افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

رهبری شان راحت نشد، دیروز گفتند از طرف ایشان در منطقه طبس شرکت کنم.

  • کد خبر : 381779
رهبری شان راحت نشد، دیروز گفتند از طرف ایشان در منطقه طبس شرکت کنم.

به گزارش منیبان، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز سه شنبه در جلسه تشریح حادثه معدن طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: : در صورت کوتاهی دستگاه های دولتی یا مالک معدن باید خسارت و بیمه کارگران و یا سایر تسهیلات را برای […]


به گزارش منیبان، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز سه شنبه در جلسه تشریح حادثه معدن طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: : در صورت کوتاهی دستگاه های دولتی یا مالک معدن باید خسارت و بیمه کارگران و یا سایر تسهیلات را برای جبران آن بپردازند.

وی گفت: اینجانب رسالت رهبر معظم انقلاب را دریافت کرده ام تا ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم، مراتب تسلیت و تسلیت خود را به این خانواده های داغدار اعلام کنم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری هر چند در اولین روزهای حادثه پیام تسلیت، ابراز همدردی، تأثر و درد این حادثه غم انگیز را اعلام کردند و دستورات و تاکیدات لازم به مراجع مختلف داده شد. بخش ها ، اما آنقدر دلشان پر است که نه آرام شد و نه آسودگی داشت، به همین دلیل دیروز به من گفتند که از طرف آنها در منطقه حضور داشته باشم و به این خانواده ها تسلیت بگو.

وی گفت: از خدمات و تلاش های مسئولان قوه مجریه، مقننه و قضاییه، مسئولان استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به ویژه مردم، ارتش، نیروی انتظامی و اصحاب رسانه قدردانی می کنیم.

مروی خاطرنشان کرد: این وظیفه شرعی، انسانی و اخلاقی همه ماست که در زمان وقوع یک حادثه تلخ در محل کار حضور داشته باشیم، اما در بسیاری از موارد باید قبل از وقوع حادثه با آن برخورد کرد.

وی افزود: ما وظیفه داریم از جان، امنیت و حقوق افرادی که در معادن کار می کنند دفاع کنیم و باید از آنها دفاع کنیم، نمی گویم اگر در مواردی سهل انگاری است باید پاسخگو باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به دلیل اینکه نمی دانیم علت این حادثه سهل انگاری، تقصیر یا سهل انگاری بوده است، هنوز قضاوت نکرده و منتظر جمع بندی و اعلام نتایج بررسی این حادثه هستیم.

وی با اشاره به تامین 75 درصد زغال سنگ کشور توسط معادن طبس گفت: در این جلسه گفته شد که تنها یک معدن در این شهرستان مکانیزه است بنابراین باید کمک شود و مسئولان و صاحبان سایر معادن باید کمک کنند. تلاش های لازم را در این زمینه انجام دهد.

مروی تاکید کرد: مسئولان معدنی باید برای دریافت تسهیلات برای مکانیزه شدن معادن پیگیری کنند. اگر صاحبان معدن درخواستی دارند که مسئولان استانی چقدر به آنها کمک کردند، مسئولان استانی که به مقامات کشوری دسترسی دارند باید بی دریغ کمک کنند. .

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مسئولان استانی باید تلاش کنند تا نظارت گسترده ای داشته باشند تا مسئولان کشوری خسته و در نهایت پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید برای ارتقای ایمنی معادن تلاش کنند تا شاهد تکرار حوادث مشابه در کشور نباشیم و مشکل پاک نشود و معادن تعطیل شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تعطیلی معادن راه حل مشکل نیست، تصریح کرد: کارگران مطالباتی دارند که باید پیگیری و محقق شود، یکی از مهمترین اقدامات مکانیزه سازی معادن است که باید جدی گرفته شود.

وی گفت: کارگران برای پیگیری مشکلات خود دست به دامان مسئولان نمی شوند و یا جرات شکایت ترک کار را ندارند.

مروی افزود: مایه قدردانی است که در حادثه معدن طبس 200 نفر نجات یافتند، اما مرگ چند کارگر یا سرپرست خانواده غیرمعمول نیست، بنابراین هر چه کمک کنیم، از دست دادن این افراد نخواهد بود. ممکن است جبران شود، اما شاید کمی از درد و رنج خانواده تسکین یابد.

وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم افراد سودجو و بی دردسر پول این افراد را چند ماه نگه دارند و هر زمان که خواستند پرداخت کنند، بنابراین کنترل پرداخت وظیفه مسئولان است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: جان باختگان این حادثه در حین امرار معاش و اداره زندگی خود در راه حلال و به عبارتی بسم الله جان خود را از دست دادند زیرا این افراد خود را وقف این کار سخت کردند تا تجارت کنند، زندگی کنند. . و زندگی شایسته ای داشته باشند تا زمانی که نیازمند باشند. دست دیگران را دراز نکنید و با احترام و افتخار زندگی کنید.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار 2 خواسته مهم بعثه رهبر معظم انقلاب در طبس را مطرح کرد.

جواد زوانت گفت: مکانیزاسیون معادن زغال سنگ طبس باید در سطح ملی انجام شود و صنایع ملی بدهی خود را به معادن زغال سنگ پرداخت کنند.

وی افزود: از 17 معدن زغال سنگ طبس تنها یک معدن مکانیزه وجود دارد که انفجار آن تلفات جانی نداشته است اما 16 معدن دیگر به دلیل نبود مکانیزاسیون همچنان قربانی حوادثی از این دست هستند. مکانیزاسیون باید در سطح ملی دنبال شود.

آستان قدس رضوی امروز (سه شنبه) به نمایندگی از مقام معظم رهبری برای دیدار و دلجویی از خانواده های جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس به این شهرستان سفر کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، انفجار ناشی از نشت گاز در دو بلوک B و C معدن طبس که بعدازظهر شنبه 10 شهریور رخ داد 50 قربانی و 16 مجروح برجای گذاشت.

استان خراسان جنوبی دارای 12 شهرستان و مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.

منبع: ایرنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.