افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

روابط ایران و عربستان در حل مشکلات جهان اسلام مؤثر است و نیازی به دیگران ندارد

  • کد خبر : 110346
روابط ایران و عربستان در حل مشکلات جهان اسلام مؤثر است و نیازی به دیگران ندارد

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه در مراسم دریافت استوارنامه آقای عبدالله بن سعود العنزی سفیر جدید پادشاهی عربستان سعودی بر لزوم تلاش دستگاه های دیپلماسی تاکید کرد. دو کشور باید تا حد امکان از امکانات ایران و عربستان برای تقویت روابط دوجانبه سودمند و تامین منافع ملت های منطقه و […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه در مراسم دریافت استوارنامه آقای عبدالله بن سعود العنزی سفیر جدید پادشاهی عربستان سعودی بر لزوم تلاش دستگاه های دیپلماسی تاکید کرد. دو کشور باید تا حد امکان از امکانات ایران و عربستان برای تقویت روابط دوجانبه سودمند و تامین منافع ملت های منطقه و جهان اسلام استفاده کنند.

رئیس جمهور ایران و عربستان سعودی را دو کشور بزرگ و مهم منطقه معرفی کرد و تصریح کرد: بهره گیری از توانمندی های متقابل و گسترش روابط دو کشور در توسعه و تقویت همکاری های منطقه ای و حل مشکلات منطقه و جهان اسلام موثر خواهد بود.

رئیسی با اشاره به ظلم 75 ساله صهیونیست ها به مردم بی دفاع و بی گناه فلسطین، فقدان وحدت و موضع واحد از سوی کشورهای اسلامی را عامل کشتارها و تجاوزات مستمر علیه فلسطینیان دانست. فلسطینی ها در این سال ها افزود: در جریان جنایات بی سابقه اخیر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در غزه، به عنوان موضع واحد و یکپارچه جهان اسلام، می توانست جلوی ظلم و تجاوزات رژیم صهیونیستی و زیاده خواهی ها را بگیرد. حامیان غربی آن به طور موثرتر.

رئیس جمهور تبادل توانمندی های متقابل بین کشورهای اسلامی را راه حل بسیاری از نیازهای این کشورها و عدم حضور و مداخله کشورهای خارجی در منطقه دانست و تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه نه تنها باعث نمی شود. هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه خود عامل تشدید مشکلات است.

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر جدید پادشاهی عربستان نیز در این مراسم و با تقدیم سلام گرم پادشاه و ولیعهد عربستان به دکتر رئیسی و مردم این کشور، امروز را یک روز تاریخی توصیف کرد. ایران گفت: روابط ایران و عربستان سعودی بسیار مستحکم است، زیرا پیوندها و اشتراکات دو ملت و کشور بیش از اختلاف بین آنهاست.

سفیر عربستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه ها و مسائل به عربستان کمک کرده است و امیدوارم شاهد بهبود و گسترش روابط و همکاری های دو کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.