افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها استفاده خواهد کرد

  • کد خبر : 311204
روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها استفاده خواهد کرد

با توجه به تحریم های گسترده آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، شرکت های روسی در پرداخت ها و معاملات بین المللی خود با چالش های زیادی مواجه شده اند. اکنون به نظر می رسد دولتمردان روسیه تصمیم گرفته اند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها استفاده کنند. مقایسه قیمت صرافی […]

با توجه به تحریم های گسترده آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، شرکت های روسی در پرداخت ها و معاملات بین المللی خود با چالش های زیادی مواجه شده اند. اکنون به نظر می رسد دولتمردان روسیه تصمیم گرفته اند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها استفاده کنند.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز و به نقل از بلومبرگ، روسیه قصد دارد به زودی استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های بین المللی را قانونی کند. این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که پیش از این بانک مرکزی کشور به دلیل نگرانی از نوسانات ارزهای دیجیتال، این دارایی ها را غیرقانونی اعلام کرده بود.

استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها

روز سه شنبه، نمایندگان دوما، مجلس سفلی پارلمان روسیه، لایحه ارزهای دیجیتال را در قرائت دوم و سوم به بحث خواهند گذاشت. علاوه بر این، قانون جداگانه ای برای استخراج ارز دیجیتال وضع خواهد شد.

به گفته آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازارهای مالی دومای دولتی، انتظار می رود این لوایح به سرعت در شورای فدراسیون تصویب شود، توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تصویب شود، به قانون تبدیل شود و از اول سپتامبر اجرایی شود.

آکساکوف گفت:

پیش از این نگرانی هایی وجود داشت که قانونی شدن ارزهای دیجیتال می تواند مشکلاتی را برای توسعه بازار داخلی ایجاد کند. اما اکنون که مشخص شده است که ارزهای رمزنگاری شده پتانسیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم ها را دارند، دیگر نمی توان آن را توسط قانونگذاران نادیده گرفت.

بر اساس قانون جدید، با ارزهای دیجیتال مانند ارزهای خارجی رفتار خواهد شد. آکساکوف خاطرنشان کرد که شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و شرکت‌های ماینینگ برای تصویب این قانون تلاش کرده‌اند تا بتوانند بدون ترس از تحقیقات قانونی فعالیت کنند.

فوریت روسیه برای تصویب این قانون به این دلیل است که آنها امیدوارند این قانون به آنها در دور زدن تحریم های آمریکا و تجارت خارجی کمک کند. اما آنی اصلانیان، تحلیلگر دارایی‌های دیجیتال، هشدار داد که ایالات متحده احتمالاً شرکت‌های روسی و تراکنش‌های آنها را زیر نظر خواهد گرفت و یک بازی موش و گربه را برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد خواهد کرد.

این مقررات احتمالاً به نفع صادرکنندگان بزرگ است و یک “باشگاه انحصاری” ایجاد می کند که SME ها نمی توانند به آن بپیوندند. این تراکنش‌ها محدود به نهادهایی خواهد بود که خودشان ارز دیجیتال استخراج می‌کنند، قابلیتی که بیشتر برای شرکت‌های بزرگ در روسیه محفوظ است.

آکساکوف معتقد است که پس از اجرای این مقررات، معامله گران می توانند جسورانه عمل کنند.

تغییر موقعیت روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال

این موضوع به خوبی تغییر موضع روسیه در قبال ارزهای دیجیتال را نشان می دهد. در حالی که شرکت های روسی با مشکلات پرداخت به دلیل تحریم های ایالات متحده دست و پنجه نرم می کنند، رئیس جمهور پوتین خواستار تنظیم مقررات برای استفاده داخلی و بین المللی شده است. او گفت:

استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات بین المللی به طور مداوم در حال افزایش است.

پیش از این، بانک مرکزی روسیه ارزهای دیجیتال را به دلیل نگرانی در مورد بی ثباتی هایی که می توانند ایجاد کنند، ممنوع کرده بود. با این حال، این بانک اکنون از استفاده آزمایشی این ارزها برای پرداخت های بین المللی حمایت کرده است.

ولادیمیر چیستیوخین، معاون اول فرماندار، تاکید کرد:

همه گزینه‌ها برای دور زدن تحریم‌ها باید بررسی شوند، حتی آن‌هایی که قبلاً محبوب نبودند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-01 16:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.