افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

روسیه الگویی برای جهان شد. پرداخت با «پول ملی» جایگزین «ارزهای سمی غربی» شد.

  • کد خبر : 375961
روسیه الگویی برای جهان شد. پرداخت با «پول ملی» جایگزین «ارزهای سمی غربی» شد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که سهم روبل در پرداخت های صادراتی از سال 2021 تا 2023 تقریباً سه برابر شده و به 39 درصد رسیده است. وی در نشست شورای دولتی روسیه در مسکو اظهار داشت: سهم پرداخت شده برای صادرات با “ارزهای سمی غربی” در سال گذشته به نصف […]

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که سهم روبل در پرداخت های صادراتی از سال 2021 تا 2023 تقریباً سه برابر شده و به 39 درصد رسیده است.

وی در نشست شورای دولتی روسیه در مسکو اظهار داشت: سهم پرداخت شده برای صادرات با “ارزهای سمی غربی” در سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

پوتین خاطرنشان کرد که مشکلات پرداخت همچنان مشکل اصلی صادرات است، زیرا تحریم های غرب مانع از پرداخت برای صادرات و واردات می شود.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما به کار خود در این زمینه ادامه می‌دهیم و به همراه شرکای خارجی‌مان، برای استفاده گسترده‌تر از ارزهای ملی و همچنین تسویه حساب از طریق سیستم‌ها و پلتفرم‌های پرداخت تسویه‌حساب برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: تجربه روسیه باعث شده تا کشورهای دیگر به فکر ایجاد سیستم های پرداخت جایگزین بیفتند و اکنون موضوع ایجاد زیرساخت به اصطلاح پرداخت فراملی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی می گوید: می خواهم تاکید کنم که بسیاری از کشورها و مناطق دنیا این کار را با دقت انجام می دهند و امکان استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی های مالی دیجیتال را بررسی می کنند. سیستمی از این نوع بدون مشکل و مستقل از کشورهای ثالث عمل خواهد کرد.

روسیه در این زمینه با مشکلات لجستیکی مواجه بوده است، اما مسکو امیدوار است با توسعه مسیر حمل و نقل شمال-جنوب، بسیاری از کارها را آسان کند.

بیزینس گزارش داد که حتی در کشورهای دوست، شرکت های روسی در یافتن خریدار، سازماندهی مذاکرات تجاری، به دست آوردن اطلاعات بازاریابی و حمایت از حقوق سرمایه گذاران با مشکلاتی مواجه هستند و از دولت خواست تا به همه موارد ذکر شده و مرتبط رسیدگی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.