افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

روند بانک های مخابراتی به سمت پرداخت های اعتباری است

  • کد خبر : 175448
روند بانک های مخابراتی به سمت پرداخت های اعتباری است

به گزارش بازار به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نشست تخصصی «بانک های مخابرات، پیوند دو صنعت برای استخراج منابع مشترک» ظهر امروز چهارشنبه 29 دی ماه 1402 در نهمین نمایشگاه معاملات ایران با اسپانسر شرکت مخابرات ایران و حضور نمایندگان شریک اول ایرانسل و مخابرات ایران در مرکز ایجاد مرکز […]

به گزارش بازار به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نشست تخصصی «بانک های مخابرات، پیوند دو صنعت برای استخراج منابع مشترک» ظهر امروز چهارشنبه 29 دی ماه 1402 در نهمین نمایشگاه معاملات ایران با اسپانسر شرکت مخابرات ایران و حضور نمایندگان شریک اول ایرانسل و مخابرات ایران در مرکز ایجاد مرکز رشد فکری انجام شد.

در ابتدای این نشست تخصصی، سید میثم سیدصالحی، معاون فناوری شرکت مخابرات ایران به عنوان مدیر این نشست تخصصی، پیشنهاد کرد که تلکوبانک در واقع ایجاد مشترک دو صنعت بانکداری و مخابراتی و به دلیل وی به عنوان جنبه ای از فعالیت های مشترک آنها در سال های اخیر و فعالیت های نوآورانه ای که در این دو صنعت به وجود آمده است، اظهار داشت: مفهوم جدیدی برای اهداف عملیاتی نیست و قدمتی یک دهه دارد. اما یکی از جنبه های همگرایی این دو صنعت ناشی از فشار تقاضای مشتری یا تنش بازار برای ارائه خدمات جدید و فناورانه در هر دو صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت های مخابراتی همواره سعی کرده اند برای حفظ مشترکین خود پیشتاز فناوری باشند، گفت: دغدغه حفظ مشترکان در کنار بانک ها نیز وجود دارد و این همگرایی در نهایت ممکن است منجر به ارائه خدمات جدید، نرم و خدمات کم هزینه زیرا در روند بین المللی اکثر صنایع برای ادامه فعالیت خود نیاز به برقراری ارتباط گسترده با شرکت های مخابراتی دارند.

سید صالحی پس از ارائه موضوع کلی و بیان محورهای این نشست تخصصی با طرح این سوال که در حوزه بانک های مخابراتی در دنیا چه اتفاقی افتاده است، به اعضای حاضر در پنل خیرمقدم گفت.

مصطفی درجزی، مدیرعامل کسب و کار شرکتی محارول اول نیز از دیگر اعضای کلیدی حاضر در این پنل بود که تمرکز آن بر بازار داخلی و راهکارهای عملی برای همکاری بانک ها و اپراتورها بود.

وی با تأکید بر اینکه «تلکوبانک» راهکاری برای دسترسی بیشتر به آن است، گفت: بحث تله کوبانک در کشور ما بحث چندانی نیست زیرا خدمات بانکی را بسیار در دسترس قرار می دهند، زیرا ما خدمات بانکداری فناورانه داریم و امکان استفاده وجود دارد. خدمات بانکی در هر نقطه

درجزی در واقع کاربرد بانکداری مخابراتی را مختص کشورهایی می دانست که دارای خدمات مخابراتی پیشرفته اما شبکه بانکی نسبتاً عقب مانده از فناوری بودند.

با این حال، از سوی دیگر، مدیر کل بازرگانی سازمانی Primera Compañera موضوعاتی مانند «پرداخت های مالی در بستر تلفن همراه» را از جمله موضوعات روز دنیا دانست که در جلسات اخیر این سازمان نیز به آن پرداخته است. ITU. و در نهایت به این نتیجه رسید که در این حوزه وجود رگولاتوری مستقل از بانک ها و مخابرات ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه «پرداخت های نقدی» جایگاه خود را در دنیا از دست داده و حتی در حمل و نقل شهری دیگر از مسافران وجه نقد دریافت نمی شود، تصریح کرد: برای حرکت بر اساس این چارچوب جهانی، این اپراتورها هستند که می توانند غیر نقدی را ارائه کنند. به مسافران ایرانی که حتی با وجود تحریم های ظالمانه بین المللی با سرویس رومینگ بین المللی آن به خارج از کشور سفر کرده اند.

اشاره درجزی به موضوع پرداخت های اعتباری و ابتکار عملی اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه، وی را بر آن داشت تا به مزیت های اساسی اپراتورهای تلفن همراه برتر از جمله «ضریب نفوذ بالا» و «سیم کارت های دائمی» اشاره کند. آنها را به عنوان پیش نیازهای ارائه خدمات پرداخت خرد مبتنی بر موبایل را بشناسید.

وی همچنین یادآور شد: کلان دیتای موجود در اپراتورهای تلفن همراه کشور مزیتی است که می تواند به صنعت بانکداری کشور کمک کند و به بحث «اعتبارات و پرداخت های خرد» رنگ ببخشد.

درجزی بیان کرد: به عنوان مثال همراه اول با بیش از 20 میلیون مشترک دائمی تلفن همراه می تواند به راحتی بحث «تأیید سنجی» را پیش ببرد و بر اساس اعتبار و رفتار مشترکان خود در شبکه، اعتبار آنها را تامین کند و قدرت خرید شما را ارتقا دهد. .

باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل که دیگر نماینده حاضر در این پنل از اپراتورهای تلفن همراه بود، مهم ترین مزیتی که اپراتورهای تلفن همراه می توانند برای بانک ها ایجاد کنند کاهش هزینه های آنها است و اظهار داشت: اگر این همکاری ها باشد. امروزه اپراتورها می توانند با پیشنهادات خود هزینه بانک ها را تا پنج برابر کاهش دهند.

وی بیان کرد: ما همچنین معتقدیم که ظرفیت تولید ابر اپلیکیشن‌هایی را در کشور داریم که هر آنچه بانک‌ها نیاز دارند را فراهم می‌کند و علاوه بر آن امنیت زیرساخت‌های ما می‌تواند پیشنهاد بسیار جذاب و مفیدی برای اپراتورها باشد تا از این مسیر عبور کنند. .

صمدی در ادامه، ورود ایرانسل به بحث بانکی از طریق کیف پول دیجیتال را فعلاً دانست و یادآور شد: بر اساس مجوز بانک مرکزی تلاش می کنیم این کار را پیش ببریم و همچنین به دنبال ورود به حوزه های دیگر مانند خرید اعتباری هستیم. .

بلال مداج به عنوان مشاور حوزه تحول دیجیتال حاضر در این نشست که نگاهی اجمالی به روندهای جهانی داشت، با بیان اینکه «در دنیا حرکت از ارائه خدمات ارتباطی به ارائه خدمات پلت فرم در حال حرکت است»، گفت: هنگامی که این اتفاق می افتد، ارائه دهنده خدمات پلت فرم به عنوان ارائه دهنده خدمات ابری شناخته می شود و خدمات بانکی را به عنوان یک سرویس (BaaS) ارائه می دهد.

وی در ادامه به تشریح فعالیت بانک های مخابراتی پرداخت و بر جایگاه شرکت های مخابراتی به عنوان بازیگران جدی در حوزه کیف پول و پرداخت تاکید کرد و مدل های کسب و کار و درآمد آنها را در قالب های «کیف پول موبایلی»، «نیچ» «پیشنهاد» تحلیل کرد. “El Neobanco Telco” و “La Súper App” که برنامه های کاربردی آنها در اپراتورهای بین المللی در حال اجرا و پیاده سازی است.

امیررضا ماهی‌ای، مدیرکل یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، ضمن همراهی و تایید صحبت‌های مدیران شرکت هامبال اول و ایرانسل و دیدگاه‌های آنها در خصوص این صنعت، اقدامات کلیدی مخابرات را برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بیان کرد. می تواند کمک کند بحث این جلسه پرداخت است.

وی گفت: شرکت مخابرات در حال ارائه بستر ابری از طریق فیبر نوری برای رفع دغدغه بانک ها و شرکت های پرداخت است و به زودی تفاوت قابل توجهی را در خدماتی که مبتنی بر ابر ارائه می شود احساس خواهیم کرد.

در پایان این نشست که با ارائه مفاهیم و موضوعات مختلف در زمینه پرداخت های اعتباری، بانکداری همراه، امتیازدهی اعتباری از طریق شبکه تلفن همراه و… صنعت بانکداری، فضای تعامل شرکت کنندگان در جلسه همراه بود. همچنین با اعضای حاضر در پنل برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.