افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

روش وحشتناک زنان قبیله ای آفریقایی برای داشتن لب های زیبا و گرفتن هدیه ازدواج گرانتر / قبیله تاریخ زندگی!

  • کد خبر : 319008
روش وحشتناک زنان قبیله ای آفریقایی برای داشتن لب های زیبا و گرفتن هدیه ازدواج گرانتر / قبیله تاریخ زندگی!

جالب است اما این قبیله هیچ مدلی از تمدن غرب را نپذیرفته است. این افراد محلی به دلیل گیره های بزرگ داخل لب هایشان شناخته می شوند. مردم سارما از دهه 1980، زمانی که گروهی از پزشکان روسی تصمیم گرفتند برای اولین بار با آنها تماس بگیرند، حفاظت از سنت های خود را آغاز کردند. […]

جالب است اما این قبیله هیچ مدلی از تمدن غرب را نپذیرفته است. این افراد محلی به دلیل گیره های بزرگ داخل لب هایشان شناخته می شوند. مردم سارما از دهه 1980، زمانی که گروهی از پزشکان روسی تصمیم گرفتند برای اولین بار با آنها تماس بگیرند، حفاظت از سنت های خود را آغاز کردند.

دلیل اصلی محبوبیت آن، نوع دکوراسیونی است که زنان این قبیله برای زیباسازی خود انتخاب کرده اند. زنان قبیله سورما اتیوپی حلقه ها و بشقاب های بزرگ را در گوش یا لب های خود قرار می دهند. هر مرد جوان لب های خود را بریده و یک صفحه چوبی صاف و گرد بین لب های بریده شده خود قرار می دهد. هنگامی که لب ها به اندازه کافی کشیده شدند، صفحه چوبی با صفحات سفالی و سرامیکی یا چوبی بزرگتر جایگزین می شود. حتی گاهی مجبورند دو یا سه دندان جلویی را بکشند.

برخی از زنان بالغ می توانند صفحه ای به قطر 30 سانتی متر بین لب های خود قرار دهند. جذابیت زنان قبیله سورما اتیوپی با اندازه این صفحات تخمین زده می شود.

.

زنان قبیله سورما در اتیوپی زمانی که می خواهند برای مردان خود غذا سرو کنند یا برای مراسم و مناسک مذهبی خود آماده می شوند، این صفحات را بین لب های خود قرار می دهند. در موارد دیگر می توان آنها را بدون این صفحات بین لب هایشان دید. در این مواقع لب های برخی از خانم ها تا زیر چانه آویزان می شود. علاوه بر این، آنها باید این بشقاب ها را از روی لب های خود جدا کنند تا غذا بخورند. مردان قبیله سورما اتیوپی نیز خود را سفید رنگ می کنند. اگرچه انجام این اعمال برای زنان این قبیله اجباری نیست، اما بیشتر زنان و دختران آن را انجام می دهند و آن را می پذیرند.

.

.

مردان قبیله سورما باید هزینه ازدواج را که معمولاً شامل یک گاو و کلاشینکف است به پدر عروس بپردازند. بر اساس اعتقادات این قبیله، اگر زنی صفحه نمایش بزرگ تری بین لب هایش داشته باشد، هزینه ازدواج با او گرانتر و البته زن بهتری خواهد بود.

.

دلیل مد شدن لب های سینی شکل در این قبیله.

مردم قبیله سورما را سوری می نامند. آنها بخشی از قبیله سورما هستند که به خاطر لب های سینی شکل خود مشهور هستند. در دوران برده داری، قبیله سورما اتیوپی بشقاب های بزرگی را بین لب های خود قرار می دادند تا خود را مبدل کنند و از اسیر شدن و فروخته شدن توسط تاجران برده و شکارچیان عرب خودداری کنند. در نتیجه آنها توسط تاجران برده دستگیر نشدند. با گذشت زمان این عمل به نوعی زیبایی در میان قبیله تبدیل شد و در نهایت بخشی از فرهنگ این شهر شد.

.

آب و هوای دره اومو، محل زندگی این قبیله، بسیار گرم است، بنابراین پوشیدن لباس برای مردم اختیاری است. بنابراین فرزندان این قبیله به جای به رخ کشیدن لباس های زیبایی که به این منطقه آورده می شود، بدن خود را با رنگ های گچی طبیعی و رنگ های دیگری که در کنار رودخانه پیدا می کنند، رنگ آمیزی می کنند.

.

رنگ آمیزی بدن و رنگی پوشاندن آن برای هر یک از افراد این قبیله به نوعی بیانگر مد و زیبایی، استقلال و بیان شخصیت فردی آنها به دیگران است.

.

.

قبیله سوری در قسمت غربی دره اومو در 20 کیلومتری مرز با سودان زندگی می کنند. در واقع در میان قبیله سورما 3 نوع مردم وجود دارد. این 3 قبیله با نام های سوری، میعن و مرسی شناخته می شوند. این قبایل در جنوبی ترین منطقه اتیوپی زندگی می کنند. نام قبیله سورما اتیوپی از مجموع این سه قبیله است و جمعیتی بالغ بر 186875 نفر در جنوب غربی اتیوپی را شامل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.