افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

رهبر: همه شاگردان پروین مستاجر هستند/ جام افتخار یعنی چه؟ آیا می خواهید یک فنجان منیریه بخرید – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 277615
رهبر: همه شاگردان پروین مستاجر هستند/ جام افتخار یعنی چه؟  آیا می خواهید یک فنجان منیریه بخرید – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت پرسپولیس گفت: وقتی می گویید فساد، مردم می گویند چه بازیکن یا مربی بوده است اما اصل فساد در رده های بالای فوتبال است. بهروز لیدر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با اطلاعات درباره موضوعات مختلف فوتبال ایران صحبت کرد که متن آن را در ادامه می خوانید: * صحبت های اخیر شما […]

پیشکسوت پرسپولیس گفت: وقتی می گویید فساد، مردم می گویند چه بازیکن یا مربی بوده است اما اصل فساد در رده های بالای فوتبال است.

بهروز لیدر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با اطلاعات درباره موضوعات مختلف فوتبال ایران صحبت کرد که متن آن را در ادامه می خوانید:

* صحبت های اخیر شما درباره دلایل جدایی مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس بسیار قابل تامل بوده است.

– مردم همیشه از شنیدن حقیقت قدردانی می کنند. متأسفانه در فوتبال یاد گرفتیم که به مردم دروغ بگوییم تا خودمان را بزرگتر کنیم. وظیفه من بود که آن حقایق را بگویم. ای کاش همه به ورزشگاهی می رفتیم که مردان در آن هستند. حالا در فوتبال مردم دروغگو و شیاد شده اند. من از این فوتبال خسته شدم.

* بعد از آن صحبت ها خود مهدی با شما تماسی نداشت؟

– از همان روز اول به او گفتم مهدی جوی برای تو ایجاد شده که انگار به خاطر پول پرسپولیس را رها کرده ای. به او گفتم مصاحبه کن و حقیقت را بگو اما او گفت نه. حتی می گفت علی آقای پروین بزرگ ترین ماست، اما جلوی آنها به مهدی احترام نمی گذاشتند. 20 سال است که ناعادلانه فحش می دهد. هوادار ما معتقد است برای پول به استقلال رفته است. آقا پروین شما همیشه می گویید من دانش آموزانم را دوست دارم، چرا گذاشتید او فحش بدهد؟ آیا این عدالت و مردانگی است؟

* از طرفی برخی از هواداران استقلال از این حرف ها ناراحت هستند، چرا که هاشمی نسب را استقلالی می دانند و حرف او مبنی بر اینکه مهدی پرسپولیس را دوست داشته خوششان نیامده است.

-چیزهای زیادی در این فوتبال دیده ام. جمعی از بازیکنان سرشناس استقلال به پرسپولیس آمدند، امتحان دادند و مردود شدند و از طرفی خیلی از بچه های ما به امتحان استقلال رفتند و مردود شدند. پس هیچ کس نباید بدون دلیل ادعا کند. آیا انصاریان از استقلال رفت و کم کاری کرد؟ اینها طبیعت درستی دارند. الان مهدی گرایش استقلالی نداره؟ شاید استقلالی ها متوجه منظور من نشدند. گفتم مهدی در آن زمان عاشق پرسپولیس بود و این بدان معنا نیست که الان استقلال را دوست ندارد.

*معمولاً نقل و انتقالاتی از این دست جنجال هایی را به دنبال دارد اما حرکت هاشمی به سمت استقلال بیش از حد انتظار بود که حواشی داشت. بیشتر از جدایی عابدزاده از استقلال و صعودش به پرسپولیس یا استقلال علی انصاریان.

-علی نیکبخت وقتی رفت صدایش در نیامد. بچه های اولادی هم همینطور. اما مهدی هاشمی تبار را خراب کرد و به همین دلیل انتقال او به استقلال همه بازتاب ها را داشت. یکی از بزرگان باشگاه ما حقیقت را نگفته است.

*تا به حال برای پوشیدن پیراهن استقلال وسوسه شدید؟

– من پیشنهادی داشتم که مهدی سال بعد برود و جلسه گذاشتم اما وقتی ماجرای مهدی را دیدم قانع نشدم که بروم. آن موقع من از 120 میلیون گذشتم و 4 تومان با پرسپولیس دادم که 3 تومان آن را ندادند. هواداران پرسپولیس کی از شما در زندگی شخصی این کار را انجام می دهد؟ پرسپولیس الان برای من چه کرده است؟ آقای فن لطفا جواب بدین این باشگاه حتی حالم را نمی پرسد. از سال 1986 فقط یک بار به دعوت رویانوها به باشگاه رفتم که گفتند باشگاه فوتبال نیست. یکی از مدیران این باشگاه حتی یک بار هم مرا دعوت نکرد. بازیکنی که سه دقیقه در این تیم بازی کرده همیشه دعوت می شود.

*امیر عابدینی اخیرا در مصاحبه ای دلیل اختلافات پروین و هاشمی نسب را وحید قلیچ عنوان کرده است. آیا این را تایید می کنید؟

– موضوع فقط قیلیچ نبود. جام باشگاه های آسیا در آن زمان به صورت متمرکز برگزار می شد و هیچ رفت و آمدی نداشت. آن سال عربستان بود. مهدی همیشه با همه شوخی می کرد. مهدی خنده دار بود. با خود علی آقا هم شوخی کرد. کادرفنی به دنبال بهانه ای برای جدایی از مهدی بود. مهدی سر میز با وحید شوخی کرد و علی پروین هم همین بهانه را آورد و مهدی را ترک کرد. قبل از آن صدها بار با قلیچ چنین شوخی هایی کرده بود اما این بار آقایان به دنبال بهانه و پوشش برای مهدی بودند. وحید گلیچ همان نقش را در آن تیم ایفا می کرد و نه هیچ.

* برخی ردپای افشین پیروانی را در آن اتفاقات جسورانه می بینند. افشین و مهدی با هم اختلاف داشتند؟

– تایید نمی کنم. محور اصلی موفقیت ما دوستی بود. ما بچه ها با هم خیلی خوب بودیم. افشین نقشی نداشت.

*شما بارها از علی پروین انتقاد کرده اید و در همان ماجرای جدایی از مهدی هاشمی نسب علیه او صحبت کرده اید اما او واکنشی نشان نداده است. از او پیامی دریافت نکردی؟

-اگر جوابی داشت از خودش دفاع می کرد. ضمناً دوست دارم علی آقا جواب بدهد. ناصر حجازی آدم خوبی بود. منصور پورحیدری آدم خوبی بود. یکی را پیدا کن که از منصور خان ناراحت باشد. اما چند تا شاگرد علی آقا بیارم که ناامید شده اند؟ کدام شاگرد علی آقا به جایی رسید؟ آنهایی که فقیر نیستند کار خودشان را دارند. چرا باید همه مستاجر باشیم؟ به جز حمید استیلی و یکی دو نفر دیگر همه مشکل داریم. از مادر خدا بیامروز علی انصاریان بخواهید. از زیورآلات فولادی بپرس چه کسی حق شما را ربود؟ اخیراً دیدم که آقای پروین برای تمرین به پرسپولیس رفت. اگر علاقه ای ندارید چرا می روید؟ اینجا چه کار میکنی؟

*این روزها رقابت استقلال و پرسپولیس برای صدرنشینی در جدول قهرمانی شدت گرفته است. به نظر شما کدام تیم برنده خواهد شد؟

– بازی منچسترسیتی و منچستریونایتد را تماشا کردم. من مصاحبه گواردیولا را هم دیدم. این گونه رشد می کند. او هوای تیم خودش را داشت و به رقیبش احترام می گذاشت. در ایران برد یا باخت همه را متهم می کنید! چرا بزرگان تیم اینگونه با یکدیگر مصاحبه می کنند؟ منیریه یکی از این لیوان هاست پس برو بخر. دو روز دیگر می خواهید در چشمان یکدیگر نگاه کنید. چرا از ناموس و… حرف میزنی؟ هواداران هر دو تیم همه طرفدار این کشور هستند و چرا باید کشته شوند؟

من پریروز با جواد نکونام صحبت کردم و بعد تلفن را به تک تک اعضای کادر فنی استقلال دادند. هاشمی نسب که دیروز منزل ما بود. به خود مهدی گفتم این حرف ها خوب نیست. البته مشکل از هر دو طرف است. مثلا آقای درویش تا چه حد می گویید هاشمی نسب بیمار دارد؟ شما کی هستید؟ کجای این فوتبال هستی؟

*فکر می کنی اگر پرسپولیس می برد باید اسمار را حفظ کند؟

-الان نمیتونم جواب بدم در شرایط فعلی بله باید حفظ شود اما معتقدم بسیاری از نتایج پرسپولیس حاصل تلاش خود بازیکنان است. به جای استقلال خوزستان یک تیم بومی بازی کرد و مدتی 4 گل نزد.

* پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، تغییرات اساسی در باشگاه استقلال رخ داد، اما مدیریت پرسپولیس از درد این تغییرات در امان ماند. دلیل آن را چه می دانید؟

– فکر می کنم مالکان جدید پرسپولیس منتظر بودند تا بازی ها تمام شود و این کار درستی بود.

* فکر می کنی در پایان فصل شاهد تغییراتی در پرسپولیس باشیم؟

– من فکر می کنم این کار می تواند انجام شود. باید باشد اگر نه نشانه کم کاری است. همه افراد در باشگاه پرسپولیس باید تغییر کنند. بانک شهر باید افراد خودش را استخدام کند. در سال 1986 ما را ترک کردند. آری هان سرمربی پرسپولیس بود. من، حامد کاویلان پور، انصاریان و دیگران فیکس شدیم. یه روز وسط مسابقه آری هان گفت فردا اینا اخراج میشن. او اعداد روی پیراهن های ما را خواند. همه ما متعجب نگاه می کردیم. روزی که از ایران می رفت، من و انصاریان رفتیم و از او پرسیدیم که چرا ما را اخراج کردی. او گفت که مدیرعامل باشگاه گفته این ۷ نفر علی پروینی هستند و می خواهند کم کاری کنند و تیم را پایین بیاورند. آقای بانک شهر شما باید افراد خود را بیاورید.

این روزها بحث مبارزه با فساد در فوتبال ایران داغ شده است; در باره این موضوع چه فکر می کنید؟

عادل فردوسی پور که می خواست دعوا کند پیر شد. سفره شان را به سمساری دادند. چه کسی می تواند مبارزه کند؟ بزرگان در این فوتبال فاسدند. بازیکنی که فاسد نیست. مربی ای که به تنهایی فاسد نیست؟ فساد از مدیریت می آید. همه ما دنبال کوچولوها می گردیم و اصلی ها را رها می کنیم. با فردوسی پور چه کردند؟

* دو نفر از اعضای فدراسیون استعفا داده اند و حالا افراد دیگری هم سکه گرفته اند.

– وقتی می گویید فساد، مردم می گویند چه بازیکن یا مربی بوده، اما اصل فساد در رده های بالای فوتبال است. من فساد دیدم زمان استیل اذین سه نفر از تیمش را قبل از بازی با تراکتور خرید. با فردی که مدیر برنامه هایشان بود هماهنگ کردند. یکی از آنها در دقیقه 5 اخراج شد. آنها بازی را با شاموشک گلر خریده بودند. به مدیر برنامه هایشان خط داده بودند. 100 میلیون به داور معروف استخر هتل استقلال دادند. اسمش رانمی برم است وقتی زنگ زد گفت: آبروی مرا نگیرید. این افراد هنوز آنجا هستند و …

به نظر شما این پرونده تمام می شود؟

– نه، چون پای خیلی ها وسط است. افرادی که حمایت دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=277615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.