افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

روسیه: 2 جنگنده میگ 29 اوکراینی منهدم شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 289250
روسیه: 2 جنگنده میگ 29 اوکراینی منهدم شد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در بیانیه ای درباره ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین طی هفته گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهر پاراسکویوکا در دونتسک را آزاد کردند. هفته گذشته 27 حمله گروهی به تاسیسات انرژی، انبارهای سلاح و کشتی های بدون سرنشین در […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در بیانیه ای درباره ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین طی هفته گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهر پاراسکویوکا در دونتسک را آزاد کردند. هفته گذشته 27 حمله گروهی به تاسیسات انرژی، انبارهای سلاح و کشتی های بدون سرنشین در اوکراین انجام شد.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه می افزاید: نیروهای مسلح اوکراین 2835 سرباز را در منطقه تحت مسئولیت یگان جنوب ارتش روسیه از دست دادند. یگان های لشکر شمال به پیشروی در عمق خطوط پدافندی دشمن ادامه دادند. در یک هفته 36 ضد حمله دفع شد و دشمن 1400 تلفات داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یگان های لشکر شرق مواضع تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند. تلفات کیف در عملیات این یگان 935 سرباز و 2 تانک بود. پدافند هوایی روسیه 2 جنگنده میگ 29 اوکراینی، 2 سامانه اس 200 و 424 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: واحدهای یگان روسیه غربی بر مواضع سودمندتری تسلط داشتند. نیروهای مسلح اوکراین 2835 سرباز را در این محور از دست دادند.

ضدحملات ارتش اوکراین که مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با شور و شوق فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام در چهارم ژوئن (14 ژوئن 1402) بی سر و صدا و بدون اعلام رسمی در چندین محور آغاز شد و بنا بر گزارش ها، نیروها نه تنها چنین کرده اند. نتوانست خطوط دفاعی ارتش روسیه را شکست دهد و پیشرفت چشمگیری داشته باشد، اما مقدار زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی ها نیز در این ضدحملات توسط ارتش روسیه منهدم یا اسیر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.