افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

روند اعطای تسهیلات قانون جهش مسکن در بانک ها شتاب می گیرد

  • کد خبر : 32522
روند اعطای تسهیلات قانون جهش مسکن در بانک ها شتاب می گیرد

بازار؛ گروه بازرگانی: علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی در برنامه جدول اقتصادی شبکه خبر اعلام کرد: بانک مرکزی برای تسریع در اجرای قانون نهضت ملی مسکن جلسات متعددی را با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار کرده است. وی افزود: در بانک مسکن به دلیل اینکه سابقه ارتباط با وزارت راه و […]

بازار؛ گروه بازرگانی: علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی در برنامه جدول اقتصادی شبکه خبر اعلام کرد: بانک مرکزی برای تسریع در اجرای قانون نهضت ملی مسکن جلسات متعددی را با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار کرده است.

وی افزود: در بانک مسکن به دلیل اینکه سابقه ارتباط با وزارت راه و شهرسازی را داشت، روند پرداخت تسهیلات به خوبی پیش رفته است. بانک های بزرگ بیشترین سهم را در اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن داشته اند. پس از تاکید رئیس جمهور و مهلت یک هفته ای برای بررسی این موضوع، جلساتی برای بررسی علل کندی اجرای قانون تیراژ ملی مسکن برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در هفته گذشته با جلسات خوب کارشناسان بین بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، بسیاری از مشکلات پیش روی اجرای قانون کل گردش مالی مسکن بررسی شده است، گفت: مشکلات طی نامه ای به معاونت مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه ایجاد هیئت مدیره در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای کنترل روزانه مشکلات تسهیلات نهضت ملی مسکن است تا بانک مرکزی با ارتباط با وزارت راه و شهرسازی به رفع مشکلات بپردازد.

قیطاسی با اشاره به نحوه عملکرد سامانه نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سامانه به گونه ای است که متقاضیان ثبت نام می کنند و سپس وزارت راه و شهرسازی اطلاعات افراد را پالایش و به بانک ها ارائه می کند. برخی از متقاضیان مشکل کمبود وثیقه دارند، مشکلات دیگر متقاضیان ناقص بودن مدارک، درآمد ناکافی و نداشتن سند مالکیت است.

زمانی که بانک ها با کمبود منابع مواجه می شوند و منابع بیشتری را وارد می کنند، اضافه برداشت آنها افزایش می یابد و پول پرقدرت ایجاد می شود و اقتصاد را با مشکل مواجه می کند.

وی با بیان موانع پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک ها، تاکید کرد: به دلیل محدودیت منابع و بسیاری از وظایف قانونی دیگر برای پرداخت این تسهیلات در بانک ها موانعی وجود دارد. منابع بانک ها برای ارائه این تسهیلات از بخش سپرده های دولتی است. زمانی که بانک ها با کمبود منابع مواجه می شوند و منابع بیشتری را وارد می کنند، اضافه برداشت آنها افزایش می یابد و پول پرقدرت ایجاد می شود و اقتصاد را با مشکل مواجه می کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: طبق آمار از 170 میلیارد تومان سپرده تعیین شده، 160 میلیارد تومان تعهدنامه و معرفی نامه نزد بانک دی ثبت شده است که در سایر بانک ها نیز همین گونه است و باید آمار را با بانک مرکزی مقایسه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: با پیگیری و تسریع در روند پرداخت تسهیلات امیدواریم تا پایان شهریور ماه به اهداف مورد نظر دست یابیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.