افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

روند صعودی رشد جمعیت سالمندان در کشور

  • کد خبر : 153622
روند صعودی رشد جمعیت سالمندان در کشور

به گزارش بازار، مژگان رضازاده رئیس دبیرخانه شورای ملی ریش سفیدان کشور گفت: ایران در سال های اخیر به دلیل اقدامات بهداشتی و اجتماعی دچار تغییرات جمعیتی شده است. این تغییرات، از جمله کاهش زاد و ولد و مهاجرت رو به رشد، از سوی دیگر، باعث شتاب گرفتن جمعیت به سمت پیری شده است. طی […]

به گزارش بازار، مژگان رضازاده رئیس دبیرخانه شورای ملی ریش سفیدان کشور گفت: ایران در سال های اخیر به دلیل اقدامات بهداشتی و اجتماعی دچار تغییرات جمعیتی شده است. این تغییرات، از جمله کاهش زاد و ولد و مهاجرت رو به رشد، از سوی دیگر، باعث شتاب گرفتن جمعیت به سمت پیری شده است. طی 42 سال گذشته، جمعیت سالمند در ایران از 5 درصد به 10 درصد افزایش یافته است، در حالی که پیش بینی ها حاکی از آن است که این جمعیت در سال 1420 به 20 درصد خواهد رسید.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا جمعیت سالمندان در طول یک قرن دو برابر شده است یا به عبارتی ایران یکی از کشورهایی است که به سمت پیری پیش می رود. سن. سن با سرعت بالا البته سالخوردگی جامعه می تواند فرصتی را برای نسل جوان فراهم کند تا با استفاده از تجربیات سالمندان، علاوه بر ایجاد فضایی سالم و پویا برای سالمندان، از پتانسیل ها و توانمندی های آنها بهره ببرند.

رضازاده تصریح کرد: سند ملی سالمندان که در راستای پاسخگویی هماهنگ به چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از سالمندی جمعیت ایران تدوین شده است، چارچوبی برای هدایت سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی در خصوص مسائل سالمندان کشور است. که شامل اهدافی همچون ارتقای سطح فرهنگی جامعه با توجه به پدیده سالمندی است: توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه زیرساخت ها. . لازم برای سالمندان و تامین منابع مالی پایدار برای سیستم حمایت از سالمندان.

وی ادامه داد: شورای ملی سالمندان یکی از شوراهایی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس آن قرار دارد، اما دبیرخانه تلاش دارد با برنامه ریزی و سیاست های 16 تشکل عضو، این روند را به سمتی پیش ببرد. در سال های آینده پویایی فعالی در سطح جامعه خواهد داشت.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در چند سال گذشته دستگاه های عضو برای ابلاغ سند ملی سالمندان تلاش کردند اما باید برنامه راهبردی و عملیاتی برای سند ملی سالمندان تدوین کنیم. برای تعریف ماموریت همه سازمان های عضو.”

رضازاده تصریح کرد: در یک ماه آینده برنامه عملیاتی سند ملی سالمندی ابلاغ و بر اساس آن ارزیابی می شود که چه نهادهایی باید برنامه ریزی خود را تسریع کنند و چه نهادهایی با سند ملی سالمندی همکاری خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.