افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

روایت زندانیان سیاسی – روزنامه آرمان امروز

  • کد خبر : 250104
روایت زندانیان سیاسی – روزنامه آرمان امروز

حسین کنعانی مقدم هدف امروز: ما در عرصه سیاسی با چند گروه مختلف از مردم روبرو هستیم. برخی افراد سیاسی هستند، یعنی در مورد موضوعات مختلف فکر می کنند و با توجه به افکار و استدلال خود در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند. برخی افراد سیاسی هستند، یعنی بر اساس منافع سیاسی خود صحبت […]

حسین کنعانی مقدم

هدف امروز: ما در عرصه سیاسی با چند گروه مختلف از مردم روبرو هستیم. برخی افراد سیاسی هستند، یعنی در مورد موضوعات مختلف فکر می کنند و با توجه به افکار و استدلال خود در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند. برخی افراد سیاسی هستند، یعنی بر اساس منافع سیاسی خود صحبت می کنند. برخی دیگر سیاستمدار باز یا به عبارت دقیق تر، طناب باز هستند، یعنی در حوزه سیاسی سعی می کنند در جهت تامین منافع سیاسی خود حرکت کنند و برایشان اهمیتی ندارد که این طناب بازان چقدر می توانند تاثیر بگذارند. آینده سیاسی او در نهایت، برخی هستند که به سیاست باز نیستند، گرایش سیاسی ندارند، یا فعال سیاسی نیستند. در واقع این افراد افراد مشهور سیاسی هستند که به دنبال بیشتر دیده شدن هستند. اکنون به نظر می رسد برخی افراد به جای اینکه قدم مثبتی بردارند یا تحلیل دقیقی از مشکلات سیاسی کشور داشته باشند، به دنبال دیده شدن با نظراتی هستند که می کنند.

در مورد ریاست آقای قالیباف در مجلس باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به صف آرایی ۴۵ نفری برای ورود به مجلس، ممکن است ترکیب سیاسی مجلس تا حدودی تغییر کند. به هر حال این واقعیت انکارناپذیر است که قالیباف برای رئیس جمهور شدن نیاز به رای قابل توجهی از طیف رادیکال مجلس دارد. اما اقدامات اخیر آقای قالیباف در خصوص طرح حفاظتی را می توان نوعی نبض مثبت برای متقاعد ساختن طیف رادیکال تعبیر کرد که; اگر من رئیس جمهور شوم، موضوعاتی را که شما اصرار دارید باید در مجلس بررسی شود، اولویت بندی و پیگیری خواهم کرد.

هر مصوبه ای باید در مجلس مراحلی را طی کند و مثلاً به شورای نگهبان برسد. اما تا آنجایی که من می دانم هنوز این مراحل در خصوص رعایت حجاب و عفاف کامل نشده است. یعنی شورای اسلامی و شورای نگهبان هنوز به جمع بندی نرسیده اند و اگر این نتیجه مشترک حاصل نشود، چنین طرحی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود. به همین دلیل با توجه به حساسیت های قانونی که وجود دارد و با توجه به اینکه طرح عفاف و حجاب نتوانست نظر مثبت اکثریت را جلب کند و شورای نگهبان نیز با آن مخالفت کرد، نمی توان با قطعیت گفت که این طرح به سرعت اجرایی می شود. گروهی از اصولگرایان تندرو بر این باورند که طرح حمایتی مبتنی بر جریمه های پولی به گونه ای طراحی شده است که هرکس بخواهد برهنه راه برود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.