افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

روشهای بازگرداندن رنگ به ظروف مسی / قربانی و سیاهی مس برای طعم و لعاب غذا.

  • کد خبر : 374979
روشهای بازگرداندن رنگ به ظروف مسی / قربانی و سیاهی مس برای طعم و لعاب غذا.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- ظروف و ظروف مانند سایر لوازم از مواد مختلفی ساخته می شوند. مردم در طول زندگی خود از این ظروف استفاده کرده و قدیمی و تلخ می شوند. البته این مشکل برای همه ظروف صدق نمی کند و مثلا یک دسته ظروف را داخل بوفه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- ظروف و ظروف مانند سایر لوازم از مواد مختلفی ساخته می شوند. مردم در طول زندگی خود از این ظروف استفاده کرده و قدیمی و تلخ می شوند. البته این مشکل برای همه ظروف صدق نمی کند و مثلا یک دسته ظروف را داخل بوفه و کابینت بالایی نگه می دارید تا آسیب نبینند و فقط در هنگام آمدن مهمان از آنها استفاده کنید. برخی از ظروف نیز در دسترس هستند، بنابراین برای شما مهم نیستند. اما ممکن است برخی از صفحات به دلیل مواد ظریفی که دارند کاربرد زیادی نداشته باشند، اما می توانند به سرعت آسیب ببینند و ظاهر اصلی خود را از دست بدهند، مانند صفحات مسی. البته آشپزهایی هم هستند که فکر می کنند پختن غذا در ظروف مسی باعث بهبود طعم، رنگ و لعاب آن می شود. به همین دلیل این نوع ظروف در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد زیادی به آن علاقه مند شده اند. اما نکته بارز این ظروف زیبا این است که پس از مدتی کاملا رنگ خود را از دست می دهند و صاحب خود را به شدت آزار می دهند. اما خبر خوب این است که اصلا نگران نباشید زیرا این مشکل نیز راه حل های خاص خود را دارد و در ادامه با روش های سفیدکردن خون و پولیش ظروف مسی آشنا می شویم.

علت سیاه شدن ظروف مسی و راه حل جایگزین.

ظروف مسی و مسی خاصیت اکسید کنندگی دارند. یعنی وقتی رطوبت یا حتی هوای مرطوب به آن برخورد می کند شروع به زنگ زدن می کند. به همین دلیل بهتر است ظروف مسی را پس از شستن با یک حوله نخی تمیز کاملاً خشک کنید. در واقع وجود قطرات آب و حتی رطوبت روی ظروف مسی باعث سیاه شدن آن ها می شود و از طرفی ظروف را به مدت طولانی در سینک یا جایی که آب وجود دارد نگهداری نکنید.

یکی دیگر از دلایل سیاه شدن ظروف مسی، قرار دادن آنها روی حرارت زیاد است. در این شرایط گرما می تواند به لایه های سطحی مس آسیب برساند و آنها را تیره و کدر کند. بهتر است از حرارت کم استفاده کنید یا از شعله پخش کن استفاده کنید.

اما مایع ظرفشویی که فکر می کنیم ظروف را تمیز می کند در واقع ظروف مسی را کدر می کند. این شوینده ها به دلیل خاصیت قلیایی خود می توانند باعث کدر شدن و تغییر رنگ ظروف مسی شوند. در عوض، بهترین جایگزین استفاده از پودر شوینده دستی و پرهیز از سیم کشی سخت است.

روش های تمیز کردن ظروف مسی مشکی

از سس گوجه فرنگی استفاده کنید

اما حالا که ظرف شما کدر یا سیاه شده است، نگران نباشید زیرا فقط با یک سس کچاپ می توانید این مشکل را حل کنید. این روش یکی از کاربردی ترین روش های سفید شدن ظروف مسی است که می توانید از آن کمک بگیرید. برای انجام این کار با سس کچاپ، کافی است کمی سس را روی یک قاشق نرم بریزید و آن را روی بشقاب ها پخش کنید. این کار را چندین بار امتحان کنید تا زمانی که تمام جوش های سرسیاه پاک و تمیز شوند. این را بدانید که سس کچاپ قدرت پاک کنندگی زیادی روی ظروف مسی دارد و شما می توانید در لحظه انجام کار نتیجه را ببینید. پس از تمیز کردن ظروف، بهتر است آنها را آبکشی کرده و با حوله خشک کنید.

روش های تمیز کردن ظروف مسی مشکی

استفاده از سرکه و نمک

سرکه ظرفیت بسیار بالایی برای تمیز کردن همه چیز دارد. برای انجام این روش کافی است در ظرف مناسبی کمی سرکه بریزید و با کمی نمک مخلوط کنید. فراموش نکنید که مخلوط باید خمیری باشد. یعنی نمک باید کمی بیشتر باشد و مایع نباشد. حالا وقت آن است که این مخلوط را با کاردک نرم روی ظروف مسی بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا لکه های سیاه کاملا از بین بروند. در نهایت ظروف را آبکشی و خشک کنید. سرکه و نمک می تواند ظروف مسی شما را درخشان و تمیز کند.

روش های تمیز کردن ظروف مسی مشکی

استفاده از آهک و نمک.

ترکیب لیموترش و نمک نیز یک ترفند بسیار موثر برای استفاده از آن است، کافی است لیمو را از وسط نصف کرده و در نمک فرو کنید. سپس قسمتی از لیمو را که نمک زده شده روی بشقاب ها قرار دهید و در حین انجام این کار چند بار لیمو را در نمک قرار دهید تا کاملا نمک زده شوند. آهک دارای خاصیت اسیدی است که با استفاده از مس می تواند سیاهی و تیرگی را از بین ببرد.

روش های تمیز کردن ظروف مسی مشکی



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.