشد.
مهاجر یکی از مهمترین حلقه های این صنعت را پوشاک دانست و ادامه داد: اگر تولیدکننده نتواند پارچه مناسب در کشور تولید کند مجبور به واردات پارچه می شود و در پایان این زنجیره تولید ملی تحت تاثیر قرار می گیرد. . .
به گفته وی، در کشور ما بر خلاف سایر کشورها، قیمت ارز ملی و ارزی بسیار متفاوت است که تاثیر زیادی بر صنعت پنبه دارد.
معاون امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی معتقد است: برای جلوگیری از وقوع این فاجعه باید از قبل سیاست گذاری در این صنعت ایجاد می شد.
وی تاکید کرد: در گذشته تدوین این سیاست بر عهده شورای عالی پنبه بود که متشکل از چند وزیر بود و این شورا به هر حلقه اجازه تصمیم گیری جداگانه را نمی داد.
وی گفت: سازمان پنبه قدرت این سیاست را نداشت و اگر این سازمان در تهران بود قطعا منحل نمی شد و تبعات آن گریبانگیر این صنعت نمی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.