افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

روابط عمومی نقش اساسی در اقناع افکار عمومی دارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 247240
روابط عمومی نقش اساسی در اقناع افکار عمومی دارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که در اتاق گمنام برگزار شد از تلاش ها و فعالیت فکری و رسانه ای روابط عمومی استان قدردانی کرد. شهدا، گفت: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با افکار و خواسته ها است. مخاطب جامعه است. وی […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که در اتاق گمنام برگزار شد از تلاش ها و فعالیت فکری و رسانه ای روابط عمومی استان قدردانی کرد. شهدا، گفت: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با افکار و خواسته ها است. مخاطب جامعه است.

وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی در موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی بسیار پیچیده است، تصریح کرد: زمانی که بتوانیم روابط عمومی موفق و پویا را تعریف کنیم، می توانیم به هدف اصلی و هدف نهایی بیشتر شدن جامعه هدف آن سازمان برسیم. به اخبار و محتوایی که در آن پلتفرم منتشر می کنیم علاقه مند باشید تا شما را متقاعد و تشویق به پیگیری آن مطالب کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه روابط عمومی پل ارتباطی یک سازمان با افکار، نگرش ها و خواسته ها و سلایق اقشار خاص و عام یک جامعه است، تصریح کرد: اقدامات سازمان نسبت به مدیران و مسئولان و از سوی دیگر، ترغیب و ترغیب مخاطبان، مشارکت همه جانبه و ایجاد سرمایه اجتماعی، ایجاد انگیزه و ارتباط مدیران با مخاطبان را هدف قرار می دهد.

رمضانی با اشاره به اینکه هیچ سازمانی بدون روابط عمومی غنی و قوی نمی تواند به اهداف خود دست یابد، افزود: در این فضای رسانه ای، ادراکات و جنگ حرفه ای که در سراسر جهان جریان دارد، اقناع مخاطب تأثیر فوق العاده مهمی دارد و چنین رویه ای بسیار دشوار است. رسالت و یکی از رسالت های روشن روابط عمومی است.

وی ایجاد امید، اقناع و اعتمادسازی را از وظایف مهم روابط عمومی برشمرد و افزود: تبیین مسئولیت در قالب مسئولیت روابط عمومی در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار دشوارتر از سایر نقاط جهان است زیرا ما داریم. سیستم های رقیب که مانع دیده شدن کار ما می شوند و نمی خواهند جامعه ما امید داشته باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان افزود: امید رمز نشاط و پویایی هر جامعه ای است، اگر امید از مردم سلب شود آن جامعه به سوی سرنوشتی نامعلوم سوق داده می شود.

رمضانی یادآور شد: جایگاه روابط عمومی ها باید به خوبی درک شود، متاسفانه در این زمینه در سطح کشور و به تبع آن استان ضعف هایی داریم که باید برطرف شود.

وی سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی توسط کارشناسان، اساتید دانشگاه، نخبگان و کارشناسان کارآمد در حوزه رسانه را ضروری دانست و گفت: برخی روابط عمومی ها احساس می کنند اخبارشان مخاطب دارد اما متاسفانه بسیار بی کیفیت است. . ، بدون مهارت و ناشیانه تا حد انتشار کلمات تکراری و بسیار گسترده بدون توجه به عناصر آموزنده فقط برای تکمیل تکلیف.

رمضانی تاکید کرد: برای ارتقای عملکرد روابط عمومی باید از دانش و فناوری روز استفاده کرد و این قشر فرهیخته ارتباط موثری با جامعه هدف داشته باشد و در معرفی سازمان مورد نظر نیز اقدام کند.

وی در ادامه مخاطب پژوهی را یکی از وظایف اولیه روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و فعالیت های تخصصی تخصصی به تعهد و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطبان می رسد و از طریق این گونه فعالیت ها می تواند ایجاد کند. فرهنگ و ترویج صحیح پویا

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه روابط عمومی بازوی اصلی مدیران دستگاه ها است، افزود: متأسفانه امروز روابط عمومی از رسالت واقعی خود فاصله گرفته است و نیاز به انجام آن است. کار آمارگیر در مورد تأثیر اجتماعی و اخباری که در حوزه روابط عمومی ساخته می شود باید با توجه جدی به کمیت و صحت و بررسی میزان تاثیر انعکاس این اخبار در جامعه صورت گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نظرات و راهکارهای اعضای جلسه در خصوص برگزاری همایش بزرگداشت روز روابط عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مراسم روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در استانداری و با حضور مدیران و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.