افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

روابط دوجانبه ایران و عربستان در مسیر درست پیش می رود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 319489
روابط دوجانبه ایران و عربستان در مسیر درست پیش می رود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشترعلی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در پایان دیدارها و رایزنی های خود در جده و در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در دیدار با ولید الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: محکومیت گسترده جنایت تروریستی اخیر رژیم اسرائیل در شهادت شهید اسماعیل. هانیه وی به عنوان میهمان […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترعلی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در پایان دیدارها و رایزنی های خود در جده و در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در دیدار با ولید الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: محکومیت گسترده جنایت تروریستی اخیر رژیم اسرائیل در شهادت شهید اسماعیل. هانیه وی به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، انزوای سیاسی صهیونیست‌هایی را که امیدوار بودند با روند عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه از بین برود، عمیق‌تر کرد و آنها را به عنوان یک متجاوز شکست خورده در افکار عمومی جهان جلوه داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: روابط دوجانبه در مسیر درستی پیش می رود و امیدواریم در دولت جدید شاهد توسعه و گسترش روابط باشیم.

ولید الخریجی معاون وزارت امور خارجه عربستان با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای پیشنهاد و تلاش برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی، حمایت همه کشورهای حاضر در این نشست را مورد تاکید قرار داد. دیدار با ایران برای محکومیت تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی.

وی نشست جده را خوب و موفق و در چارچوب تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

معاون وزیر امور خارجه عربستان همچنین بر موضع اصولی کشورش در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و نقض حاکمیت و امنیت ملی کشورها تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه عربستان نیز با اشاره به اینکه روند روابط دوجانبه به خوبی پیش می رود و عربستان توجه ویژه ای به توسعه روابط دارد، در امور عمره ابراز امیدواری کرد. پین ها ایران باید در تعامل و تفاهم بین دو کشور تسهیل شود.

در این دیدار مسائل کنسولی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و مقام سعودی بر همکاری با طرف ایرانی در این زمینه تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.