افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

روابط دوستانه ایران با مصر در راستای تعمیق سیاست همسایگی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 308752
روابط دوستانه ایران با مصر در راستای تعمیق سیاست همسایگی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بدر احمد محمد عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده بود، با علی باقری سرپرست وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تشکر از سفر بدر عبدالعطی به تهران، […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بدر احمد محمد عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده بود، با علی باقری سرپرست وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تشکر از سفر بدر عبدالعطی به تهران، برای وی در مسئولیت جدید خود به عنوان وزیر جدید امور خارجه مصر آرزوی موفقیت کرد.

باقری خاطرنشان کرد: حضور دو وزیر امور خارجه مصر در تهران طی دو ماه گذشته برای شرکت در مراسم تجلیل از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید و همچنین مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران را محترم می شماریم و این یک نشانه است. از آرامش ما آن را بخشی از اراده جدی و تلاش ارزشمند مصر برای ادامه روند توسعه روابط بین دو کشور می دانیم.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: روابط دوستانه با مصر در راستای تعمیق سیاست همسایگی و تحکیم آن است و با تغییر دولت این سیاست تغییر نخواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ظرفیت دو کشور ایران و مصر را فراتر از حوزه دوجانبه در بعد منطقه‌ای و بین‌المللی مهم توصیف کرد و با اشاره به حساسیت شرایط منطقه در سایه تشدید جنایات کشورمان. رژیم صهیونیستی. در مقابل مردم بی دفاع فلسطین در غزه، رایزنی و همکاری کشورهای اصلی اسلام به ویژه ایران و مصر برای مقابله با این چالش ها و تهدیدها ضروری تشخیص داده شد.

در این دیدار بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر نیز از سفر خود به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر مزیکیان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد. وی این تصمیم را به دولت و ملت ایران تبریک گفت. برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در محیطی سالم و امن.

با اشاره به تلاش های وزیر امور خارجه فقید ایران به همراه آقای سامح شکری وزیر امور خارجه سابق مصر بر اساس تصمیم و تمایل روسای جمهور دو کشور برای پیگیری روند بهبود روابط، سفر فعلی وی به تهران به دستور آقای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بود. وی آن را نشان از تلاش و عزم ویژه مصر برای ارتقا و تعمیق روابط قاهره و تهران مطابق با منافع مصر دانست. دو کشور و ملت بزرگ و متمدن.

وی ایران و مصر را دو کشور بزرگ برادر و دوست در منطقه و جهان اسلام، دارای تاریخ و تمدن کهن و جایگاه و نقش مهم منطقه ای دانست و افزود: رایزنی ها و همکاری های ایران و مصر می تواند نقش موثری در تثبیت ثبات داشته باشد. امنیت و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه به ویژه در شرایط حساس کنونی، برای توقف جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه و جلوگیری از گسترش دایره جنگ و بحران در منطقه. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=308752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.