افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

روند کند صدور گواهی بهداشت برای محصولات باغی ثبت نشده در مازندران

  • کد خبر : 121580
روند کند صدور گواهی بهداشت برای محصولات باغی ثبت نشده در مازندران

بازار؛ گروه استان ها: گواهینامه باغ پیش نیاز توسعه صادرات است و با وجود گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح، پیشرفت این طرح در مازندران کمتر از 10 درصد است. از ۱۱۳ هزار هکتار باغ مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و کیوی در استان مازندران، ۱۰ هزار هکتار تاکنون شناسنامه فنی دریافت کرده […]

بازار؛ گروه استان ها: گواهینامه باغ پیش نیاز توسعه صادرات است و با وجود گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح، پیشرفت این طرح در مازندران کمتر از 10 درصد است. از ۱۱۳ هزار هکتار باغ مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و کیوی در استان مازندران، ۱۰ هزار هکتار تاکنون شناسنامه فنی دریافت کرده است.

دو سال است که صدور شناسنامه فنی برای باغات مازندران در دستور کار قرار گرفته است تا مراحل تولید، برداشت و نگهداری محصول بر اساس استاندارد در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر توجه به استانداردهای فنی در تولید محصولات کشاورزی و داشتن گواهی باغبانی باعث سهولت نظارت بر تولید محصولات و افزایش تمایل تجار به خرید محصولات و صادرات آن به بازارهای خارجی می شود.

پس از بازگشت و اخراج محموله کیوی که از 2 سال پیش در کشور رخ داد، صدور شناسنامه و شناسنامه در مناطق مختلف کشور به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گرفت و این طرح به صورت پایلوت در استان مازندران راه اندازی شد.

علی محمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ثبت گواهی بهداشت برای باغات مرکبات و کیوی استان خبر داد و گفت: با توجه به تولید مازاد کیوی و مرکبات تنها راه برون رفت از مشکلاتی که این محصولات با آن مواجه هستند، است. صادرات.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران: بر اساس سیاست های دولت و تفاهم نامه با کشورهای مقصد باید کد خاصی برای محصولات تهیه شود تا بتوانیم آنها را به صورت کیفی و در واقع تولید کننده و تولید صادر کنیم. گواهی برای صادرات محصول صادر می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بر اساس سیاست های دولت و تفاهم نامه با کشورهای مقصد باید کد ویژه ای برای محصولات تدوین شود تا بتوانیم محصولات را به صورت کیفی صادر کنیم، گفت: تولیدکننده و سه تولید را صادر می کنند. گواهی صادرات محصول

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی برای حفظ گیاهان زراعی بیش از 10 هزار هکتار از باغات استان در سامانه سومک ثبت شده است که این روند باید شتاب بیشتری بگیرد. .

محمدی یادآور شد: تاکنون برای برخی از باغات مرکبات گواهی بهداشت و صادرات صادر شده و بخشی از محصولات کیوی نیز صادر می شود.

وی از کشاورزان و باغداران خواست تا نسبت به صدور گواهینامه باغات خود اقدام کنند و گفت: کشورهای هدف صادرات شامل روسیه، چین و کشورهای اوراسیا است.

1500 هکتار از باغات بابل ثبت شد

در شهرستان بابل با وجود اینکه 24 هزار هکتار باغ وجود دارد، کمتر از دو هزار هکتار به ثبت رسیده است که اجرای این طرح مزیت های بسیاری دارد. محسن آهنگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل درباره اجرای طرح گواهینامه باغات شهرستان بابل گفت: شهرستان بابل با 24 هزار و 580 هکتار بیشترین سطح باغات به ویژه مرکبات را در استان دارد. که از این تعداد شناسنامه به 1557 هکتار از باغ تحویل داده شد.

آهنگری در گفت و گو با خبرنگار بازار افزود: اکنون شرایط به گونه ای است که باغدار باید باغ خود را گواهی کند، زیرا پرداخت یارانه هایی مانند کود، سم و سوخت در قالب باغ های شناسنامه دار انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با تاکید بر اینکه این فرآیند با حجم بسیار کم انجام می شود، گفت: باغداران می توانند با مراجعه به سامانه صنفی کشاورزی شهرستان مربت یا به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه سابک و هزینه آن را انجام دهند. دریافت شناسنامه برای زیر یک هکتار از 200 تا 350 هزار تومان و بیش از یک هکتار از 350 تا 450 هزار تومان است.

روند کند صدور گواهی بهداشت برای محصولات باغی ثبت نشده در مازندران

در خصوص صادرات محصولات کشاورزی نیز صدور گواهی بهداشت و شناسایی باغات از الزامات و پیش نیازهای ارسال محموله های کشاورزی است و در غیر این صورت محموله های صادراتی عودت داده می شود و این امر در سال های گذشته چندین بار اتفاق افتاده است. حادثه ناگواری رخ داده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران: گواهینامه باغ یکی از مهم ترین برنامه های جهاد کشاورزی مازندران است و باغداران باید طبق استانداردهای جهانی تولید شوند تا قیمت مناسبی به دست آید.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: گواهینامه باغات یکی از مهم ترین برنامه های جهاد کشاورزی مازندران است و باغداران برای دریافت قیمت مناسب باید طبق استانداردهای جهانی تولید کنند.

وی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی مازندران باید پس از دریافت اظهارنامه از داخل استان و صادرات به صورت شفاف انجام شود.

مومنی تاکید کرد: 10 هزار هکتار از باغات استان کد QR دریافت کردند و محصولات گواهی شده قابل صادرات تولید کردند و امسال 10 هزار هکتار دیگر به این سطح اضافه می شود. اما این سطح اصلا قابل قبول نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای حفظ برند مازندران در بازارهای جهانی و موفقیت آتی محصولات باغی مازندران از همه ظرفیت ها برای صادرات محصولات معتبر و باکیفیت مازندران استفاده کرده ایم. باغ ها.”

توسعه بانک اطلاعاتی جامع محصولات باغی، ثبت و نظارت بر مبدا تولید، کنترل اثرات باقیمانده سموم شیمیایی، ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات باغی و به طور کلی اعمال مدیریت جامع در زمینه محصولات باغی، یکی از استراتژی های اصلی برای داشتن باغ های گواهی شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.