افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

روایت درگذشت اخیر محمد میرموسوی در لاهیجان

  • کد خبر : 345250
روایت درگذشت اخیر محمد میرموسوی در لاهیجان

هفتم شهریورماه، قوه قضائیه بدون نام بردن از متوفی اعلام کرد که پنج پرسنل نیروی انتظامی در رابطه با مرگ یک نفر در بازداشتگاه پلیس لاهیجان دستگیر شدند. گروه های حقوق بشری با انتشار عکس هایی هویت متوفی را محمد میرموسوی اعلام کردند. تجارت نیوز نوشت که در 17 شهریور فیلم هایی از مراسم تشییع […]

هفتم شهریورماه، قوه قضائیه بدون نام بردن از متوفی اعلام کرد که پنج پرسنل نیروی انتظامی در رابطه با مرگ یک نفر در بازداشتگاه پلیس لاهیجان دستگیر شدند.

گروه های حقوق بشری با انتشار عکس هایی هویت متوفی را محمد میرموسوی اعلام کردند.

تجارت نیوز نوشت که در 17 شهریور فیلم هایی از مراسم تشییع وی و لحظه شستشوی جسد محمد میرمسووی منتشر شد که نشانه هایی از شکنجه شدید و حمله به بدن او را نشان می داد. گوینده در این ویدئو به دو نقطه در پشت محمد میرموسوی اشاره می کند و می گوید: این ها حفره هایی هستند که به گفته منابع محلی مطلع از شرایط کلانتری لاهیجان، ماموران پس از دستگیری محمد میرمسووی را به پشت پلیس لاهیجان بردند. ایستگاهی که فاقد دوربین بود مورد سرقت و ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفت.

همزمان خبرگزاری فارس نوشت: مرگ محمد میرموسوی در بازداشتگاه پلیس واکنش‌هایی را برانگیخت، مشاهدات میدانی خبرنگار فارس در لاهیجان و جزئیات جدید این حادثه را در گزارش زیر بخوانید.

دیروز ویدئویی از مرگ یک متهم در بازداشت خبر داد. انتشار عکس هایی از جسد این فرد در حمام لنگرود که نشان از کبودی روی کتف و کمر دارد، بر حساسیت این موضوع افزود.

در همین راستا فردی آگاه جزئیات جدید این حادثه را تشریح کرد. این فرد با اعلام جزئیات قتل این متهم اهل شهرستان لنگرود می گوید: این فرد به خانه پدری خود در روستای بارکسرای لاهیجان رفته و در یک قهوه خانه درگیر شد و پس از تماس افراد حاضر با پلیس. و حضور داشتند، دستگیر شد».

از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به پلیس گیلان تایید می کند که برجستگی ها و کبودی های منتشر شده در این ویدئو ممکن است مربوط به این درگیری باشد. اما اظهارات و شواهد دیگر حاکی از آن است که احتمالا متهم در حین دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

دستگیری 5 مامور پلیس شبهه ضرب و شتم متهم در کلانتری را در افکار عمومی ایجاد کرده است. با این حال، این موضوع قطعی نیست و تحقیقات در حال انجام است.

پیگیری های خبرنگار فارس حاکی از آن است که متهم در پی دستگیری روز پنجشنبه اول شهریور به بازداشتگاه میدان تزنم منتقل می شود.

خبرنگار فارس به شهرک محل درگیری رفت و با شاهدان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فارس در لاهیجان، متهم صبح پنجشنبه از بازداشتگاه به بیمارستان منتقل می شود و پیگیری ها نشان می دهد که وی قبل از ورود به بیمارستان علائم حیاتی نداشته است.

برخی از بومیان منطقه در گفتگوهای جداگانه مدعی شدند پلیس پس از تماس اهالی و درگیری در قهوه خانه روستا به منطقه آمده و ساعاتی بعد توسط کلانتری ناصرکیاده دستگیر و به کلانتری منتقل شدند لاهیجان.

خانواده متوفی اصرار دارند پرونده را از طریق قانونی پیگیری کنند

یکی از بستگان نزدیک خانواده متوفی در گفتگوی جداگانه با اشاره به شدت رنج روحی والدین متوفی گفت: امروز پدر متوفی بار دیگر بر پیگیری قانونی پرونده تاکید کرد.

وی همچنین سوابق خوب خانواده متوفی را برجسته کرد و گفت: مسیر زندگی خانواده متوفی روشن است و امیدواریم هر چه زودتر وضعیت پرونده برای دلجویی خانواده روشن شود. به گفته دادستان و انقلاب لاهیجان این موضوع توسط کمیته نظارت بر حوادث ویژه دادگستری استان با حضور مسئولان استان گیلان بررسی و نظارت شده است.

دو دستور ویژه برای دنبال کردن داستان.

ادامه مطلب: پنج مامور پلیس در ارتباط با مرگ یک متهم در لاهیجان دستگیر شدند

رئیس جمهور بعدازظهر پنجشنبه همچنین به وزیر کشور دستور داد تا کمیته ای را برای بررسی همه ابعاد حادثه تشکیل و به لاهیجان اعزام کند و گزارش و نتایج بررسی ها را در اسرع وقت به هیئت دولت اعلام کند.

سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور امروز با صدور دستور ویژه ای برای رسیدگی به موضوع اعلام کرد که تیم تخصصی بازرسی کل کشور از هفتاد و دو ساعت گذشته در محل حادثه مستقر شده است.

اما این حادثه در مرحله تحقیقات اولیه است و هرگونه اظهارنظر قطعی نیازمند بررسی های تکمیلی و دقیق تر و نتایج کالبدشکافی پزشکی قانونی است.

پیکر محمد میرموسوی صبح پنجشنبه در قبرستان روستای بارکوسرا در مرز لاهیجان و لنگرود تشییع شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=345250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.