افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

روایتی از ادعای فعالیت هسته ای ایران در 4 نقطه / از معدن متروکه تا محل فروش آهن!

  • کد خبر : 150089
روایتی از ادعای فعالیت هسته ای ایران در 4 نقطه / از معدن متروکه تا محل فروش آهن!

رئیس سازمان انرژی اتمی مدعی شد یکی از مکان های ادعایی آژانس در ارتباط با فعالیت هسته ای ایران، معدن متروکه ای در آباده است. به گزارش عرش آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه شهید درباره سایت های پیشنهادی این سازمان گفت: دولت فعلی آمریکا تصمیم گرفت به برجام بازگردد، به […]

رئیس سازمان انرژی اتمی مدعی شد یکی از مکان های ادعایی آژانس در ارتباط با فعالیت هسته ای ایران، معدن متروکه ای در آباده است.

به گزارش عرش آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه شهید درباره سایت های پیشنهادی این سازمان گفت: دولت فعلی آمریکا تصمیم گرفت به برجام بازگردد، به همین دلیل مذاکرات آغاز شد. از سال گذشته تاکنون با جنبه ای متفاوت ادامه یافته است. هرچه گفته اند و می کنند آوردند و گفتند جاهایی را که همان جاهایی بود که به عنوان «پی ام دی» تعطیل شده بود، بررسی کنیم. ایجاد منافقین و سیستم جاسوسی رژیم صهیونیستی بود که در این مکان ها فعالیت هسته ای می کردیم و اعلام نکردیم!

اسلامی افزود: این موضوع در سطح شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و گفته شد اکنون اصرار دارند از این چهار مکان بازدید کنند. یکی از آنها مریوان بود که یک معدن متروکه است. دیگری محل فروش ضایعات است. مکان های اعلام شده آنها به این صورت است. از کشور بازدید کردند و گزارش تهیه کردند. آنها می خواستند این مکان ها زنده بماند و به ایران فشار بیاورند. از این چهار مکان ذکر شده، دو مکان تا مارس سال گذشته بسته بود و آژانس اعلام کرد که سوالی ندارد. عجیب اینکه دومین موردی که بستند مربوط به یک معدن متروکه در آباده است. هفتاد سال پیش روسیه آنجا کار می کرد و قبل از جمهوری اسلامی معادن ما در دست خارجی ها بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اقدامات سازمان انرژی اتمی و همکاری با آژانس گفت: اقدامات ما در سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبردی انجام می شود. هیچ کس نمی تواند به ما بگوید که چه کار کنیم یا چه نکنیم. ما عضو NPT هستیم و این یک قانون در مجلس ماست. حمایت قانون است و ما آن را قبول داریم و به قوانین و مقررات پایبند هستیم. فعالیت های هسته ای ما در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است. آژانس به طور منظم بر فعالیت ما نظارت می کند که مطابق با پادمان ها و NPT است و ما این رابطه را به صورت قانونی و حرفه ای داریم.

اسلامی در خصوص اتهامات وارده به ایران مبنی بر محل ادعایی آژانس، افزود: خود آمریکایی ها که در عراق حضور داشتند و از انواع سلاح ها استفاده می کردند، رد و بدل می کردند. این یک اتهام به ایران است که در اینجا ذرات مشاهده شده و شما سایتی داشتید. گفتیم جایی که شما می گویید دامداری است. در دامداری هیچ کس کار هسته ای نمی کند و چندین سال پیش این مکان ها یک مزرعه متروکه بود و اکنون دامداری است.

وی در خصوص پرتودهی محصولات کشاورزی گفت: 30 درصد محصولات کشاورزی ما زباله است. 120 میلیون محصول تولید می شود. وقتی شما 30 درصد زباله دارید یعنی مقدار زیادی زباله دور ریخته می شود که تولید کشور و نعمت خداست. مهم ترین نکته این است که در صورت عدم استفاده از تشعشع، آفات و سموم باقیمانده جدا نمی شوند و در صورت عدم جداسازی، خود به خود باعث مرگ انسان می شود.

اسلامی ادامه داد: باید با تشعشعات خیلی تهاجمی عمل می کردیم. ما سیستم های تشعشعی را شناسایی کرده ایم که تشعشع تولید می کنند. شبکه ای از دانش پایه ایجاد کردیم و تولید دستگاه را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی همچنین گفت: امروز تا پایان این دولت می توان گفت حداقل یک دستگاه تشعشع را در قطب هایی که مولد هستند نصب می کنیم. ما خیلی تلاش کردیم تا سازمان های متولی این امر همکاری کنند تا بتوانیم این فناوری را ایجاد کنیم. در این دوره مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزی محیط های ما به خوبی شکل گرفته و وارد این مرحله شده ایم تا بتوانیم دستگاه های مولد تشعشع به ویژه پرتو گاما را فعال کنیم.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.