افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

روند آشتی منطقه با احیای روابط ایران و عربستان بر اساس سخنان سفیر چین

  • کد خبر : 136726
روند آشتی منطقه با احیای روابط ایران و عربستان بر اساس سخنان سفیر چین

سفیر چین در تهران با تاکید بر اینکه علیرغم تغییرات عمیق و پیچیده در عرصه بین المللی، روابط چین و ایران همواره پیشرفت داشته است، گفت: با تلاش مشترک چین، ایران و عربستان سعودی روابط تهران و ریاض از سر گرفته شده است. و روند آشتی در خاورمیانه اتفاق افتاد. «چانگ هوآ» سفیر چین در […]

سفیر چین در تهران با تاکید بر اینکه علیرغم تغییرات عمیق و پیچیده در عرصه بین المللی، روابط چین و ایران همواره پیشرفت داشته است، گفت: با تلاش مشترک چین، ایران و عربستان سعودی روابط تهران و ریاض از سر گرفته شده است. و روند آشتی در خاورمیانه اتفاق افتاد.

«چانگ هوآ» سفیر چین در ایران طی سخنانی در چهاردهمین اجلاس سالانه «انجمن دوستی ایران و چین»، روابط بین کشورها را در گرو دوستی بین مردم دانست. چین و ایران دو کشور با تمدن های کهن هستند و روابط بین مردم دو کشور سابقه طولانی دارد. در سال های اخیر به لطف تلاش های مشترک چین و ایران، دوستی سنتی دو کشور به طور مستمر عمیق تر شده است.

وی تصریح کرد: پس از پایان شیوع ویروس کرونا، مبادلات دو کشور در همه سطوح کانال‌های بیشتری دارد، حوزه‌های مبادلات دائماً در حال گسترش است و محتوای همکاری‌ها عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

سفیر چین در تهران ادامه داد: انجمن مردمی چین برای دوستی با کشورهای خارجی و انجمن دوستی ایران و چین متعهد به تقویت تفاهم و دوستی بین مردم چین و ایران هستند و تلاش مستمری برای توسعه روابط دوجانبه دارند. و همکاری های عملی دو کشور در زمینه های مختلف دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته و به دست آورده است.

چانگ هوا افزود: در سال‌های اخیر، اوضاع بین‌الملل دستخوش تغییرات عمیق و پیچیده‌ای شده است، اما روابط چین و ایران همواره پیشرفت کرده است. همانطور که آقای شی جین پینگ (رئیس جمهور چین) گفت، در مواجهه با وضعیت پیچیده تغییرات جهانی، تغییرات عصر و تغییرات تاریخی، چین و ایران از یکدیگر حمایت می کنند. دو کشور با تلاش های مشترک با گسترش ویروس کرونا مبارزه کردند، اعتماد متقابل استراتژیک را به طور مستمر تقویت کردند و همکاری های عملی را به طور مستمر ارتقا دادند. آنها با هم منافع مشترک را ترویج کرده اند، از برابری و عدالت بین المللی حمایت کرده اند و صفحه جدیدی از دوستی چین و ایران را باز کرده اند.

این دیپلمات چینی همچنین تصریح کرد: سال 2023 در تاریخ روابط چین و ایران بسیار مهم است. رئیسی رئیس جمهور ایران در بهمن ماه با موفقیت به چین سفر کرد. سران دو کشور در این سفر دیداری جامع و عمیق داشتند و به اجماع جدیدی در خصوص همکاری‌های چین و ایران دست یافتند و شاهد امضای یک سری اسناد مهم همکاری دوجانبه بودند که رهنمودهای راهبردی مهمی را برای توسعه ارائه کرده است. روابط دو کشور است. در جریان اجلاس بریکس در ماه اوت، رهبران دو کشور بار دیگر با یکدیگر دیدار کردند، شرایط اجرایی همه بخش‌ها را به طور کامل تعیین کردند، مسیر مشارکت راهبردی جامع چین و ایران را برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر و ارتقای کار در همه زمینه‌ها مشخص کردند. راهنما.

وی همچنین بیان کرد: در سال جاری طرفین با تمام تلاش خود اجماع سران دو کشور را اجرا کردند و موجب توسعه و تعمیق ارتباطات و همکاری ها در زمینه های مختلف شدند. در عرصه سیاسی، دو کشور به حمایت از یکدیگر در موضوعات مورد علاقه، مخالفت با مداخله خارجی، محکومیت یکجانبه گرایی و اقدامات سلطه طلبانه و دفاع از حاکمیت، امنیت، منافع توسعه چین و ایران و منافع مشترک کشورهای در حال توسعه ادامه می دهند. و برابری، آنها از عدالت بین المللی دفاع می کنند.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران ادامه داد: در زمینه همکاری های عملی، جایگاه چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران، بزرگترین مقصد صادرات و دومین منبع واردات حفظ می شود. در زمینه همکاری های چندجانبه و امور منطقه ای، با تلاش مشترک چین، ایران و عربستان سعودی، روابط ایران و عربستان سعودی از سر گرفته شد و جریان آشتی به خاورمیانه ایجاد شد که باعث تقویت صلح و ثبات در منطقه شده است. منطقه

وی خاطرنشان کرد: با عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای و سازوکار همکاری بریکس، چین و ایران به ارتقای همکاری ها در سطوح چندجانبه و ارتقای توسعه سالم و قوی چندجانبه ادامه می دهند.

چانگ هوآ در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تبادلات و همکاری های دو طرف در زمینه های مردمی و فرهنگی بیش از هر زمان دیگری چشم نواز است. هیئت های چینی و ایرانی از حوزه های مختلف فرهنگی، جوانان، ورزشی، آموزشی و روزنامه نگاری و سایر حوزه ها به طور مکرر به کشورهای متبوع خود سفر می کنند و اعضای کمیته بانوان انجمن دوستی ایران و چین نیز طی چند روز آینده به شانگهای سفر خواهند کرد. .

وی با بیان اینکه تبادلات دوستانه و همکاری دو کشور در حوزه گردشگری از شتاب بالایی برخوردار است، گفت: از زمانی که چین ایران را در گروه دوم کشورهای پایلوت برای از سرگیری گردشگری گروهی فرامرزی در اسفندماه قرار داد، نزدیک به 50 هزار گردشگر چینی وارد شدند. به ایران سفر کرده اند که معادل سطح قبل از شیوع ویروس کرونا است و درک متقابل و دوستی بین مردم دو کشور را به طور موثر تقویت می کند.

این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد: سفارت چین در ایران نیز به منظور تسهیل در صدور روادید به منظور ارتقای مبادلات و همکاری بین مردم دو طرف، فعالانه اقداماتی را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روابط چین و ایران در نقطه شروع یک تاریخ جدید است که فرصت مغتنمی برای انجمن های دوستی دو کشور، استان ها و شهرهای خواهر دو کشور برای تبادل نظر است. همکاری و آینده ای دوستانه

چانگ هوآ در خاتمه گفت: سفارت چین در ایران تمام تلاش خود را برای اجرای اجماع مهم سران دو کشور به کار خواهد گرفت و به پیشبرد فعالانه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف ادامه خواهد داد. همچنین من صمیمانه امیدوارم و معتقدم که مردم از همه اقشار در دو کشور همکاری کنند و از نقش مثبت انجمن های دوستی و استان ها و شهرستان های خواهر برای ایفای نقش بیشتر در ارتقای تبادلات مردمی استفاده کنند. درک متقابل بین مردم. . و یک مشارکت استراتژیک جامع ایجاد کند. چین و ایران باید در سطح بالایی کمک کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.