افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

روحانی و دولتش متهم به نفوذ بودند

  • کد خبر : 251311
روحانی و دولتش متهم به نفوذ بودند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت خطاب به دولت قبل مدعی شد که شما دولتی را که بوی نفوذ به آن رسیده بود به بالاترین سطوح آن تحویل دادید. این اولین بار نیست که اتهامی از این دست به مقامات سابق وارد می شود و البته نه از متهم بازجویی شده و نه به اتهام رسیدگی […]

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت خطاب به دولت قبل مدعی شد که شما دولتی را که بوی نفوذ به آن رسیده بود به بالاترین سطوح آن تحویل دادید. این اولین بار نیست که اتهامی از این دست به مقامات سابق وارد می شود و البته نه از متهم بازجویی شده و نه به اتهام رسیدگی شده است.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت امروز – 23 اردیبهشت – در بخشی از سخنان خود در جلسه شورای اداری استان ایلام – خطاب به دولت قبل گفت: دولتی را تحویل گرفتید که بوی نفوذ می داد. بالاترین سطوح، نه فقط ارتباطات. ارتباط دولت با مردم قطع شده بود، حتی وزرا و مدیران ارشد هم نمی توانستند رئیس جمهور را ببینند، اما امروز رئیس جمهور در میان مردم است.

این اولین بار نیست که مقامات سابق با چنین اتهاماتی مواجه می شوند. اتهامی که البته بسیار بزرگ است و در صورت تایید دادگاه می تواند به بالاترین مجازات یعنی اعدام ختم شود. در زیر به بررسی اتهاماتی از این دست می پردازیم که در روزهای یازدهم و دوازدهم تنها متوجه دولت گذشته بود.

روزنامه صداوسیما: جریان نفوذها مسیر دولت قبل را مشخص کرد

روزنامه جام جم در 30 خرداد 1401 در انتقاد از دولت گذشته نوشت: دولت روحانی که به نام برنامه ریزی، نادیده گرفتن توان داخلی، توانمندی های موجود و از همه مهمتر اقتصاد کشور را به برجام گره زد. اقتصاد درون زا برای ایجاد یک قدرت قدرتمند، کشور را در وضعیت بی تابعیتی قرار داد».

این روزنامه متعلق به صداوسیما در توضیح این ادعا می نویسد: برخی معتقدند این رفتار ناشی از نوعی نفوذ خارجی بر سیستم کامپیوتری دولت بوده است، در واقع بعید است کارشناسان دولتی مرتکب چنین اشتباهی شده باشند و به نظر می رسد. جریان نفوذ، دولت روحانی را به جایی رسانده است که به جای مقابله با سیاست های خصمانه ترامپ، دوازدهمین یاور او در هرج و مرج اقتصادی ایران شده است».

اتهام و شکایت حسن از حسن

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در 29 اردیبهشت 1402 در همایش انقلاب اسلامی دانشگاه تراز بر اساس گام دوم انقلاب، با اشاره به اعدام علیرضا اکبری که به اعدام محکوم شد. وی در حالی که پیش از این به اتهام جاسوسی گفته بود: مردی که اعدام شد و سه فوک داغ را در کیسه انداخت؟ سابقه نگهبانی هم داشت، معاون وزیر دفاع هم بود، 10 سال است که به انگلیسی ها و آمریکایی ها اطلاعات می دهد. . [علیرضا اکبری] او هم در ستاد روحانی بود. روحانی یکی از این افراد است، اگر خودش نباشد. دشمن می آید و مردم را از صمیمی ترین مرکز شما می گیرد.

ادعای رحیم پور به حدی بود که رئیس جمهور سابق از وی شکایت کرد. پرونده این شکایت برای رسیدگی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد.

فروش میدانی!

محسن منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری نیز در 27 آبان 1402 اظهار داشت: فراموش نمی کنیم که رئیس جمهور هنگام خروج از کشور نگران خیانت او به کشور بودیم و همه مسئولیت ها را بر دوش دیگران گذاشتند و باعث شدند. حکومت دوگانه که امروز سیزدهمین دولتی است که این کشور تشکیل داده است.

از این قبیل موارد زیاد است. اگر مسئولان مورد رسیدگی را از دولت قبل فراتر ببریم، دامنه این نوع اتهامات گسترده می شود. در اکثریت قریب به اتفاق موارد – اگر نه در همه – متهم نه نیازی به پاسخ یا توضیح دارد و نه برای متهم پرونده تشکیل می شود.

منابع: اکو ایران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.