افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

رونق سیمان در بازار گواهی سپرده مواد اولیه

  • کد خبر : 132620
رونق سیمان در بازار گواهی سپرده مواد اولیه

بر اساس گزارش های بازار، در معاملات امروز بازار ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۸۳ فقره گواهی سپرده کالایی به ارزش یک هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال مبادله شد. در این روز 2060 معامله انجام شد. بیشترین حجم معاملات نیز گواهی سپرده گروه سیمان و شیشه بوده که به صورت مستمر […]

بر اساس گزارش های بازار، در معاملات امروز بازار ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۸۳ فقره گواهی سپرده کالایی به ارزش یک هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال مبادله شد. در این روز 2060 معامله انجام شد.

بیشترین حجم معاملات نیز گواهی سپرده گروه سیمان و شیشه بوده که به صورت مستمر معامله می شود.

همچنین در این روز 686 خریدار و 306 فروشنده و 59 خریدار و 72 فروشنده در سمت قانونی در بازار حضور داشتند.

گواهی سپرده کالا، اوراق بهاداری است که مالکیت مالک بر مقدار معینی از کالا را نشان می دهد و توسط یک رسید انبار استاندارد صادر شده توسط انبارهای مورد تایید بورس، پشتیبانی می شود. رسیدهای سپرده گذاری کالا مانند سایر ابزارهای بازار سرمایه با اهدافی خاص و بر اساس کاربردهای خاص طراحی و ارائه می شود و تجارت کالا را تسهیل می کند.

در معاملات غیر مستمر (حراج تک قیمتی) فقط امکان خرید یک برگه گواهی سپرده وجود دارد و پس از خرید امکان فروش مجدد گواهی وجود ندارد. اما در معاملات مستمر امکان فروش مجدد گواهی های خریداری شده وجود دارد و خریدار می تواند پس از خرید مجددا این اوراق را بفروشد.

در بخش صندوق کالایی نیز تعداد 50 میلیون و 204 میلیون و 27 هزار واحد صندوق به ارزش یک میلیون و 429 میلیون و 41 میلیون ریال مبادله شد. در این روز 13506 معامله انجام شد.

بیشترین حجم معاملات صندوق های کالایی پشتوانه طلای س تابان تمدن 11 میلیون و 544 هزار و 524 واحد صندوق است. صندوق طلای سرخ اس.نویرا (نهال) و س.پشتوانه زرین آغاز (متقال) از دیگر صندوق های پرحجم در معاملات امروز صندوق بود.

در معاملات امروز صندوق ها 5261 خریدار و 2257 فروشنده در سمت حقیقی و 35 خریدار و 17 فروشنده در سمت حقوقی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.